  • 11. Data: 2006-07-12 19:08:09
    Temat: Re: Nikt nie zauwazył, że jest decyzja UKE? :)
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Wed, 12 Jul 2006 17:59:46 +0200, użyszkodnik "Adam"
    <w...@d...pl> napisał:

    > tez czytajac inne watki przytocze "operator mniejszy musi placic wiekszemu"

    ehm, źle zrozumiane

    dany operator płaci drugiemu jeśli mu jest to do czegoś potrzebne,
    rynek to powinien regulować a nie urzednik

    > no i wlasnie, co w sytuacji kiedy wiekszy ma tylko klientow a mniejszy tylko
    > content?

    jakoś tak w Polsce wyszło. FTP próbowała na rynku
    hostingowo/kolokacyjno/contentowym ale nie bardzo im wyszło (co nie
    było trudne do przewidzenia) więc zajęła się budową internetowej sieci
    dostepowej wykorzystując posiadaną infrastrukture (miedź, studzienki,
    maszty).

    > prawo na to nic, jak stwierdzic co jest wieksze TPSA, Onet, Yahoo,
    > czy eBay?

    rynek sam to powinien twierdzić, ten płaci któremu to się bardziej
    opłaca.

    TPSA ma najwięcej odbiorców treści,aczkolwiek gdyby zwiekszyć upload w
    DSLkach i neostradach do poziomu downloadu i contentem nazwać również
    wysyłane przez klientów dane w sieciach p2p to mogłoby się okazać że
    ma również najwięcej nadawców.
    Onet,WP i Allegro są niewątpliwie sporymi nadawcami treści, zaś jeśli
    chodzi o Yahoo i eBay to obawiam się że razem wzięte mniej znaczą w PL
    od grono.net :P

  • 12. Data: 2006-07-13 09:40:33
    Od: KoMaS <k...@p...onet.pl>

    > przeciez chyba TPSA placi Telli za terminacje na swiat?
    > bo przeciez jak wszyscy przeleca z polski przez telie to czy to jest
    > terminacja "swiat" czy "krajowa"?
    > bo jak GTSy ATMany i tym podobne zechca puscic te pare giga przez Telie w
    > ramach tranzytu/peeringu to chyba TPSA bedzie musiala za to zaplacic kupujac
    > wieksze lacza czy nie?
    > tak w sumie to chyba Telia na tym najlepiej wydzie bo dostanie kase od
    > kazdej ze stron?

    Tezt jestem zdania, ze Telia wyjdzie na tym najlepiej. TPSA nie dokupi
    wiekszej przepustowosci od Telii (wyjscie na swiat opiera sie glownie na
    OpenTransit). Wystarczy, ze ruch do niektorych opow zostanie
    przekierowany na Telie i dalej beda przeciazenia. A UKE nie moze na TPSA
    wymusic zakupienia dodatkowych laczy w Telii. Dopoki nasz "operator
    narodowy" nie zejdzie z cenami w dol, bedzie to walka z wiatrakami.

    pzdr

    ck

  • 13. Data: 2006-07-13 09:50:14
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <e954dj$9um$1@atlantis.news.tpi.pl> KoMaS napisał(a):

> [...]
    > OpenTransit). Wystarczy, ze ruch do niektorych opow zostanie
    > przekierowany na Telie i dalej beda przeciazenia

    Specyfika ruchu jest taka, że TPSA poza zakładaniem filtrów obicinających
    pasmo/dostęp nic nie jest w stanie zrobić. Aby ruch nie szedł telią musiała by
    całkowicie zrezygnować z rozgłaszania swoich adresów do telii.

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja