  • 11. Data: 2012-03-07 11:44:17
    Temat: Re: Nissan Note
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jj7cuf$in6$1@inews.gazeta.pl...
    >W tej cenie zdecydowanie Dacia Duster 1.5 dCi:
    >
    > http://dacia-duster.audik.eu/dacia-duster/dacia-dust
    er-1-5-dci/

    > średnie zużycie paliwa bardzo niskie a zobaczysz jaki będzie spadek
    > wartości
    > Note i innych podobnych samochodów a jak będą trzymać cenę SUV-y. Dla tych
    > kompaktowych tanich suvów nie będzie żadnej konkurencji na rynku dlatego
    > za 5
    > lat sprzedasz z mała stratą.
    >
    > Wizualnie i pod względem prestiżu taki Duster to także zupełnie co innego
    > niż
    > Note... jako pracownik 5 raz bardziej wolałbym dostac Dustera niż Note czy
    > innego Modusa.

    I przez 5 lat o premię się nie upomni :)

  • 12. Data: 2012-03-07 11:45:18
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > A po co ci klima automatyczna fo firmówki ??

    Po to, żeby było wygodniej. Na szczęście mój szef ma inne zdanie na temat
    pracowników.

  • 13. Data: 2012-03-07 11:58:17
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Marek P. nabazgrał(a):

    > Po to, żeby było wygodniej. Na szczęście mój szef ma inne zdanie na temat
    > pracowników.

    I płacić 10tyś więcej z taką wygodę ?? rozumiem wybór auta z klimą albo bez
    a to czy to automat czy manual to już jakoś do mnie nie przemawia.

  • 14. Data: 2012-03-07 12:00:38
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-03-07 11:01, Chris pisze:
    > AL nabazgrał(a):

    > Bez przesady, ustawiasz raz i jedziesz ... jak za zimno to po godzinie
    > jazdy przekręcisz sobie o 2mm gałkę ....

    Ustawiasz gałkę siłę nawiewu tak aby było dobrze. Po chwili jak auto się
    schłodzi jest już za zimno więc znowu ustawiasz, za chwilę jednak znowu
    bo jest za ciepło. Ustawiasz mniej jest ok, ale pasażer na którego
    świeci słońce ma za ciepło więc znowu zmniejszasz ale przytykasz sobie
    nawiewy. Za chwilę słońce świeci na kogoś innego itp.

    Samochód to jednak mała puszka, bezwładność temperaturowa niska więc to
    się dość często zmienia. Owszem można przywyknąć ale po co skoro jest
    automat, który raz ustawiasz i masz dobrze. Sam reguluje jak i gdzie wiać.

    Oczywiście to powyżej zachodzi tylko wówczas gdy pojeździsz na
    automacie, jeżeli nie to manual wydaje się spoko:)

    A.

  • 15. Data: 2012-03-07 12:10:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości

    >I płacić 10tyś więcej z taką wygodę ?? rozumiem wybór auta z klimą
    >albo bez a to czy to automat czy manual to już jakoś do mnie nie
    >przemawia.

    Zalezy od warunkow. Jesli z klima za zimno, bez klimy za goraco,
    trzeba stale pstrykac, a to sie przeklada na wygode, koncentracje,
    wypadki i koszty.
    Mozna oczywiscie wlaczyc klime i regulowac ogrzewaniem, ale to chyba
    powietrze za bardzo osusza i odbija sie na zdrowiu. No i oczywiscie
    paliwo przepala.

    Wiec jesli szef dobrze negocjuje, to moze nie kosztuje go to tak duzo,
    a wrecz oszczedza.

    J.

  • 16. Data: 2012-03-07 12:14:03
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Arek nabazgrał(a):

    > Ustawiasz gałkę siłę nawiewu tak aby było dobrze. Po chwili jak auto się
    > schłodzi jest już za zimno więc znowu ustawiasz, za chwilę jednak znowu

    Używam manuala od lat conajmniej 10-12 i jakoś nie mam z tym problemu, i
    nie siedzę cały czas z ręką na klimie ... jak ktoś ma zjebaną klimę to może
    tak ma ale przy sprawnejh ustawiasz raz i jedziesz.

    > bo jest za ciepło. Ustawiasz mniej jest ok, ale pasażer na którego świeci
    > słońce ma za ciepło więc znowu zmniejszasz ale przytykasz sobie nawiewy.
    > Za chwilę słońce świeci na kogoś innego itp.

    A tu już piszesz o klimie dwustrefowej ... która jest tylko z nazwy bo nie
    ma chuja żeby kierowca w jednym aucie miał 17 stopni a pasażer który lubi
    ciepło 22 stopnie .. takie żeczy tylko w erze :)

> [...]
    > Oczywiście to powyżej zachodzi tylko wówczas gdy pojeździsz na automacie,

    Ja jako kierowca ustawiam klimę głównie pod siebie z lekką sugestią pasażera
    (wałek w domu :)

  • 17. Data: 2012-03-07 12:17:58
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Proste - szyba + nogi, ew. sama szyba, o ile nie masz nawiewów na nogi
    > pasażerów z tyłu, nawiew na minimum.
    > W naszym klimacie nic więcej nie trzeba, a resztę załatwia grawitacja.

    Ale jak jest upał to początkowo warto mieć ustawione na max. potem trzeba
    trochę zmniejszyć a jeszcze potem jak zajdzie słońce to i na 1 biegu
    dmuchawy jest niekiedy za zimno więc trzeba dodać ciepłego. W Auto raz
    ustawiasz i masz spokój. Wg mnie Automatyczna klimatyzacja nie daje takiego
    skoku komfortu jak przeskok z braku klimy na jakąkolwiek ale jednak jest
    jednym z tych potrzebniejszych rzeczy w aucie. Poza tym wygląd gałek manuala
    w niektórych autach jest okropny. Z ładniejszych to np. w Fiacie Bravo sa i
    nowej Kia Rio.
    Podchodząc w taki sposób że nie potrzeba auto można powiedziec po co
    elektryczne szyby jak jest klima. Te raz na jakis czas jak trzeba bilet
    wziąć na autostradzie to mozna pokręcić korbą.
    A grzane fotele - eee przecież i tak fotel się sam ogrzeje od ciała jak sie
    na im posiedzi z 5 minut.
    I tak ze wszystkim.

  • 18. Data: 2012-03-07 12:22:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zalezy od warunkow. Jesli z klima za zimno, bez klimy za goraco, trzeba
    > stale pstrykac,

    Poktrętła temperatury w takich autach nie ma?

  • 19. Data: 2012-03-07 12:26:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Ale jak jest upał to początkowo warto mieć ustawione na max.

    Nigdy w życiu, nie ma nic gorszego od przeciągu.
    Właśnie przez takie ustawienia domyślne NIENAWIDZĘ klimy automatycznej.

    Do wentylowania nagrzanego auta służą drzwi i okna (przed jazdą), a nie
    klima.

    > Podchodząc w taki sposób że nie potrzeba auto można powiedziec po co
    > elektryczne szyby jak jest klima.

    Przydają się do wietrzenia auta i niczego więcej.
    Generalnie gdyby się dało kupić auto z klimą i korbkami to chętnie bym
    zaoszczędził.

    > A grzane fotele - eee przecież i tak fotel się sam ogrzeje od ciała jak
    > sie na im posiedzi z 5 minut.

    Nigdy nie miałem problemów z zimnym fotelem, wystarczy nie brać bezsensownej
    w aucie skóry.
    Nawet w chacie zresztą też - to jedyne miejsce gdzie bywa mi na początku
    zimno w dupsko.

  • 20. Data: 2012-03-07 12:29:36

    Wed, 7 Mar 2012 12:10:23 +0100, w <jj7fn2$c77$1@inews.gazeta.pl>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Mozna oczywiscie wlaczyc klime i regulowac ogrzewaniem, ale to chyba
    > powietrze za bardzo osusza i odbija sie na zdrowiu. No i oczywiscie

    Bez przesady, z automatem też trzeba regulować (ustawiać temperaturę).

    W swoim automat w zasadzie wyłączyłem (wystarczyło, że środek trochę nagrzany i
    już zimne wieje). Używam w trybie manualnym.