    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Date: Sat, 21 Jan 2017 17:56:16 +0100
    <o5u3e4$n1c$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5vant$reg$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrno86h5c.mti.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > w podskokach na inny kontynent. Ona się pod sufitem nieba ledwie mieści,
    > przeciska się i toczy jak wielka śniegowa kula. Nie ma nawet miejsca na
    > dwie takie kule, na miejsce dotrze zawsze jedna.

    Więc odpowiedz na jedno pytanie, już postawione - skąd takie silne wahania
    sygnału i konieczność obracania radiem? Skąd taka zależność od pory dnia?
    Skąd słyszane na niektórych WebSDR-ach wahania poziomu?
    A jeśli tak - to ferrytówka nie powinna odebrać nic, skoro wobec fali jest
    taka malutka i fala ta się nie mieści. Przypominam - 225 kHz, lambda 1333
    metry, moja sytuacja Krynica Morska, nadajnik ćwierć fali Raszyn (a nieco
    dokładniej Łazy za tymże Raszynem, adres al. Krakowska 182, przy przystanku
    autobusowym w połowie drogi Łazy-Marysin, mapy Gugla pod spodem),
    październik 1997. No proszę, a jednak radio gra. Moja ANT wielopasmowa
    (HB-250B - wystarczy takie zapytanie do google), do f<2MHz nieprzystosowana,
    a z niej jednak mogę całkiem przyzwoicie i o dziwo czysto (o ile znów jakieś
    przetwornice nie nasrają), choć z racji anteny niezbyt mocno, słuchać
    przekazu z Solca. Czyżby antena, radio i sama fala o czymś nie wiedziały?
    Pytam poważnie. Jak specjalista specjalistę, a nie kuma kumę. A chcę po
    prostu pozbyć się niespójności z przekazu, a problemem jest mocne wahanie
    sygnału.

    Widok mapy:
    https://www.google.pl/maps/place/aleja+Krakowska+182
    ,+05-552+Łazy/@52.074425,20.8792729,17z/data=!4m2!3m
    1!1s0x471930dcc358b98f:0x589f84c88d73420a
    Widok z satelity:
    https://www.google.pl/maps/place/aleja+Krakowska+182
    ,+05-552+Łazy/@52.074425,20.8792729,16z/data=!3m1!1e
    3!4m2!3m1!1s0x471930dcc358b98f:0x589f84c88d73420a?hl
    =pl-PL
    GSV:
    https://www.google.pl/maps/place/aleja+Krakowska+182
    ,+05-552+Łazy/@52.0752942,20.8756395,3a,61.7y,157.85
    h,89.65t/data=!3m4!1e1!3m2!1sJEpFiMJitKyP0KSaV--xsw!
    2e0!4m2!3m1!1s0x471930dcc358b98f:0x589f84c88d73420a

    (C) Kabaret Neo-Nówka.