  • 1. Data: 2010-10-19 11:33:10
    Temat: Nokia - telefon VoIP
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    Witam.

    Ponieważ Nokia jakiś czas temu (a może to operatorzy są za to
    odpowiedzialni?) wyeksmitowała z telefonów z symbianem funkcjonalność
    telefonu VoIP chciałbym się dowiedzieć czy istnieją jakieś alternatywne
    "softphony" dla Symbiana (chodzi konkretnie o Nokię E75).
    Oczywiście nie chodzi mi o aplikację typu Fringe - połączenie ma być z
    moim prywatnym Asteriskiem przez WiFi.

    Wojtek

  • 2. Data: 2010-10-19 12:10:33
    Temat: Re: Nokia - telefon VoIP
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-10-19 13:33, Wojtek pisze:

    > Ponieważ Nokia jakiś czas temu (a może to operatorzy są za to
    > odpowiedzialni?) wyeksmitowała z telefonów z symbianem funkcjonalność
    > telefonu VoIP

    Wcale nie wyeksmitowała, tylko głęboko ukryła. Wystarczy zainstalować
    aplikację SIP_VoIP_Settings, by móc używać telefonu internetowego tak
    jak dawniej (np. w E71). Sam byłem zdziwiony po przesiadce z E71 na E72,
    że tego nie ma, ale chwila googlania pomogła. Opis dla E75 (pierwszy z
    googla):
    http://www.voipvoip.com/nokia/e75.html

    Aplikacja Nokii:
    http://www.forum.nokia.com/info/sw.nokia.com/id/d476
    061e-90ca-42e9-b3ea-1a852f3808ec/SIP_VoIP_Settings.h
    tml

    Generalnie Nokii chodziło o to, by funkcjonalność była dostępna po
    zainstalowaniu konkretnego programu przygotowanego przez
    "operatora/dostawcę" VoIP. Chyba się przeliczyli, bo jak na razie
    widziałem tylko aplikację Gizmo. Żaden z polskich operatorów VoIP nie
    stworzył własnej aplikacji dla Nokii (albo ja o żadnej nie wiem -
    poprawcie mnie jeśli się mylę).

    Marek

  • 3. Data: 2010-10-19 17:25:57
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 19-10-2010 o 13:33:10 Wojtek <p...@a...eu> napisał(a):

    > Oczywiście nie chodzi mi o aplikację typu Fringe - połączenie ma być z
    > moim prywatnym Asteriskiem przez WiFi.

    We Fringu nie można już ustawić punktu dostępu wifi?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2010-10-20 06:13:08
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    On Tue, 19 Oct 2010 14:10:33 +0200, MarekM wrote:
> [...]
    > jak dawniej (np. w E71). Sam byłem zdziwiony po przesiadce z E71 na E72,
    > że tego nie ma, ale chwila googlania pomogła. Opis dla E75 (pierwszy z

    Też to wygooglałem, ale jakoś nie mogłem się potem dobrać do tego
    (szukałem tam, gdzie było w E90 - czyli w "Łącza"), co zainstalowałem,
    więc przyjąłem po prostu, że sie nie zainstalowało. Okazuje się, że
    siedziało sobie w Panel Sterowania - Ustawienia sieciowe.

    > Generalnie Nokii chodziło o to, by funkcjonalność była dostępna po
    > zainstalowaniu konkretnego programu przygotowanego przez
    > "operatora/dostawcę" VoIP.

    Ah, myślałem, że to jakiś spisek żyd.. khm.. operatorów i Nokii przeciwko
    darmofonii VoIP.

    --
    Wojtek

  • 5. Data: 2010-10-20 07:45:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 19 Oct 2010 14:10:33 +0200, MarekM napisał(a):

> [...]
    > widziałem tylko aplikację Gizmo. Żaden z polskich operatorów VoIP nie
    > stworzył własnej aplikacji dla Nokii (albo ja o żadnej nie wiem -

    mylisz się, bo to nie Nokii chodziłlo. Niebrandowane softy Nokii mają to
    bez problemu, to wersje dla operatorów są kastrowane na ich żądanie.
    Gdzieś na youtube jest filmik zrobiony przez Trufone o N95, najpierw mieli
    swoją developerską (więc niebrandowaną) a później jakiegoś operatora, na
    filmiku jest porównanie co operator kazał wykastrować

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-10-20 07:46:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    http://www.youtube.com/watch?v=yB0OmHtp3uk

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-10-20 10:49:21
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-10-20 09:45, Waldek Godel pisze:

    > mylisz się, bo to nie Nokii chodziłlo. Niebrandowane softy Nokii mają to
    > bez problemu, to wersje dla operatorów są kastrowane na ich żądanie.

    Tak było w S60v3FP1. I to nie we wszystkich brandowanych.

    Moja E72 pochodzi z oficjalnej polskiej dystrybucji. Nie posiada starej
    dobrej aplikacji Telefon internetowy. Żadna E72 jej nie posiada i
    branding nie ma tu nic do rzeczy, to ich nowa polityka. Gdzieś właśnie
    czytałem, że pozostawiają w symbiane same "biblioteki" do SIPa i system
    nadal supportuje połączenia VoIP, ale to operatorzy VoIP mają się
    postarać i napisać aplikacje korzystające z nich. Niestety nie jestem w
    stanie teraz wygooglać linka.

    Znasz jakiś telefon S60v3FP2, który posiada domyślnie aplikację Telefon
    internetowy i pozwala na skonfigurowanie VoIP bez konieczności
    instalacji SIP_VoIP_Settings?

    Marek