  • 21. Data: 2020-08-25 13:28:52
    Temat: Re: Niestabilność kontaktronu?
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 23.08.2020 o 13:16, Marek pisze:

    > Hmm ciekawa sugestia. Pomieszczenie do którego się wchodzi przez te
    > drzwi ma też czujnik ruchu. W logach nie ma zdarzeń z czujnika w tym
    > czasie gdy są te "fałszywe" zgłoszenia z drzwi. Pod te drzwi jest
    > podłączona akcja zapalająca wszystkie światła w domu, jeśli drzwi
    > otworzą się między 2am a 5am. Jak dotąd to nie wystąpiło, fałszywe są
    > max do 1.30am a zaczynają się dopiero od 18. Mówiąc  "fałszywe" mam na
    > myśli takie, które nie pokrywają się ze zgłoszeniem z czujnikiem ruchu.

    To jeszcze dwie kwestie:
    1. Czy drzwi otwierają się do środka pomieszczenia i czy mają uszczelki
    dookoła?
    2. Jakie jest napięcie na wejściu centralki gdy drzwi są zamknięte?
    --
    pzdr, j.r.

  • 22. Data: 2020-08-29 13:16:48
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.08.2020 o 00:10, Marek pisze:
> [...]
    > fałszywe otwarcie drzwi (rozwarcie k.) zawsze między 20 a 1:00 w nocy
    > kilkukrotnie, najczęściej po 22. Ale nigdy między 2:00am a 18:00.
    > Sterownik ma debouncer styków, stąd to rozwarcie musi być poza
    > marginesem debouncer'a, w ramach desperacji pomierzę jakie są czasy,
    > natomiast ten sterownik ma jeszcze inne przełączniki jakie obsługuje i
    > zachowują się one  normalnie, stąd z pkt widzenia sterownika następuje
    > przerwa w obwodzie k.
    > Czy kontaktron może posiadać jakąś wadę, która ujawnia się utratą styku?

    Kontaktrony tak czasem mają, na drgania reagują, może być pęknięty.
    Spotkałem się z alarmami z drzwi niewiadomego pochodzenia.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl