  • 1. Data: 2011-10-02 14:26:34
    Temat: Nokia e50, braki z managerze urządzeń
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Nokia e50;
    soft: Nokia PC Suite, dziala bez zarzutu;
    ale:
    mam "od zawsze" w managerze urzadzen żółte znaczki przy:

    - CDC Comms Interface
    - Nokia e50 usb modem

    Proba doinstalowania jakich plikow sterujacych chocby dla "CDC Comms
    Interface" nie udaje sie, żaden plik z N. PC Suite nie chce "wejsc".

    Jakies pomysły?

  • 2. Data: 2011-10-02 16:05:09
    Temat: Re: Nokia e50, braki z managerze urządzeń
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-10-02 16:26, 1634Racine wysłał(a) wiadomość:
> [...]
    >
    > Proba doinstalowania jakich plikow sterujacych chocby dla "CDC Comms
    > Interface" nie udaje sie, żaden plik z N. PC Suite nie chce "wejsc".

    Jak masz walnięty kabel, to takie rzeczy mogą się dziać. Miałem
    uszkodzony kabel kupiony na Allegro (CA-101 Made in Thailand, długi,
    giętki) i za każdym razem po podłączeniu telefonu komputer wykrywał mi
    "Nieznane urządzenie". Zmieniłem kabel na inny (CA-101 Made in China) i
    jest OK. System wykrył poprawnie i zainstalował telefon (Nokia E55) i
    bez problemu komunikuję się tym kablem z Nokia PC Suite i Ovi Suite.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2011-10-02 18:53:18
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Krystek in news:j6a23l$qld$2@node2.news.atman.pl
    > 2011-10-02 16:26, 1634Racine wysłał(a) wiadomość:
    > Jak masz walnięty kabel,

    to kabel firmowy - dołączany do nokii, zero uszkodzen; nokia z laptopem
    komunikuje sie w sprawie "nokia pc suite" bez problemu tym kablem via usb,
    czyli caly ten soft jest obsługiwalny jako manager zawartosci nokii.

    Czyli "jakby" nie ma problemu pomimo tych żółtych znaczkow w managerze
    urzadzen, gdyby nie to, ze ten oto soft:
    http://www.mobiledit.com/
    nie wykrywa tej nokii. PC Suite radzi sobie swietnie, tymczasem mobiledit
    widzi wszystko (a
    dokladnie: modem iplusa internetowy podlaczony via usb) tylko nie to, co
    trzeba,czyli komorki podlaczonej via usb i to nawet po zainstalowaniu
    sterownika "setup_cdd_nokia_0_99" z firmowej Mobiledit.
    Wiec pomyslalem, że mobiledit jest jakos tam bardziej subtelny od pc suite i
    trzeba jednak te znaczki zolte polikwidowac...
    Stąd ten post.

    btw:
    a po co mobiledit? ano doradzono mi go poza ta grupa (tutaj jakos nikt nie
    zna sie na tym, hmmmm :) jako soft ktory odrozni "kontakty" zapisane w
    pamieci tel i na karcie sim, bo nokia pc suite miesza te dwa miejsca i zero
    ruchu organizacyjnego.

  • 4. Data: 2011-10-02 20:39:44
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-02 20:53, 1634Racine pisze:
    > Wiec pomyslalem, że mobiledit jest jakos tam bardziej subtelny od pc suite i
    > trzeba jednak te znaczki zolte polikwidowac...
    > Stąd ten post.

    To polikwiduj i z podłaczonym kablem ponownie uruchom komputer. Powinien
    wykryć sterowniki i zainstalować.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 5. Data: 2011-10-02 22:23:52
    Od: "Tomek" <n...@s...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał:

    > (tutaj jakos nikt nie zna sie na tym, hmmmm :)

    Zna się i to bardzo dobrze. MobiEdit polecałem na tej grupie jakieś 4-5 lat
    temu. Wtedy się nadawał do większości telefonów, zarówno do edycji książki
    telefonicznej jak i ściągania/wrzucania zdjęć do starszych modeli nokii via
    irda. Obecnie program zapomniany, nie obsługujący nowszych modeli, więc i nie
    pisze się o nim.

  • 6. Data: 2011-10-03 00:57:20
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:j6ao9n$881$1@news.onet.pl
> [...]
    > modeli nokii via irda. Obecnie program zapomniany, nie obsługujący
    > nowszych modeli, więc i nie pisze się o nim.

    chcesz powiedziec, ze byc może nie obsluguje np. E50?
    zdaje sie, że wrecz przeciwnie:
    http://mobiledit.com/phones.htm?MANUFACTURER_ID=1
    Nowsze tez (teoretycznie, wg ich deklaracji) obsluguje.

    W takim razie może tak:
    czy znasz jakis soft, ktorym mozna czytac kontakty z rozroznieniem na
    - zapisane w pamieci tel.
    - zapisane na karcie sim?
    (nic wiecej nie musi robic, tylko managerowac kontaktami w w/w sposob)

  • 7. Data: 2011-10-03 09:57:16
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

> [...]
    > - zapisane w pamieci tel.
    > - zapisane na karcie sim?
    > (nic wiecej nie musi robic, tylko managerowac kontaktami w w/w sposob)

    OIDP to E50 nie czyta kontaktów z karty bezpośrednio. Natomiast oferuje
    skopiowanie tych danych do książki w telefonie. Może wykorzystać jakoś ten
    fakt?

    --
    M.

  • 8. Data: 2011-10-03 11:50:04
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Maciek. in news:j6c0rp$isn$1@news.onet.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał
    > OIDP to E50 nie czyta kontaktów z karty bezpośrednio.

    tak, warto sprawdzic;
    ale w tym przypadku jest to _mniej_ istotne/pomocne niz wydaje sie, bowiem:
    chce miec łatwy/ergonomiczny dostep do _tabuna_ kontaktow i w pamieci, i w
    karcie, i operacja na takiej ilosci (przenoszenie, kasowanie) via klawiatura
    telefonu to horror jednak.

    > Natomiast oferuje skopiowanie tych danych do książki w telefonie.

    to pewne.

  • 9. Data: 2011-10-04 16:46:51
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zna sie na tym, hmmmm :) jako soft ktory odrozni "kontakty" zapisane w
    > pamieci tel i na karcie sim, bo nokia pc suite miesza te dwa miejsca i

    Ja używałem Float'sMobileAgent do przenoszenia kontaktów z SonyEricssona na
    Nokię.
    Ma swoje zalety. Ale ni cholery nie zadziałał mi na BT, jedynie na kablach i
    podczerwieni.
    Takie uroki programów. Mój wniosek: szukaj inneo programiu.

    A z ciekawości - na cóż Tobie zapis na SIM obcinający wszelkie inne dane niż
    krótka (15)
    nazwa i numer telefonu? Nie korzystasz z maili i rozbudowanych numerów
    telefonów?
    Pora zrewidować pojęcie "baza danych"....

    Feromon

  • 10. Data: 2011-10-05 02:25:26
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Feromon in news:4e8b387f$0$3511$65785112@news.neostrada.pl
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
    [...........]
    > A z ciekawości - na cóż Tobie zapis na SIM

    najprostszy sposob przeniesienia podstawowych kontaktow i numeru telefonu do
    innego telefonu. Tyż pytanie :)

    > Nie korzystasz z maili i rozbudowanych numerów telefonów?

    maile z komorki? rozbudowane numery telefonów? w życiu;
    zdecydowanie ograniczam "okablowanie" mojej skromnej osoby smyczami typu
    "gdzie ja tam i maile do mnie" i nieokielznana koniecznosc sprawdzania co
    tam nadeszlo, i natychmiastowego odpowiadania, i może jeszcze twitter, i
    może jeszcze facebook :) Nie ma mowy. Mam przy sobie komorke? Tylko
    dzwonienie,sms. Chce sprawdzic/wyslac poczte? kafejka, wlasny laptop.
    z drugiej strony - to prawda: ludziom zdaje sie, że jak wysylaja do nas
    mail, to _musi_ przyjsc zaraz prawie, za pare godzin, a juz z pewnoscia
    dzisiaj odpowiedz. Tak samo komorka: dzwonia. "dzwonilem/dzwonilam,dlaczego
    nie odebrales? - Bo kurcze nie chcialem :) bo mialem wylaczony przez dzien
    caly telefon. Musze byc na smyczy?