eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNissan Note
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 21. Data: 2012-03-07 12:30:23
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 7 Mar 2012 11:45:18 +0100, w <jj7e84$f32$1@inews.gazeta.pl>, "Marek P."
    <m...@g...pl> napisał(-a):

    > > A po co ci klima automatyczna fo firmówki ??
    >
    > Po to, żeby było wygodniej.

    Zaprzeczam jakby to dawało jakąś wygodę.
    To raczej kwestia preferencji.


  • 22. Data: 2012-03-07 12:50:53
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-07 12:14, Chris pisze:
    [...]
    >>> Bez przesady, ustawiasz raz i jedziesz ... jak za zimno to po godzinie
    >>> jazdy przekręcisz sobie o 2mm gałkę ....
    >> Ustawiasz gałkę siłę nawiewu tak aby było dobrze. Po chwili jak auto
    >> się schłodzi jest już za zimno więc znowu ustawiasz, za chwilę jednak
    >> znowu
    >
    > Używam manuala od lat conajmniej 10-12 i jakoś nie mam z tym problemu, i
    > nie siedzę cały czas z ręką na klimie ... jak ktoś ma zjebaną klimę to
    > może tak ma ale przy sprawnejh ustawiasz raz i jedziesz.

    Tak jak napisałem, jak się używa tylko manuala, albo nie ma klimy w
    ogóle. To wspomniane problemy nie występują. Tak się postrzega manuala
    jak się chwilę pojeździ ze sprawnym automatem.

    >> bo jest za ciepło. Ustawiasz mniej jest ok, ale pasażer na którego
    >> świeci słońce ma za ciepło więc znowu zmniejszasz ale przytykasz sobie
    >> nawiewy. Za chwilę słońce świeci na kogoś innego itp.
    >
    > A tu już piszesz o klimie dwustrefowej ... która jest tylko z nazwy bo
    > nie ma chuja żeby kierowca w jednym aucie miał 17 stopni a pasażer który
    > lubi ciepło 22 stopnie .. takie żeczy tylko w erze :)

    Wcale nie:) Jeżeli słońce świeci po stronie np. pasażera to przy tym
    samym nawiewie jemu będzie cieplej, bo ta strona samochodu bardziej się
    nagrzewa. W przypadku automatu klima to skoryguje i puści większe
    chłodzenie na nagrzaną stronę i temperatura się wyrówna.

    A co do wiania różnymi temperaturami na kierowcę i pasażera to również
    to działa, nie tylko w erze. Owszem w samochodzie temperatura się
    wymiesza, jednak osoba na którą wieje cieplejsze powietrze będzie miała
    cieplej od osoby na którą wieje zimniejsze powietrze.

    Jak nie wierzysz zrób test. Jadąc samochodem otwórz jedną szybę. Osobie
    która będzie siedziała przy tej szybie będzie zimniej niż tej obok przy
    zamkniętych. Podobnie jest z nawiewami.

    >> Samochód to jednak mała puszka, bezwładność temperaturowa niska więc
    >> to się dość często zmienia. Owszem można przywyknąć ale po co skoro
    >> jest automat, który raz ustawiasz i masz dobrze. Sam reguluje jak i
    >> gdzie wiać.
    >> Oczywiście to powyżej zachodzi tylko wówczas gdy pojeździsz na
    >> automacie, jeżeli nie to manual wydaje się spoko:)
    >
    > Ja jako kierowca ustawiam klimę głównie pod siebie z lekką sugestią
    > pasażera (wałek w domu :)

    A ja jako kierowca lubię mieć tak jak lubię ale cieszy mnie to, że żona
    i dziecko mają również odpowiedni komfort. Wspólne wyjazdy mają cieszyć
    a nie męczyć:)

    A.


  • 23. Data: 2012-03-07 12:54:30
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-07 12:26, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:jj7g58$26t$...@i...gazeta.pl...
    >>
    >>>
    >>> Proste - szyba + nogi, ew. sama szyba, o ile nie masz nawiewów na
    >>> nogi pasażerów z tyłu, nawiew na minimum.
    >>> W naszym klimacie nic więcej nie trzeba, a resztę załatwia grawitacja.
    >>
    >> Ale jak jest upał to początkowo warto mieć ustawione na max.
    >
    > Nigdy w życiu, nie ma nic gorszego od przeciągu.
    > Właśnie przez takie ustawienia domyślne NIENAWIDZĘ klimy automatycznej.

    A ten swoje. Ten maks idzie na przednią szybę do góry, ewentualnie
    nawiewami bocznymi. Dla pasażerów nie jest to prawie wcale odczuwalne,
    poza hałasem oczywiście.

    > Do wentylowania nagrzanego auta służą drzwi i okna (przed jazdą), a nie
    > klima.

    Jasne nagrzany samochód w słońcu po otwarciu drzwi będzie się chłodził z
    godzinę albo i dłużej, zajebisty komfort. A przeciąg od otwartych okien
    to na pewno nie jest w ogóle odczuwalny.

    A.


  • 24. Data: 2012-03-07 12:56:19
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-07 12:29, r...@k...pl pisze:

    >> Zalezy od warunkow. Jesli z klima za zimno, bez klimy za goraco,
    >> trzeba stale pstrykac, a to sie przeklada na wygode, koncentracje,
    >> wypadki i koszty.
    >> Mozna oczywiscie wlaczyc klime i regulowac ogrzewaniem, ale to chyba
    >> powietrze za bardzo osusza i odbija sie na zdrowiu. No i oczywiscie
    >> paliwo przepala.
    >
    > Bez przesady, z automatem też trzeba regulować (ustawiać temperaturę).

    Ale mówimy o utrzymaniu zadanej temperatury. W manualu musisz kręcić aby
    to osiągnąć, a w automacie nie.

    A.


  • 25. Data: 2012-03-07 13:01:20
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Arek nabazgrał(a):


    >> Do wentylowania nagrzanego auta służą drzwi i okna (przed jazdą), a nie
    >> klima.
    > Jasne nagrzany samochód w słońcu po otwarciu drzwi będzie się chłodził z
    > godzinę albo i dłużej, zajebisty komfort. A przeciąg od otwartych okien to
    > na pewno nie jest w ogóle odczuwalny.

    Przy otieraniu drzwi przed jadą nie chodzi o schłodzenia auta ale
    przewierzenie gorącego powierza które się znajduje w środku auta.

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 26. Data: 2012-03-07 13:07:37
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Arek nabazgrał(a):

    > W dniu 2012-03-07 12:14, Chris pisze:
    > [...]
    >>>> Bez przesady, ustawiasz raz i jedziesz ... jak za zimno to po godzinie
    >>>> jazdy przekręcisz sobie o 2mm gałkę ....
    >>> Ustawiasz gałkę siłę nawiewu tak aby było dobrze. Po chwili jak auto
    >>> się schłodzi jest już za zimno więc znowu ustawiasz, za chwilę jednak
    >>> znowu
    >> Używam manuala od lat conajmniej 10-12 i jakoś nie mam z tym problemu, i
    >> nie siedzę cały czas z ręką na klimie ... jak ktoś ma zjebaną klimę to
    >> może tak ma ale przy sprawnejh ustawiasz raz i jedziesz.
    > Tak jak napisałem, jak się używa tylko manuala, albo nie ma klimy w ogóle.
    > To wspomniane problemy nie występują. Tak się postrzega manuala jak się
    > chwilę pojeździ ze sprawnym automatem.

    Brat ma w swoim aucie automat a nie raz jeździłem z nim albo jego autem i
    nie widzę różnicy oprócz tego że zawsze jak dla mnei jest za zimno nawet jak
    ustawię na cieplej :)

    >>> bo jest za ciepło. Ustawiasz mniej jest ok, ale pasażer na którego
    >>> świeci słońce ma za ciepło więc znowu zmniejszasz ale przytykasz sobie
    >>> nawiewy. Za chwilę słońce świeci na kogoś innego itp.
    >> A tu już piszesz o klimie dwustrefowej ... która jest tylko z nazwy bo
    >> nie ma chuja żeby kierowca w jednym aucie miał 17 stopni a pasażer który
    >> lubi ciepło 22 stopnie .. takie żeczy tylko w erze :)
    > Wcale nie:) Jeżeli słońce świeci po stronie np. pasażera to przy tym samym
    > nawiewie jemu będzie cieplej, bo ta strona samochodu bardziej się
    > nagrzewa. W przypadku automatu klima to skoryguje i puści większe
    > chłodzenie na nagrzaną stronę i temperatura się wyrówna.
    > A co do wiania różnymi temperaturami na kierowcę i pasażera to również to
    > działa, nie tylko w erze. Owszem w samochodzie temperatura się wymiesza,
    > jednak osoba na którą wieje cieplejsze powietrze będzie miała cieplej od
    > osoby na którą wieje zimniejsze powietrze.
    > Jak nie wierzysz zrób test. Jadąc samochodem otwórz jedną szybę. Osobie
    > która będzie siedziała przy tej szybie będzie zimniej niż tej obok przy
    > zamkniętych. Podobnie jest z nawiewami.

    Cześciowo masz rację ale nie chodzo o to żeby czuć na paszczy strumień
    zimnego albo ciepłego powietrza tylko żeby ogólna temperatura w aucie była
    odpowiednia dla tego nawiew puszcza się na szybę a nie na paszczę :) Co do
    stref nasłonecznionych albo nie to jakoś tego nie odczuwam ... może dla tego
    że jestem wysoki i odsunięty daleko od nawiewów :)

    >>> Samochód to jednak mała puszka, bezwładność temperaturowa niska więc
    >>> to się dość często zmienia. Owszem można przywyknąć ale po co skoro
    >>> jest automat, który raz ustawiasz i masz dobrze. Sam reguluje jak i
    >>> gdzie wiać.
    >>> Oczywiście to powyżej zachodzi tylko wówczas gdy pojeździsz na
    >>> automacie, jeżeli nie to manual wydaje się spoko:)
    >> Ja jako kierowca ustawiam klimę głównie pod siebie z lekką sugestią
    >> pasażera (wałek w domu :)
    > A ja jako kierowca lubię mieć tak jak lubię ale cieszy mnie to, że żona i
    > dziecko mają również odpowiedni komfort. Wspólne wyjazdy mają cieszyć a
    > nie męczyć:)

    Patrz uwagę o wałku i dopisku głównie ... oczywiście dziecko ma pierszeństwo
    ale nie mam zamiaru jechać np. 500km w temp. 30-40 stopni bo klima jest nie
    zdrowa dla dziecka ....

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 27. Data: 2012-03-07 13:08:41
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Arek nabazgrał(a):

    > W dniu 2012-03-07 12:29, r...@k...pl pisze:
    >>> Zalezy od warunkow. Jesli z klima za zimno, bez klimy za goraco,
    >>> trzeba stale pstrykac, a to sie przeklada na wygode, koncentracje,
    >>> wypadki i koszty.
    >>> Mozna oczywiscie wlaczyc klime i regulowac ogrzewaniem, ale to chyba
    >>> powietrze za bardzo osusza i odbija sie na zdrowiu. No i oczywiscie
    >>> paliwo przepala.
    >> Bez przesady, z automatem też trzeba regulować (ustawiać temperaturę).
    > Ale mówimy o utrzymaniu zadanej temperatury. W manualu musisz kręcić aby
    > to osiągnąć, a w automacie nie.

    A skąd automat wie jaką JA chcę temperaturę ?? trzeba pokręcić, ponaciskać
    żeby ustawić daną temp.

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.


  • 28. Data: 2012-03-07 13:13:54
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 07 Mar 2012 12:54:30 +0100, w <jj7i9m$7sj$2@node2.news.atman.pl>, Arek
    <a...@a...pl> napisał(-a):

    > Jasne nagrzany samochód w słońcu po otwarciu drzwi będzie się chłodził z
    > godzinę albo i dłużej, zajebisty komfort.

    Wystarczy pomachać trochę drzwiami. Klimą nigdy tak szybko nie wywietrzysz
    auta.


  • 29. Data: 2012-03-07 13:15:08
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 07 Mar 2012 12:56:19 +0100, w <jj7id3$7sj$3@node2.news.atman.pl>, Arek
    <a...@a...pl> napisał(-a):

    > W dniu 2012-03-07 12:29, r...@k...pl pisze:
    >
    > >> Zalezy od warunkow. Jesli z klima za zimno, bez klimy za goraco,
    > >> trzeba stale pstrykac, a to sie przeklada na wygode, koncentracje,
    > >> wypadki i koszty.
    > >> Mozna oczywiscie wlaczyc klime i regulowac ogrzewaniem, ale to chyba
    > >> powietrze za bardzo osusza i odbija sie na zdrowiu. No i oczywiscie
    > >> paliwo przepala.
    > >
    > > Bez przesady, z automatem też trzeba regulować (ustawiać temperaturę).
    >
    > Ale mówimy o utrzymaniu zadanej temperatury.

    Te ustawianie temperatury (i utrzymywanie) w automacie to jeden wielki pic na
    wodę.


  • 30. Data: 2012-03-07 13:26:52
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 7 Mar 2012 13:08:41 +0100,
    Chris <s...@s...net> screamed:
    >>>> Zalezy od warunkow. Jesli z klima za zimno, bez klimy za goraco,
    >>>> trzeba stale pstrykac, a to sie przeklada na wygode, koncentracje,
    >>>> wypadki i koszty.
    >>>> Mozna oczywiscie wlaczyc klime i regulowac ogrzewaniem, ale to chyba
    >>>> powietrze za bardzo osusza i odbija sie na zdrowiu. No i oczywiscie
    >>>> paliwo przepala.
    >>> Bez przesady, z automatem też trzeba regulować (ustawiać temperaturę).
    >> Ale mówimy o utrzymaniu zadanej temperatury. W manualu musisz kręcić aby
    >> to osiągnąć, a w automacie nie.
    >
    > A skąd automat wie jaką JA chcę temperaturę ?? trzeba pokręcić, ponaciskać
    > żeby ustawić daną temp.
    >

    Ustawiasz tyle stopni C ile chcesz.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 13:26:17 user up 13100 days, 1:21, 1 user, load average: 0.30, 0.10, 0.40 ]

    Snoopy: No problem is so big that it can't be run away from.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: