  • 1. Data: 2013-09-23 18:47:15
    Temat: Nowa (dość) płyta i stary dysk twardy
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Mam nową płytę Gigabyte GA-H77M-D3H która jest microATX i stary dysk, który
    przesyłał dane jeszcze szeroką szarą taśmą zamiast nowej wąskiej żółtej. Czy
    do nowych płyt, takich jak ta da się go podpiąć, to jest płyta mniejszego
    rozmiaru, więc nie wiem czy będzie miała dodatkowe wejścia na stare dyski.
    Może jest jakaś przejściówka, albo jak ją podłączyć aby zgrać dane?

  • 2. Data: 2013-09-23 19:16:27
    Temat: Re: Nowa (dość) płyta i stary dysk twardy
    Od: "news.task.gda.pl" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stare dyski. Może jest jakaś przejściówka, albo jak ją podłączyć aby zgrać

    Do tej płyty nie da się podłaczyć tego dysku, musisz kupić kontroler IDE na
    PCI. Na serwisie aukcyjnym dostaniesz za nieiwlkie pieniadze, sam mam
    wystawiony za 1 zl, ale chyba nie mozna sie tutaj reklamowac.

    Robin

  • 3. Data: 2013-09-23 19:29:32
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-23 18:47, Borneq pisze:
> [...]
    > płyta mniejszego rozmiaru, więc nie wiem czy będzie miała dodatkowe
    > wejścia na stare dyski. Może jest jakaś przejściówka, albo jak ją

    Są takie przejściówki, poszukaj na jakimś serwisie aukcyjnym, albo np
    tu: http://lmgtfy.com/?q=sata+to+ata

  • 4. Data: 2013-09-23 19:30:16
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Borneq" napisał:

    > Mam nową płytę Gigabyte GA-H77M-D3H [...] więc nie wiem
    > czy będzie miała dodatkowe wejścia na stare dyski.

    Dziwne pomieszanie czasu. Piszasz: "mam" - czyli możesz pomacać.
    Potem piszesz: "czy będzie miała" - czyli jej nie masz, a w specyfikacje
    producentów nie wierzysz (poniekąd słusznie)
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h77m-d3hr
    ev_10
    Więc masz czy masz mieć? ;->

    > Może jest jakaś przejściówka, albo jak ją podłączyć aby zgrać dane?

    Na starej płycie. Jeśli to niemożliwe - skombinować przejściówkę USB <-> IDE
    lub kontroler [*] IDE na PCI

    [*] - tak, Radek, pamiętam - kontroler jest w dysku ;-)

    JoteR

  • 5. Data: 2013-09-23 19:49:48
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "news.task.gda.pl" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Do tej płyty nie da się podłaczyć tego dysku, musisz kupić kontroler IDE
    > na PCI. Na serwisie aukcyjnym dostaniesz za nieiwlkie pieniadze, sam mam
    > wystawiony za 1 zl, ale chyba nie mozna sie tutaj reklamowac.

    Chodzi o ten dział Allegro:
    http://allegro.pl/kontrolery-kontrolery-ata-sata-445
    9
    ?

  • 6. Data: 2013-09-23 19:51:27
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "JoteR" <u...@i...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Potem piszesz: "czy będzie miała" - czyli jej nie masz, a w specyfikacje
    > producentów nie wierzysz (poniekąd słusznie)

    Właśnie płyta przyszła pocztą, jeszcze brakuje paru rzeczy do złożenia
    komputera.

  • 7. Data: 2013-09-23 20:44:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Na starej płycie. Jeśli to niemożliwe - skombinować przejściówkę USB <-> IDE
    > lub kontroler [*] IDE na PCI

    Przez USB się za***ie. :P
    Mam u siebie coś takiego:
    http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/04/95/
    72/3504957212

    napęd optyczny działa i nawet płytki wypala. :)

  • 8. Data: 2013-09-23 21:44:21
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "qwerty" napisał:

    > Przez USB się za***ie. :P

    No ale przecież wątkotwórca nie pyskuje tu z tableta, ino z Outlook
    Expressa, zatem jakiś komputer ma (sprawdzić, czy nie laptop). Więc może
    chyba operację kopiowania przeprowadzić na aktualnie posiadanej maszynie?

    JoteR

  • 9. Data: 2013-09-23 23:01:35
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    > No ale przecież wątkotwórca nie pyskuje tu z tableta, ino z Outlook
    > Expressa, zatem jakiś komputer ma (sprawdzić, czy nie laptop). Więc może
    > chyba operację kopiowania przeprowadzić na aktualnie posiadanej maszynie?

    Laptop, mało miejsca na dysku

  • 10. Data: 2013-09-24 00:57:39
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Borneq" napisał:

    > Laptop, mało miejsca na dysku

    Zaraz, czegoś tu nie rozumiem - skoro to dysk z laptopa, czyli 2,5" z
    "małym" IDE, to czego tak w zasadzie szukałeś na zakupionej płycie? Nawet
    gdyby tam jakimś cudem było IDE, to i tak byś go do niej nie podłączył,
    przynajmniej nie wprost, podobnie jak do kontrolera na PCI. Parę postów
    dalej piszesz, że kupiłeś jakiegoś rupiecia (prawdopodobnie na - za
    przeproszeniem - Allegro) i szukasz programu, którym można zaznaczyć
    uszkodzone sektory. Czyli go podłączyłeś już do laptopa? W jaki sposób? Masz
    już jakąś przejściówkę? Jeśli tak, to jaką i czemu nie możesz jej
    wykorzystać do podłączenia nowego dysku?

    JoteR