  • 1. Data: 2010-05-06 19:55:08
    Temat: Niezamowiona faktura elektroniczna z TPSA
    Od: Stanisław J. Szewczak <s...@u...to.z.tego.adresu.gt.pl>

    Witam,

    Wczoraj i dzis dostalem maila z TPSA z faktura elektroniczna.
    Ciekawostka polega na tym, ze nie skladalem zamowienia na taka,
    a nawet, wg Blekitnej Linii, w systemie nie ma informacji
    zebym je skladal. Faktura wyglada na prawdziwa - wszystkie dane
    sie zgadzaja. Dodatkowo dostalem tez dzis maila niby z TPSA, ale
    w rzeczywistosci od jakiejs agencji reklamowej, z podziekowaniem
    "za skorzystanie z e-faktury".

    sjs

  • 2. Data: 2010-05-06 21:09:55
    Temat: Re: Niezamowiona faktura elektroniczna z TPSA
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Stanisław J. Szewczak" <s...@u...to.z.tego.adresu.gt.pl> napisał
    w wiadomości news:hrv6ra$63u$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > sie zgadzaja. Dodatkowo dostalem tez dzis maila niby z TPSA, ale
    > w rzeczywistosci od jakiejs agencji reklamowej, z podziekowaniem

    Konsultanci BL dostają premię od wciśnięcia klientom e-faktury. A, że mail
    od agencji reklamowej? Przecież w TPSA prawie wszystko jest w outsourcingu.
    Niedługo będzie tylko Witucki i jego sekretarka.

    TP

  • 3. Data: 2010-05-07 04:30:56
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Niedługo będzie tylko Witucki i jego sekretarka.

    taa ? a ja sadze, ze tylko sekretarka

  • 4. Data: 2010-05-07 11:41:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 May 2010 06:30:56 +0200, brum wrote:
    >taa ? a ja sadze, ze tylko sekretarka

    Mowicie za najwyzsza forma outsourcingu - wynajac firme do zalatwiania
    outsourcingu ?

    Odkad uslyszalem o takich co wynajmuja robotnikow .. znaczy sie firma
    A ma linie produkcyjna, pracuje tam z 500 osob .. tylko wszystkie na
    etacie w firmie B :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-05-07 19:29:00
    Od: Duke <d...@g...com>

    W dniu 2010-05-06 21:55, Stanisław J. Szewczak pisze:

> [...]
    > Ciekawostka polega na tym, ze nie skladalem zamowienia na taka,
    > a nawet, wg Blekitnej Linii, w systemie nie ma informacji

    Jakiś czas temu na adres podany podczas rejestracji na portalu tp.pl
    otrzymałem maila z informacją o e-fakturze i pytaniem czy jestem nią
    zainteresowany. Jak się później okazało, samo kliknięcie na TAK
    spowodowało jej aktywacje. W PS również nie ma takiego zamówienia.
    Podejrzewam, że Twój przypadek jest podobny.

  • 6. Data: 2010-05-10 06:13:25
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Stanisław J. Szewczak wrote:

> [...]
    > sie zgadzaja. Dodatkowo dostalem tez dzis maila niby z TPSA, ale
    > w rzeczywistosci od jakiejs agencji reklamowej, z podziekowaniem

    Jeśli to faktycznie faktura elektroniczna (opatrzona podpisem kwalifikowanym
    itd) to możesz z niej zrezygnować i od dnia następnego nie mogą Ci wystawiać
    faktur elektronicznych.

    Takie mamy w PL prawo - na fakturę elektroniczną konieczna jest zgoda
    odbiorcy, a tą zgodę można w każdej chwili odwołać.

    Co prawda coraz więcej firemek wysyła niby faktury elektroniczne
    sprowadzające się do tego, że sobie pdfa możesz wydrukować jednak wg prawa
    taki wydrukowany papier nie jest fakturą ani fakturą elektroniczną.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2010-05-10 09:41:25
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Wczoraj i dzis dostalem maila z TPSA z faktura elektroniczna.
    > Ciekawostka polega na tym, ze nie skladalem zamowienia na taka,
    > a nawet, wg Blekitnej Linii, w systemie nie ma informacji

    Nie Ty jeden, mnie powiedziała kobieta na infolini że na pewno przyjdzie
    zwykła papierowa. Tą posłali po to żebym mógł sobie wydrukować i opłacić w
    terminie. Uśmiałem się serdecznie, przecież to w ich interesie jest
    dostarczyć mi FV papierową w termienie.

  • 8. Data: 2010-05-10 18:44:19
    Od: "szele" <s...@o...pl>

> [...]
    > sie zgadzaja. Dodatkowo dostalem tez dzis maila niby z TPSA, ale
    > w rzeczywistosci od jakiejs agencji reklamowej, z podziekowaniem

    Podejrzewam, że jest to tzw. EOF, cyli Elektroniczny Obraz Faktury. Na
    e-fakturę musisz wyrazić zgodę w formie pisemnej (czyli złożyć zamówienie).
    Przy e-fakturze (oprócz pliku .pdf) powinien być także załączony plik
    certyfikacyjny (o rozszerzeniu .xml.sig) - sprawdź czy takowy masz w
    załączniku.
    W przypadku EOF będziesz dostawał co m-c na maila obraz faktury (nie jest to
    dokument księgowy), faktury w formie papierowej dostaniesz raz (zbiorczo) za
    cały rok

  • 9. Data: 2010-05-21 08:58:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stanisław J. Szewczak"
    <s...@u...to.z.tego.adresu.gt.pl>
    > Wczoraj i dzis dostalem maila z TPSA z faktura elektroniczna.
    > Ciekawostka polega na tym, ze nie skladalem zamowienia na taka,

    http://deser.pl/deser/1,83453,7897771,Zada_600_tys__
    dol__od_operatora_komorek_za____ujawnienie.html

    Czy operator sie spytal czy zona ma dostep do e-maila ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-06-07 20:44:36
    Od: Stanisław J. Szewczak <s...@u...to.z.tego.adresu.gt.pl>

    Użytkownik "szele" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, że jest to tzw. EOF, cyli Elektroniczny Obraz Faktury. Na
    > e-fakturę musisz wyrazić zgodę w formie pisemnej (czyli złożyć
    > zamówienie).

    Nie, jest to jednak najprawdziwsza faktura elektroniczna. Wyglada na to,
    ze przy wprowadzaniu aneksu z przedluzeniem neostrady komus sie cos zle
    zaznaczylo. Ciekawe, ze miesiac temu nie bylo tego jeszcze widac w systemie,
    a dzisiaj juz tak. Zlozylem reklamacje, zobaczymy w jakiej formie dostane
    fakture za miesiac. Najnowsza oczywiscie tez jest elektroniczna.

    sjs