eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 21. Data: 2025-02-25 18:53:49
    Temat: Re: Nigdy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Feb 2025 18:00:00 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 25.02.2025 o 17:30, J.F pisze:
    >> Hm, mam wrażenie, że mój ABS stara się działać na śliskim.
    >
    > Mój się trochę stara ale w końcu poddaje i blokuje. Sensownie, bo jak
    > masz przyzerową przyczepność, to żeby się zatrzymać to jednak w końcu
    > trzeba zablokować - inaczej będziesz się toczył a kontrola nad
    > kierunkiem i tak już będzie teoretyczna.
    >
    >> Teoretycznie jest chyba możliwe, że wszystkie 4 koła staną naraz, i
    >> ABS nie będzie przerywał, bo sterownik nie stwierdzi poślizgu kół.
    >
    > Takie odnoszę wrażenie. Czujniki ABS mówią że stoi, czujniki
    > przyspieszenia że też w zasadzie stoi, bo przyspieszenie/opóźnienie się
    > już praktycznie nie zmienia... Zaparkowane, choć krajobraz dalej się
    > wolno przesuwa.

    Nie jestem pewien, czy starsze ABS miały czujniki przyspieszenia.
    Te z ESP chyba już mają.

    No ale poślizg daje się też ustalić z czujników w kołach - jak koło
    gwałtownie staje, to musi być w poślizgu ...no chyba, ze samochód
    przywalił w drzewo czy scianę, ale wtedy ABS już nie zaszkodzi :-)

    J.


  • 22. Data: 2025-02-25 21:07:31
    Temat: Re: Nigdy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2025 o 18:53, J.F pisze:

    > Nie jestem pewien, czy starsze ABS miały czujniki przyspieszenia.
    > Te z ESP chyba już mają.

    Dokładnie - potem jak się zastanowiłem, to w accordzie się na lodzie
    blokowały. W nowym głowy nie dam bo lód rzadziej, ale chyba też. ABS nie
    wykrywa poślizgu to chyba po prostu nie blokuje. ESP mógłby coś próbować
    zdziałać, ale dopóki jedzie prosto i nie kręcę kierownicą to też
    zatrudnienia dla niego nie ma.

    > No ale poślizg daje się też ustalić z czujników w kołach - jak koło
    > gwałtownie staje, to musi być w poślizgu ...no chyba, ze samochód
    > przywalił w drzewo czy scianę, ale wtedy ABS już nie zaszkodzi :-)

    Jak jesteś na gładkiej szklance to wszystkie się zablokują i już dalej
    nie wykryjesz. W sumie jak odpuścisz to wcale nie jest takie oczywiste
    że się zaczną kręcić skoro przyczepność praktycznie zerowa. Teraz mnie
    zastanawia, że może jednak się te przednie kręcą, skoro silnik nie gaśnie?


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 23. Data: 2025-02-25 21:17:51
    Temat: Re: Nigdy
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.02.2025 o 17:30, J.F pisze:
    > On Tue, 25 Feb 2025 17:16:11 +0100, Pixel(R)???????????? wrote:
    >> W dniu 25.02.2025 o 17:05, Shrek pisze:
    >>
    >>>> Przednie koła mam wrażenie, ze też stoją.
    >>>>
    >>>> może w tym kraju ABS nie jest obowiązkowy, albo to jakiś chinski ABS
    >>>> :-)
    >>>
    >>> Na szklance to i ABS nie pomoże.
    >>>
    >> Ale jak to ładnie widać, czy mają praktykę, grupowi rajdowcy :)
    >
    > A może "Nigdy nam się nie zdarzyło jechać szybko na śliskim, tak, żeby
    > nie zatrzymać bezpiecznie pojazdu " :-P
    >
    > Hm, mam wrażenie, że mój ABS stara się działać na śliskim.
    >
    > Teoretycznie jest chyba możliwe, że wszystkie 4 koła staną naraz, i
    > ABS nie będzie przerywał, bo sterownik nie stwierdzi poślizgu kół.

    Zwykle jest kontrola trakcji.


  • 24. Data: 2025-02-26 18:54:42
    Temat: Re: Nigdy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Feb 2025 21:17:51 +0100, io wrote:
    > W dniu 25.02.2025 o 17:30, J.F pisze:
    >> On Tue, 25 Feb 2025 17:16:11 +0100, Pixel(R)???????????? wrote:
    >>> W dniu 25.02.2025 o 17:05, Shrek pisze:
    >>>>> Przednie koła mam wrażenie, ze też stoją.
    >>>>>
    >>>>> może w tym kraju ABS nie jest obowiązkowy, albo to jakiś chinski ABS
    >>>>> :-)
    >>>>
    >>>> Na szklance to i ABS nie pomoże.
    >>>>
    >>> Ale jak to ładnie widać, czy mają praktykę, grupowi rajdowcy :)
    >>
    >> A może "Nigdy nam się nie zdarzyło jechać szybko na śliskim, tak, żeby
    >> nie zatrzymać bezpiecznie pojazdu " :-P
    >>
    >> Hm, mam wrażenie, że mój ABS stara się działać na śliskim.
    >>
    >> Teoretycznie jest chyba możliwe, że wszystkie 4 koła staną naraz, i
    >> ABS nie będzie przerywał, bo sterownik nie stwierdzi poślizgu kół.
    >
    > Zwykle jest kontrola trakcji.

    W nowszych samochodach - bo ESP obowiązkowe.
    Ale w starszych był/bywa tylko sam ABS.

    J.


  • 25. Data: 2025-02-26 19:01:25
    Temat: Re: Nigdy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Feb 2025 21:07:31 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 25.02.2025 o 18:53, J.F pisze:
    >> Nie jestem pewien, czy starsze ABS miały czujniki przyspieszenia.
    >> Te z ESP chyba już mają.
    >
    > Dokładnie - potem jak się zastanowiłem, to w accordzie się na lodzie
    > blokowały. W nowym głowy nie dam bo lód rzadziej, ale chyba też. ABS nie
    > wykrywa poślizgu to chyba po prostu nie blokuje. ESP mógłby coś próbować
    > zdziałać, ale dopóki jedzie prosto i nie kręcę kierownicą to też
    > zatrudnienia dla niego nie ma.
    >
    >> No ale poślizg daje się też ustalić z czujników w kołach - jak koło
    >> gwałtownie staje, to musi być w poślizgu ...no chyba, ze samochód
    >> przywalił w drzewo czy scianę, ale wtedy ABS już nie zaszkodzi :-)
    >
    > Jak jesteś na gładkiej szklance to wszystkie się zablokują i już dalej
    > nie wykryjesz.

    Ale wykryjesz sam fakt gwałtownego zatrzymania koła. Zbyt szybkiego na
    zatrzymanie całego pojazdu.

    No chyba, żeby tak jakoś delikatnie hamować, w koncu lód,
    powolutku spowolnic i zatrzymać koła, i ABS się nie zorientuje :-)

    > W sumie jak odpuścisz to wcale nie jest takie oczywiste
    > że się zaczną kręcić skoro przyczepność praktycznie zerowa.

    Nawet na lodzie nie taka mała. Koło lekkie, a nacisk samochodu duży.

    > Teraz mnie
    > zastanawia, że może jednak się te przednie kręcą, skoro silnik nie gaśnie?

    Trzeba by film z szybkiej kamery - bywały dawniej takie filmy
    reklamowe, ale normalne tempo chyba za szybkie, szczególnie na
    Youtube.

    Ale ale - koła zablokujesz, silnik stanie, ABS koła odblokuje, silnik
    ruszy. Aczkolwiek na lodzie to tak niekoniecznie.

    J.


  • 26. Data: 2025-02-26 19:05:21
    Temat: Re: Nigdy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2025 o 19:01, J.F pisze:

    > Ale wykryjesz sam fakt gwałtownego zatrzymania koła. Zbyt szybkiego na
    > zatrzymanie całego pojazdu.
    >
    > No chyba, żeby tak jakoś delikatnie hamować, w koncu lód,
    > powolutku spowolnic i zatrzymać koła, i ABS się nie zorientuje :-)

    Nie - normalnie. Na początku kopie, ale w końcu się poddaje.

    >> W sumie jak odpuścisz to wcale nie jest takie oczywiste
    >> że się zaczną kręcić skoro przyczepność praktycznie zerowa.
    >
    > Nawet na lodzie nie taka mała. Koło lekkie, a nacisk samochodu duży.

    Opory też wcale takie nie małe - próbowałeś kiedyś kręcić pólosią?

    > Ale ale - koła zablokujesz, silnik stanie, ABS koła odblokuje, silnik
    > ruszy. Aczkolwiek na lodzie to tak niekoniecznie.

    Jak dojedzie do obrotów jałowych to ECU poda paliwo. Jak nie to nie.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 27. Data: 2025-02-27 00:34:23
    Temat: Re: Nigdy
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.02.2025 o 21:07, Shrek pisze:

    > Jak jesteś na gładkiej szklance to wszystkie się zablokują i już dalej
    > nie wykryjesz. W sumie jak odpuścisz to wcale nie jest takie oczywiste
    > że się zaczną kręcić skoro przyczepność praktycznie zerowa. Teraz mnie
    > zastanawia, że może jednak się te przednie kręcą, skoro silnik nie gaśnie?
    >
    Jak ma zgasnąć silnik, skoro podświadomie wcisnąłeś sprzęgło? Notak,
    masz automat...ale ja też mam i silnik nie gaśnie :)

    Tak nawiasem, rozmawiasz z "dupotrujem", który nie łapie niuansów i nie
    ma żadnego doświadczenia :) Sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona :D

    --
    Pixel(R)??


  • 28. Data: 2025-02-27 06:25:11
    Temat: Re: Nigdy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2025 o 00:34, Pixel(R)?? pisze:

    > Tak nawiasem, rozmawiasz z "dupotrujem", który nie łapie niuansów i nie
    > ma żadnego doświadczenia :) Sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona :D

    Akurat ten dupotruj jest moim drugim "ulubiony" rozmówcą na niusach.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 29. Data: 2025-02-27 10:13:52
    Temat: Re: Nigdy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Feb 2025 00:34:23 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 25.02.2025 o 21:07, Shrek pisze:
    >> Jak jesteś na gładkiej szklance to wszystkie się zablokują i już dalej
    >> nie wykryjesz. W sumie jak odpuścisz to wcale nie jest takie oczywiste
    >> że się zaczną kręcić skoro przyczepność praktycznie zerowa. Teraz mnie
    >> zastanawia, że może jednak się te przednie kręcą, skoro silnik nie gaśnie?
    >>
    > Jak ma zgasnąć silnik, skoro podświadomie wcisnąłeś sprzęgło? Notak,
    > masz automat...ale ja też mam i silnik nie gaśnie :)
    >
    > Tak nawiasem, rozmawiasz z "dupotrujem", który nie łapie niuansów i nie
    > ma żadnego doświadczenia :) Sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona :D

    Ja tam wiem, jak wyglądają snieżne górskie drogi i jak się po nich
    jeĹździ.

    Ale u Ciebie to chyba mrozĂłw teĹź nie brakuje ?

    J.





strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: