  • 1. Data: 2012-12-21 18:41:07
    Temat: Nieprzezroczysta soldermaska
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    Witam !

    Potrzebuję płytki drukowane, które nie będą przepuszczały światła. Czy
    istnieją jakieś standardowo nakładane soldermaski, które to zapewniają ?

    Paweł

  • 2. Data: 2012-12-21 18:58:13
    Temat: Re: Nieprzezroczysta soldermaska
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Potrzebuję płytki drukowane, które nie będą przepuszczały światła. Czy
    > istnieją jakieś standardowo nakładane soldermaski, które to zapewniają ?

    Farba.
    K.

  • 3. Data: 2012-12-21 21:32:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel2420,

    > Potrzebuję płytki drukowane, które nie będą przepuszczały światła. Czy
    > istnieją jakieś standardowo nakładane soldermaski, które to zapewniają ?

    Czarny laminat nie wystarczy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2012-12-22 07:42:00
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Czarny laminat nie wystarczy?

    Co masz na myśli używając określenia "czarny laminat" ?
    Muszę gdzieś zamówić płytki. Zwykle w takim przypadku należy wybrać typ
    laminatu i kolor soldermaski. Oferowana jest miedzy innymi czarna.
    Jednak nikt nie potrafił mi udzielić informacji jakie dokładnie ma ona
    właściwości optyczne. Postanowiłem więc tu zadać pytanie licząc na to,
    że ktoś już spotkał się z podobnym problemem.
    Sprawdziłem jak wyglądają płytki do konkurencyjnych produktów. Mają one
    kolor ciemnobrązowy (prawie czarny) i najczęściej są wielowarstwowe.

    Paweł

  • 5. Data: 2012-12-22 10:39:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel2420,

    Saturday, December 22, 2012, 7:42:00 AM, you wrote:

    > Co masz na myśli używając określenia "czarny laminat" ?

    Dokładnie to, co napisałem. Którego z dwóch słów nie rozumiesz?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2012-12-22 13:08:06
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    wiadomości news:6015275733$20121222103925@squadack.com...

    > Dokładnie to, co napisałem. Którego z dwóch słów nie rozumiesz?

    Tak przy okazji - czy ktos w kraju-raju oferuje PCB w jakims "fajnym"
    kolorze typu pomarancz, oczojebliwy zielony, fiolet etc?

  • 7. Data: 2012-12-22 17:12:42
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    W dniu 2012-12-22 13:08, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    >

    > Tak przy okazji - czy ktos w kraju-raju oferuje PCB w jakims "fajnym"
    > kolorze typu pomarancz, oczojebliwy zielony, fiolet etc?

    Pewnie kazdy z tym ze w ilosci kilka kszt albo za cene z kosmosu,
    poprostu chinczyki w swoich plytkarniach robia dziennie ilosci jak
    wszystkie polskie plytkarnie w ciagu roku, we wszystkich kolorach teczy.
    U nas trzeba specjalnie zamowic dla klienta nietypowa farbe.
    A jesli ma byc nieprzezroczyste to najprosciej wylac mase na cale PCB.

  • 8. Data: 2012-12-23 16:31:40
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > Tak przy okazji - czy ktos w kraju-raju oferuje PCB w jakims "fajnym"
    > kolorze typu pomarancz, oczojebliwy zielony, fiolet etc?

    Kiedys gdy nie bylo montazu smd, zielony kolor wydawal sie
    najrozsadniejszym, kolor agresywny rozpraszal by
    montera. W plytkarniach maja zwykle kilka kolorow, zawsze mozna
    zmieszac na zyczenie. Nie widzialem aby jakis producent farb do pcb
    robil fluoroscencyjne bo i po co, ku uciesze projektanta?
    Czarne farby na maske pcb sa dosc popularne, tu problemu nie widze,
    zwykle gdy na plytce jest cos z IR to czemu nie.
    Pomaranczowy? Popros o zmieszanie zoltego z czerwonym, tylko na super
    nasycenie nie licz:)