  • 31. Data: 2014-07-31 13:34:01
    Temat: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 13:09, atm pisze:
    > W Androidzie tez czesto jest tak, ze nie da sie zainstalowac aplikacji
    > na karcie. Dane np nawigacji i owszem tam wyladuja ale juz aplikacja
    > bedzie w wewnetrznej pamieci. Cos kiedys czytalem o wplywie na
    > stabilnosc, poza tym niektorzy wymieniaja karty, czesc aplikacji ma
    > problem z poprawnym dzialaniem gdy sa umieszczone na karcie -
    > deweloperzy o tym ostrzegaja.
    > Juz sie do tego przyzyczailem, w zasadzie idea karty jako magazynu
    > mediow i bibliotek wiekszych programow jest ok.

    To ma swoje wady. Jak aplikacje w javie miały kilkaset kb, w porywach
    parę mb, to nie było problemu. Ale jak widzę, że gra na komórkę zajmuje
    1,5 gb to już trochę słabo wydaje się, gdy telefon ma tylko 4 czy 8 gb
    pamięci, z czego na pewno kupa jest zajęta przez jakiś standardowy
    śmietnik. I wtedy instalacja na karcie miałaby sens.
    Jak na SE instalowałem gry na karcie to działało ok dopóki nie wyjąłem
    karty. Wtedy się trochę popieprzyło. Wymieniłem kartę na nową, ale
    telefon ma gdzieś zapisane, jakie były gry na starej karcie. Musiałem je
    usuwać, chociaż uruchomić ich się nie dało. Niestety coś tam po nich
    zostało, wybieranie gry przez wpisywanie tytułu przestało działać i
    trzeba wybierać strzałkami. Ale ogólnie dało się tak instalować.

    Podejrzewam.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 32. Data: 2014-07-31 13:43:53
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-31 13:34, GAD Zombie wrote:

> [...]
    > zostało, wybieranie gry przez wpisywanie tytułu przestało działać i
    > trzeba wybierać strzałkami. Ale ogólnie dało się tak instalować.

    W przypadku duzych gier jak np Dungeon Hunter chyba jest tak, ze bazy
    danych laduja na karcie a czesc wykonywalna jest w pamieci wbudowanej.
    Nie jestem jednak tego pewny, dano zadnej duzej gry nie instalowalem.

  • 33. Data: 2014-07-31 13:46:21
    Od: atm <...@v...pl>

    > I właśnie w tym problem, że jest to tak zrobione, żeby dać użytkownikowi
    > małe pole manewru. Akurat mnie to przeszkadza. Nie muszę widzieć
    > wszystkich plików, systemowych i innych, bo mnie nie interesują. Ale
    > chcę wrzucać swoje pliki według własnej struktury folderów, chcę móc
    > stworzyć swoje foldery i podfoldery, a nie wrzucać wszystkie pliki w
    > jeden worek z napisem "muzyka", "zdjęcia", "filmy".

    Dlatego wciaz trzymam sie Androida, co by nie mowic o tym systemie daje
    on najwieksza swobode i mozliwosc personalizacji.

  • 34. Data: 2014-07-31 13:57:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GAD Zombie" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-07-31 13:15, J.F. pisze:
    >Tak, mój też tak robi.

    >Nie wiem co masz na myśli. U mnie widać normalnie foldery w TC i
    >robię co chcę.

    Wszystko widac, ale sprobuj skopiowac np oryginalne dzwonki z
    telefonu, czy zobacz jak wyglada aplikacja zainstalowana na karcie.

    >Nie próbowałem nigdy, nie miałem potrzeby.

    Czlowiek potrzebuje np plik txt zmienic na map, i d* ..

    >Właśnie, to niestety też problem. Mojego SE używam od lat jako budzik
    >i trochę się do tego przyzwyczaiłem.

    Z tym ze on tez ma ograniczona baterie.
    Rozladujesz ... i ilerazy budzik jeszcze zadzwoni bez dalszego
    ladowania ?

    >Czas kupić osobny budzik... ;)

    Czas zainstalowac ladowarke przy lozku :-)

    J.

  • 35. Data: 2014-07-31 14:07:01
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 13:57, J.F. pisze:

    > Wszystko widac, ale sprobuj skopiowac np oryginalne dzwonki z telefonu,
    > czy zobacz jak wyglada aplikacja zainstalowana na karcie.

    Możliwe, że niektóre pliki są chronione i nie można ich skopiować, to
    fakt. Ale prawdę mówiąc nigdy nie czułem takiej potrzeby. Raczej
    potrzebowałem odwrotnie - skasować niektóre domyślne dzwonki czy obrazki
    i się nie dało, co mnie zawsze denerwowało.

    > Z tym ze on tez ma ograniczona baterie.
    > Rozladujesz ... i ilerazy budzik jeszcze zadzwoni bez dalszego ladowania ?

    Zawsze wieczorem sprawdzam czy budzik jest włączony i czy telefon w
    takim stanie, żeby zadzwonił, po czym go wyłączam na noc. Jeszcze mi się
    nie zdarzyło nigdy, żeby rozładował się w nocy i nie zadzwonił rano.

    > Czas zainstalowac ladowarke przy lozku :-)

    Z pewnością zwyczaje związane z ładowaniem będę musiał zmienić, bo
    dzisiejsze smartfony nie trzymają przez tydzień. Mój SE trzymał
    spokojnie tydzień, ale że ma już z 5 czy 6 lat, to bateria siadła i
    teraz to tak co 2-3 dni ładuję. Ze smartfonem będzie jeszcze gorzej.

  • 36. Data: 2014-07-31 14:09:04
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-31 13:15, J.F. wrote:
    > Użytkownik "GAD Zombie" napisał
    >
    > Oni wszyscy od lat maja takie ciagoty, uwolnic sie od systemu plikow.
    > Przeciez Pszemol wyraznie Ci napisal - uzytkownik nie chce zadnych
    > plikow, uzytkownik chce miec dostep do muzyki za 20$ miesiecznie, a do
    > fillmow to mysle ze nawet za 49$ :-)

    To akurat wcale nie jest zle rozwiazanie - mam na mysli muzyke. Deezer
    wciaz ma promocje, za 10zl dostajesz nieograniczony dostep do muzyki w
    wysokiej jakosci (320kb/s), mozliwosc uruchomienia na kilku urzadzeniach
    (bez ograniczen jakie narzuca Spotify w wersji za 10zl) oraz mozliwosc
    pobierania muzyki do sluchania w trybie offline. Sa jescze inne ficzery,
    mniej istatne dla mnie, tu jest caly opis:
    http://www.deezer.com/offers/premiumplus
    Z przyjemnoscia przesiadlem sie z mp3 na Deezera.

  • 37. Data: 2014-07-31 14:10:07
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-07-31 13:46, atm pisze:

    > Dlatego wciaz trzymam sie Androida, co by nie mowic o tym systemie daje
    > on najwieksza swobode i mozliwosc personalizacji.

    I to mnie do niego trochę przekonuje. Ale jego wady mnie też i
    odstraszają, ponieważ naczytałem się wiele o tym, że ma duże wymagania
    od sprzętu, ma sporo problemów i lubi się przywiesić, zresetować lub
    mocno zwalniać. Podobno W8 takich problemów za bardzo nie ma, co mnie
    akurat cieszy.

    Kiedyś miałem starego Siemensa SL45i. Był fajny, dawał wiele możliwości
    i naprawdę sporo można było w nim zrobić po swojemu. Jednak miał kupę
    błędów i lubił się dość często zawiesić, co mnie doprowadzało do szału.
    Oddałem go na gwarancji, to zwrócili mi go z notką, że nic mu nie
    dolega. No nic. Poza tym, że był niedorobiony i taki ma być ;).
    Gdy czytam o Androidzie, to mi się mój stary SL45i przypomina... ;)

  • 38. Data: 2014-07-31 14:21:28
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-31 14:10, GAD Zombie wrote:

> [...]
    > dolega. No nic. Poza tym, że był niedorobiony i taki ma być ;).
    > Gdy czytam o Androidzie, to mi się mój stary SL45i przypomina... ;)

    Wiesz, niektorzy wciaz pisza o braku aplikacji na WP i o tym, ze nie da
    sie tego uzywac ;] Prawda wypada gdzies po drodze.
    Z czystym sumieniem wciaz polecam SGS2, oczywiscie najnowsze wymagajace
    gry moga przycianac ale jesli chodzi o codzienne uzytkowanie jest bardzo
    dobrze. Ilosc zawiech, czy innych tego typu problemow znikoma.
    Co wiecej, Cyanogenmod za jakis czas zapewne zaoferuje aktualizacje
    systemu do wersji 4.4.
    Swoja droga obecyn CM 4.3 jest o tyle lepszy, ze mozna blokowac
    uprawnienia aplikacji i tak launcherowi mozna zabronic wykrecania
    numerow, doslownie ;]
    W WP masz opcje: zgadzasz sie na wszystko czego wymaga deweloper albo
    aplikacji nie instalujesz.
    Pamietaj tylko, ze na golym Androidzie nie masz mozliwosci dobrania sie
    do uprawnien.

  • 39. Data: 2014-07-31 19:25:47
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-07-31 10:03, GAD Zombie pisze:

    > Dzięki za obszerne info. Tego mi potrzeba, bo nie znam nikogo, kto
    > posiada taki telefon, żeby podpytać i pooglądać, a w sieci widziałem
    > trochę filmów z tym, trochę poczytałem i wygląda zachęcająco.
    >
    > Możesz jeszcze napisać jak wygląda sprawa aparatu? Dobrze robi się tym
    > zdjęcia?

    To trudne pytanie dla mnie.
    Ja aparatu w komórce (smartfonie) używam zasadniczo tylko do
    "kserowania" dokumentów albo naklejek ze sprzętu. Ten ma AF więc
    spokojnie daje sobie z tym radę (jest ostro).
    Do foto używam lustrzanki - stąd nie mam za bardzo rozeznania czy akurat
    L520 robi dobre zdjęcia - ostre - na pewno tak.
    Aha.. nie posiada ona diody doświetlającej.

    Kręciłem tą Lumią filmy - wg mnie są b.dobre. Jest to pół HD, są bardzo
    ostre, dźwięk ok.
    Koder filmów (h.264) jest strasznie nieoszczędny - trzeba przekodowywać
    na komputerze, aby zajmowały logiczną ilość miejsca. Można je bez
    zauważalnej utraty jakości zmniejszyć do 20-30% wielkości.

    > Czy update systemu do 8.1 jest bez problemu możliwy w tej Nokii L 520?

    Wg zapewnień Nokii i MS - każdy WP8 stanie się WP8.1
    Na razie - WP8.1 (Lumia Cyan) na Nokie L520 jest głównie w fazie "under
    testing" patrz: http://tiny.pl/qsdvw

    > Kiepski, bo się palcuje, czy kiepski, bo źle wygląda obraz, który on
    > pokazuje? Jakieś problemy z kątami widzenia, kolorami, albo na słońcu?

    Oryginalna powierzchnia palcuje się - naprawdę "STRASZNIE" łatwo.
    Rozwiązałem ten problem folią matową (nie pamiętam jakiej firmy) - jest
    milion razy lepiej pod tym względem - problem po prostu znikł.
    Odbicia światła - niestety nie jest to clear black - i "na słońcu"
    odbicia światła od powierzchni wyświetlacza dają w "kość".
    Folia o której wspomniałem - częściowo pomaga; do tego jak ustawisz
    jasne tło robocze - to jest całkiem przyzwoicie.

    Kolory i kąty widzenia OK - jest tam wyświetlacz IPS.

    > Z tym pewnie też będę miał problem, bo się muszę przestawić z klawiatury
    > na dotyk. Ale ogólnie pisanie smsów na tym nie przysparza problemów?

    Jest jak na każdym dotykowcu - bez patrzenia na ekran nie idzie nic
    napisać.
    Aha... jakość czujnika dotyku na ekranie L520 jest bardzo dobra.
    Od Lumia Cyan - ma działać klawiatura typy swype.

    --
    B.G

  • 40. Data: 2014-07-31 20:11:47
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-07-31 11:19, GAD Zombie pisze:

    > To może spytam inaczej - czy da się kopiować do niego i z niego pliki
    > bez żadnych dodatkowych dziwnych programów? Obsłuży to sam system, czy
    > trzeba instalować jakieś badziewia?

    Nie trzeba. Jako pendrive działa (prawie)normalnie, bo musi go umieć
    widzieć system. W7 umie, do innych go nie podłączałem.

    Ale wgranych plików nie "błogosławionych" przez WP8 nie zobaczysz w
    telefonie.
    Może od WP8.1 będzie jakiś menedżer plików.
    Natomiast oprogramowanie firm trzecich (np. Pocket file manager)
    umożliwia więcej. Możesz z telefonu WP8 ściągnąć sobie via sieć
    protokołem http - wgrany wcześniej plik(i).
    Telefon - właściwie wymieniona wcześniej aplikacja - udostępnia wskazany
    plik na zasadzie http://ip.adres.telefonu:8080/ w sumie fajny "bajer".
    Oczywiście - via BT albo Mail - też idzie.
    Generalnie - pendrive z tego telefonu jest - przynajmniej dla
    dzisiejszych windowsów.

    --
    B.G