    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nokian W+ czy warto?
    Date: Thu, 28 Nov 2013 07:31:54 +0100

    news:52963d51$0$2183$65785112@news.neostrada.pl...

    > No tak, ale ... producent chyba zadbal aby w roznych rozmiarach bylo
    > dobrze ?
    > Bo jesli nie zadbal ... to co komu po takich testach, jesli nie ma
    > dokladnie tego rozmiaru co testowali :-)

    I zasadniczo w różnych rozmiarach jest dobrze, jednak w pewnym zakresie
    rozmiarów, czy też nawet konkretnych rozmiarach może być nieco lepiej...
    Swego czasu interesowałem się sposobem oceny ADAC i znalazłem artykuł, w
    którym twierdzili, że producenci opon przygotowując model opony, dobierają
    parametry pod rozmiary najczęściej sprzedawane. ADAC też twierdzi, że
    korzystając z ich testów, należy brać pod uwagę, że dotyczą konkretnego
    rozmiaru +/-10mm szerokości opony.

    > Ale takie ruchy w granicach pol tabeli sie zdarzaly.
    > Kupujesz najlepsza opone, placisz drogo, a ona okazuje sie srednia :-)
    > Kupujesz srednia i tania, a to g* jest :-)

    Możesz pokazać taki test? Co roku je przeglądam i nie zauważyłem takiej
    spektakularnej zmiany.

    Pokaż> Poza tym np opona swietna na sniegu a kiepska na mokrym za rok
    okazuje
    > sie odwrotna.
    > Zmienili produkcje, czy te testy taki rozrzut daja ?

    J.w.

    > Ale inny numerek widac, a bywa ze ten sam sie zmienia po roku.

    Owszem zdarza się, że opona z pierwszego miejsca spada na 3-4, ale dalej
    jest oponą polecaną. Trudno też jednoznacznie zanalizować takie zmiany,
    jeśli wziąć pod uwagę, że konkurencja nie śpi i każdy test ma w puli nieco
    inny zestaw opon.

    Wiwo