  • 1. Data: 2013-09-09 18:48:33
    Temat: Nokia 3720 stary soft (wersja 8)
    Od: Tygrys <n...@w...tygrys.com.pl>

    Przy okazji serwisu zostało zaktualizowane oprogramowanie tego telefonu
    do najnowszej wersji, czyli 10.
    Niestety w porównaniu ze starszą ma ona wolniejsze menu i więcej
    niepotrzebnych aplikacji które zajmują pamięć. Do tego jest jakiś
    problem z innym poziomem głośności. A to wszystko jest nie do
    zaakceptowania dla mojej małżonki.

    Niestety telefon odmawia wgrania starszego softu i wszyscy spece od
    telefonów mówią, że się nie da. Albo że już jakiś taki próbowali i nie
    wstaje po tej operacji.

    Dlatego potrzeba mi takiego telefonu - najlepiej nowego ze starym
    oprogramowaniem. Albo jakiegoś sposobu na zaprogramowanie starszego
    softu bez ryzyka utraty telefonu. Albo innego cudu...

  • 2. Data: 2013-09-09 19:42:36
    Temat: Re: Nokia 3720 stary soft (wersja 8)
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Tygrys
    naskrobał(a):

    > Dlatego potrzeba mi takiego telefonu - najlepiej nowego ze starym
    > oprogramowaniem. Albo jakiegoś sposobu na zaprogramowanie starszego
    > softu bez ryzyka utraty telefonu. Albo innego cudu...

    Alledrogo przeszukałeś?
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz na ulicach berlina dokarmiał ukradkiem niemieckie dzieci.

  • 3. Data: 2013-09-09 20:07:06
    Od: Tygrys <n...@w...tygrys.com.pl>

    W dniu 2013-09-09 19:42, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Tygrys
    > naskrobał(a):

    > Alledrogo przeszukałeś?

    Dzięki za sugestię.
    Przeszukuję - problem w tym że tego modelu jest mało. Do tego nowe są
    dostępne "z zagranicznego magazynu" i nie ma jak sprawdzić wersji softu.

  • 4. Data: 2013-09-11 21:53:46
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tygrys" napisał:

    > Albo jakiegoś sposobu na zaprogramowanie starszego
    > softu bez ryzyka utraty telefonu.

    W ilu komisach/serwisach byłeś na downgrade i jaką mają opinię? Ogólnie nie
    widzę jakoś problemu z flashowaniem w dół tej nokii. I co rozumiesz pod
    pojęciem "utraty telefonu"?

  • 5. Data: 2013-09-15 09:49:30
    Od: Tygrys <n...@w...tygrys.com.pl>

    W dniu 2013-09-11 21:53, Tomek pisze:

    > W ilu komisach/serwisach byłeś na downgrade i jaką mają opinię? Ogólnie
    > nie widzę jakoś problemu z flashowaniem w dół tej nokii. I co rozumiesz
    > pod pojęciem "utraty telefonu"?
    Około 10.
    Wszyscy albo od razu mówią że tego nie robią, albo że z tym modelem się
    nie da. W jednym przypadku powiedzieli, że próbowali ale telefon po tej
    operacji nie wstał i więcej nie będą próbować. Jeden który się podjął
    zatrzymał się na jakimś komunikacie o niemożliwości zapisania ?danych
    potrzebnych do odtworzenia? albo jakoś tak.

    Mnie się wydaje, że aktualizacja softu to programowanie pamięci flash i
    w tym jakiejś magii nie ma. Ale też telefon nie jest mój, ma wartość
    emocjonalną i jak coś by poszło nie tak to mam przechlapane :-(

  • 6. Data: 2013-09-15 10:56:44
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tygrys" napisał:

    > Wszyscy albo od razu mówią że tego nie robią, albo że z tym modelem się
    > nie da.

    Typowe dla tzw "clipowców". Kiedyś tak określaliśmy właścicieli komisów,
    którzy jedynie potrafili obsługiwać clipy do ściagania simlocków.

    > W jednym przypadku powiedzieli, że próbowali ale telefon po tej operacji
    > nie wstał i więcej nie będą próbować.

    Jak nie wstał? To oddali trupa czy podnieśli nowym softem? Jeśli coś nie
    idzie jednym programem, próbuje się kolejnych, aż pójdzie.

    > Mnie się wydaje, że aktualizacja softu to programowanie pamięci flash i w
    > tym jakiejś magii nie ma.

    Magii nie ma, ale często w nokiach flashowanie ma sporo wspólnego z hardware
    i starszy soft może nie dać się wgrać. Osobiście tylko raz spotkałem się z
    takim problemem i nie była to nokia 3720.

    > Ale też telefon nie jest mój, ma wartość emocjonalną i jak coś by poszło
    > nie tak to mam przechlapane :-(

    Już raz pisałeś, że nie wstał, więc poszło nie tak.

    Ogólnie przeflashowałem w dół setki nokii w ciągu 12 lat pracy w serwisie i
    fakt, nie ma w tym żadnej magii. Jakieś 8 - 9 lat temu było to jeszcze
    niemożliwe, ale udoskonalono większość programów i dodano opcję downgradu.
    Jedynym "problemem" jest dobranie odpowiedniego softu i programu
    serwisowego.
    Jeśli bardzo Ci zależy na obniżeniu wersji pisz na haxior(at)gmail(dot)com