eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingNiezmienniki pętliRe: Niezmienniki pętli
  • X-Received: by 2002:a0c:b59b:: with SMTP id g27mr132919qve.0.1542896558483; Thu, 22
    Nov 2018 06:22:38 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a0c:b59b:: with SMTP id g27mr132919qve.0.1542896558483; Thu, 22
    Nov 2018 06:22:38 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
    iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!v55no29
    20509qtk.0!news-out.google.com!m21ni5133qta.0!nntp.google.com!v55no2920501qtk.0
    !postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 22 Nov 2018 06:22:38 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <9...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.172.255.159;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 5.172.255.159
    References: <8...@g...com>
    <7...@g...com>
    <d...@g...com>
    <psp6q7$97o$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <pss4d0$14n$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <8...@g...com>
    <1...@g...com>
    <8...@g...com>
    <1...@g...com>
    <a...@g...com>
    <9...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: Niezmienniki pętli
    From: fir <p...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 22 Nov 2018 14:22:38 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 78
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:212971
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 22 listopada 2018 11:31:21 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
    > > Co masz na myśli mówiąc o pre- i post-conditions?
    > > Jaki język?
    >
    > No właśnie dowolny i to jest ich zaletą, bo koncepcję można dokleić do dowolnego
    języka, również do rzeczy, które niekoniecznie byśmy od razu skojarzyli z językiem
    programowania, np. opis maszyny stanów.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Precondition
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Postcondition
    >
    > Tu jest kilka przykładów w SPARKu, zobacz gdzie są i jaką rolę pełnią słowa Pre i
    Post w tych przykładach.
    >
    > Da się to nawet dokleić do języka C, patrz np. Frama-C.
    >
    > > > Mam wrażenie, że języki funkcjonalne za bardzo fiksują się na pojęciu typu. O
    ile typ nadaje się do opisania dozwolonych stanów, to nie za bardzo nadaje się do
    opisania przejść między stanami.
    > >
    > > To trochę takie pisanie palcem na piasku.
    > > Jak byś przedstawił konkretne przykłady, to może moglibyśmy
    > > spróbować podyskutować.
    >
    > Przykład jest taki, że światło na skrzyżowaniu może być czerwone, żółte, zielone,
    żółto-czerwone albo migające. To jest zbiór wartości, daje się to opisać typem
    wyliczeniowym.
    > Da się też napisać funkcję zmieniającą stan świateł albo zwracającą kolejny stan w
    sekwencji, itp. Wiem, jak ładnie napisać system obsługujący np. szlaban na
    przejeździe kolejowym przy użyciu takich pojęć jak pre- i post-conditions, po te
    pojęcia nadają się do pracy z systemami, w których np. coś ma być spełnione żeby coś
    mogło być po czymś. Tu pojęcia "przed" i "po" pojawiają się naturalnie i podobnie
    jest w każdym innym systemie, dającym się opisać maszyną stanów (pralka, zmywarka,
    skrzynia biegów, samolot, itd.).
    >
    > Widziałem kilka teoretycznych przykładów z dependent types, ale żadnego
    praktycznego, który mógłby pomóc w takich właśnie stanowo-sekwencyjnych systemach. A
    łaśnie takie są w systemach krytycznych, bo przypadkiem ich krytyczność wynika z
    tego, że są związane z procesami fizycznymi, w których jest czas a jak jest czas, to
    jest też "pre" i "post".
    > Właśnie dlatego wsparcie dla "pre" i "post" w języku programowania jest czymś
    bardzo cennym. Pytanie, czy dependent types cokolwiek tu jeszcze wnoszą, czego nie da
    się pokryć samym "pre" i "post".
    >
    > --
    > Maciej Sobczak * http://www.inspirel.com

    mz to duzo teorii nie rokujacej na spektakularne efekty...

    jesli zajmowac sie teoria to polecam jakas lepsza...np to co mowilem o obsludze
    bledow w poprawionym c z ta klauzula on_error duzo lepsze

    bo teoria trzeba sie zajmowac albo porzadna albo lepiej wcale i lepiej
    pisac jakis konkretny kod

    zaluje ze nie rozmawia sie tu o konkretnych problemach z kodu...

    np godek jesli by naswietlil jakie ma problemy z tymi figurkami w 3d i co konkretnie
    chce zrobic moze po zastanowieniu sie ozna by cos obgadac..
    sam jak pisalem sam troche chcialbym sie zajmowac czyms podobnym (miedzy innymi()
    tyle ze u mie to nie tyle wzgledby ruch/mechanika czesci w jakiejs figurce 3d tylko
    raczej fajne dobrze wygladajace
    ruchy/mechanika tych obiektow w przestrzeni - bo dzis ruchy obiektow w 3d
    nawet w grach AAA wygladaja mi na predefiniowane i toporne...fajnie by bylo zrobic
    cos co naprawde by sie dobrze ruszalo ;c

    z tym ze w sumie nie wiem czy mam na to czas

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: