eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipNieuczciwa konkurencjaRe: Nieuczciwa konkurencja
  • Data: 2002-12-31 13:05:10
    Temat: Re: Nieuczciwa konkurencja
    Od: Mariusz Krukowski <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Maciej Bebenek wrote:

    >>W Internecie stosuje się podobne rozwiązania. Z dokładnością do
    >>rozliczeń, rzecz jasna.
    >>
    >>
    >
    >Z dokladnoscia dotyczaca wybiorczosci, zarowno w komutacji pakietow, jak i w
    >dostepnosci do poszczegolnych uslug. Tzw. "szary zjadacz Internetu" niestety
    >nie ma swiadomosci, ze jego 'operator" go po prostu oszukuje, nie swiadczac
    >w pelni uslug. I byc moze to tez wymaga uregulowan prawnych.
    >
    Fakt jest faktem, że zastosowanie do Internetu prawa telekomunikacyjnego
    rodem z telefonii, wprowadzi więcej szkód niż pożytku. To zupełnie inne
    sieci i muszą podlegać odrębnym regulacjom. Wspomniałem akurat o
    rozliczeniach, bo w zasadzie to w nich tkwi "diabeł". Ponadto w sieci
    telefonicznej nie istnieją pojęcia nadużyć w takim sensie jak np. w
    Internecie (ataki DoS, spam, etc). Rzecz jasna można skonstrułować prawo
    tak, by zabraniało się przed nimi bronić (przecież obrona polega na
    założeniu filtrów, a więc na wstrętnym ograniczaniu dostępu do
    Internetu). Ale czy to komuś wyjdzie na zdrowie?

    Gdy powstał protokół IP, nikt nie zastanawiał się nad takimi kwestiami;
    po prostu nie przewidziano ich. Sytuacja się zmieniła, a protokół IP - nie.
    Dobrze jest sobie postawić pytania: "a właściwie co to jest ten
    Internet?", "Co jeszcze jest Internetem, a co nie?"
    Czy jak osoba X postawi sobie serwer i podłączy go do sieci, to już to
    jest Internet? A jeśli tak, to kto ma dbać o podłączenie?

    W sieci telefonicznej jest jasno zdefiniowane, kto świadczy usługę, a
    kto jest klientem. W Internecie nie ma tak dobrze, bo składa się właśnie
    z małych kawałków, często w rękach prywatnych osób. Wszystkie pomysły na
    regulacje prawne jakie widziałem dotychczas, to mniejsze lub większe
    potworki. Dlatego providerzy czy operatorzy uciekają się do umów
    międzyoperatorskich, tudzież do regulaminów ISP-klient, by jakoś to
    uregulować między sobą.
    Tak czy siak, nie spotkałem obecnie lepszego modelu regulacji niż
    regulacje rynkowe. Jest to póki co jedyna sensowna droga: jeśli ISP nie
    spełnia oczekiwań klienta, to ten klient powinien poszukać innego ISP.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: