  • Data: 2013-04-08 19:10:08
    Temat: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 05 Apr 2013 15:04:40 +0200, Rabarbar napisał(a):

    > ja wiem bo siedzę w tym, oglądałem ten program wczoraj na tvn24 i wg
    > mnie to bardziej prawdopodobna jest wojna w Korei :P
    > już montujemy liczniki zdalne, profil jest zapisywany w liczniku a
    > transmisja zazwyczaj po sieci GPRS, sczytują się w nocy po północy co
    > 24h a dokładność to 15minut więc nie ma mowy żeby zarejestrowała się
    > zmiana jasności ekranu LOL
    > przynajmniej tak jest na dzisiaj ale co za 2-3 lata to nie wiem...

    Potwierdzam powyższe słowa. To, co jest wykorzystywane do szczegółowego
    rozliczania energii (z wyłapywaniem przekroczeń mocy umownej) to tzw.
    profil mocy czyli zapis zużycia energii co 15 minut. Z taką samą też
    rozdzielczością licznik zapamiętuje zdarzenia czyli np. obniżenie
    napięcia w jednej z faz. Typowy plik w formacie ORG z profilem z okresu
    40 dni waży maksymalnie kilkaset kB (format tekstowy, żadnej kompresji).
    Na ogół licznik zresztą same nic nie wysyłają lecz są odpytywane przez
    serwer za pośrednictwem specjalizowanych modemów GPRS. Sugestie, że
    będzie można zdalnie określić jaki program jest w danym momencie
    oglądany na telewizorze można włożyć głęboko między bajki. Byłoby to
    może prawdą gdyby pod licznik byłby podłączony tylko telewizor i
    zainteresowana osoba znałaby dokładny model albo istniała by jakaś baza
    wzorcowych poborów prądu. W normalnych warunkach życzę powodzenia: niech
    w domu np. ktoś ogląda TV, inna osoba w tym czasie gra na komputerze a
    jeszcze inna słucha dynamicznej muzyki. Do tego dołóżmy oszukane pasywne
    PFC w niektórych urządzeniach (pokazane kilka wątków obok) czy też
    urządzenia CE (China Export) i chociażby taką rzecz jak jednoczesne
    oglądanie dwóch programów na TV (PIP). Nie popadajmy w paranoję.
    GG#2400455 ICQ#320399066