  • Data: 2009-09-26 21:35:25
    Temat: Re: Notebook - wyciaganie akumulatora?
    Od: "MichaelData" <s...@o...to.nie.com> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wydumał(a) w news:h9htoc$d7d$1@inews.gazeta.pl :
    > Dzięki, artykuł w zasadzie wyjaśnił mi zasady postepowania z
    > akumulatorami. Najbardziej odpowiada mi opisana ostatnia strategia:
    > ciągłej pracy na zasilaniu sieciowym, zwłaszcza że u mnie baterie
    > wyciąga sie bardzo łatwo.

    Moja ma trzy lata i trzyma na 90% :) Sukcesem jest ładowanie i rozładowanie
    raz na dwa tygodnie (ilość cykli). Gdy laptop pracuje pod zasilaniem a
    bateria jest juz naładowana wtedy jest wyjeta. Zabieram go raz na jakis czas
    w teren ale nie codziennie. Opcje przecwiczone w sumie na 5 laptopach i
    kilku latach obserwacji. Niektóre laptopy HP maja fajny przełacznik w
    zasilaczu, który odlacza ładowanie baterii. Producent pewnie doskonale zdaje
    sobie sprawe ze cykle ładowania (300-500) dobijaja przedwcześnie akumulator.
    Można przeciez bezwiednie, ładowac i rozladowywać akumulator kilka razy w
    ciagu dnia, co skróci jego zywotność w skrajnych przypadkach do poł roku,
    zupełnie bez sensu. Przemrozenie baterii (co jest mało opisane) równiez
    szkodzi i zimą najlepiej na czas transpotru baterie trzymać w cieplejszym
    miejscu (pod kurtka). Oczywiscie pamietać o tym ze jeśli decydujemy sie na
    uzycie baterii, to nie podłaczać zasilania zewnetrznego do czasu az jej nie
    wyczerpiemy, pomimo iz zasilanie jest pod reką. Po nadładowaniu, wyjąć i
    odłozyc, najlepiej w chłodnym miejscu (spowolnienie procesów chemicznych a
    zarazem wydłuzenie zywotnosci).

    --
    MichaelData
    Sygnaturka sponsorowana: