  • 11. Data: 2011-09-29 11:26:02
    Temat: Re: Niemcy nie potrafia jezdzic
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 29-09-2011 o 10:30:23 Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    > Byłeś na pewno tak spostrzegawczy i zauważyłeś, że auta jadące prawym
    > pasem
    > ustępują (prawie bezwzględnie) tym którzy włączają się do ruchu.
    > Czy też tak jak większość ludzi, którzy nie mają pojęcia o jeżdzie po
    > niemieckiej
    > autostradzie, gnałeś prawym pasem i byłeś zdziwiony, że ktoś próbuje
    > włączyć się
    > do ruchu?

    Nie trzeba mieć jakiś dodatkowych umiejetności w jeździe aby poruszać sie
    po niemieckich autostradach. Tak samo jeździ się po włoskich, francuskich
    czy hiszpańskich (może na tych ostatnich jest zdecydowanie spokojniej). Mi
    nikt na szczęście drogi w ten sposób nie zajechał. Wielokrotnie widziałem
    jednak sytuację, gdy zmieniający autostrady niemiec, radośnie pakował się
    pod inny niemiecki samochód, który nie miał mozliwości zmiany pasa i
    hamował awaryjnie.

    Pzdr
    TG

  • 12. Data: 2011-09-29 11:36:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-29 09:13, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Jakim cudem, skoro w wiekszości to nowa autostrada?
    > 10 lat temu odcinka do Budziszyna w ogóle nie było.

    Nie wiem, ale 10 lat temu A4 po polskiej stronie też nie było :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 13. Data: 2011-09-29 13:01:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
> [...]
    >zmieniający autostrady niemiec, radośnie pakował się pod inny
    >niemiecki samochód, który nie miał mozliwości zmiany pasa i hamował

    Owszem, ale zobacz jak to bylo. Na 500km przejechanych mozna taka
    sytuacje zobaczyc raz czy dwa - zdarza sie.
    A potem oczywiscie klaksony, swiatla, zlosliwe hamowania - ale to
    jeszcze rzadziej.

    A u nas ? Niektorzy przejezdzali autostrada 100km i narzekali ze
    ciezarowki robia to nagminnie :-)
    Zreszta barierka srodkowa na odcinku Wroclaw-Gliwice o czym swiadczy -
    pogieta co chwile :-)

    Przecietny Niemiec jednak co chwile jezdzi po autostradzie, ruch tam
    gestszy niz u nas, predkosci ... no, w sumie podobne, tam tez nie
    wszyscy jezdza 200 - ale jak Niemiec nie bedzie uwazal, to szybko auto
    straci, a moze i zycie.

    J.

  • 14. Data: 2011-09-29 13:23:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 29-09-2011 o 13:01:27 J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Owszem, ale zobacz jak to bylo. Na 500km przejechanych mozna taka
    > sytuacje zobaczyc raz czy dwa - zdarza sie.
    > A potem oczywiscie klaksony, swiatla, zlosliwe hamowania - ale to
    > jeszcze rzadziej.

    Ok. może i masz rację.

    > A u nas ? Niektorzy przejezdzali autostrada 100km i narzekali ze
    > ciezarowki robia to nagminnie :-)
    > Zreszta barierka srodkowa na odcinku Wroclaw-Gliwice o czym swiadczy -
    > pogieta co chwile :-)

    Pogięte barierki są wszędzie - u nas jest ich poprostu mniej km. - stąd
    jest większe zagęszczenie pogięć :-)
    Wyprzedzające się tiry też są popularnym zjawiskiem w Europie - u nas
    poprostu zajmują podczas wyprzedzania wszystkie dostępne (dwa) pasy ruchu
    - w innych krajach w takiej sytuacji są często wolne jeszcze 2 lub
    przynajmniej 1.

    Pzdr
    TG

  • 15. Data: 2011-09-29 13:43:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał(a):

    >Pogięte barierki są wszędzie - u nas jest ich poprostu mniej km. -
    >stąd jest większe zagęszczenie pogięć :-)

    No nie wiem - przeciez to od trasy zalezy.
    No dobra moze w Niemczech jadacy z Wroclawia do Warszawy nie wybierali
    by autostrady do Katowic ... ale tez podtrzymuje ze u nas ruch na
    autostradach mniejszy.

> [...]
    >poprostu zajmują podczas wyprzedzania wszystkie dostępne (dwa) pasy
    >ruchu - w innych krajach w takiej sytuacji są często wolne jeszcze 2

    No, tez bym troche polemizowal.
    Owszem, Niemcy sobie powazniejsze inwestycje zrobili na Expo, i wiele
    autostrad jest rozbudowanych do 3 pasow - ale wiele ciagle nie.

    J.

  • 16. Data: 2011-09-29 14:32:24
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-09-29 09:11, Mirek Ptak pisze:
    > Generalnie masz rację, ale moje wspomnienia z wyjazdu do Niemiec to właśnie dużo
    bardziej
    > dziurawa autostrada A4 po ich stronie od granicy do Drezna.

    Przedłużenie naszego A2 za Świeckiem też nie powala na kolana jakością

  • 17. Data: 2011-09-29 18:35:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Jakim cudem, skoro w wiekszości to nowa autostrada?
    > 10 lat temu odcinka do Budziszyna w ogóle nie było.

    Coś chyba nie tak. Był ten odcinek, bo jeździłem nim jeszcze
    na poczatku lat dziewięćdziesiątych i poźniej.
    Może przypominal tylko bardziej nasze płyty na starej A$

  • 18. Data: 2011-09-29 18:47:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Coś chyba nie tak. Był ten odcinek, bo jeździłem nim jeszcze
    > na poczatku lat dziewięćdziesiątych i poźniej.

    Niemożliwe.
    Był odcinek Budziszyn-Drezno, ale od granicy do Budziszyna nie było w latach
    90-tych.
    Nawet mam jeszcze mapy na których go nie ma, więc to nie mógł być tylko
    remont istniejącej wcześniej autostrady z DDR.

  • 19. Data: 2011-09-29 18:59:10
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-09-28 22:38, J.F. pisze:
    > No ale musze przyznac ze przez Niemcy jakos ciezarowki sie nie wyprzedzaly,
    > a wystarczylo przejechac Odre i zaraz sie zaczelo. No i niemiecka
    > autostrada jakas rowniejsza i cichsza ..

    W Lidlu jest teraz tydzień niemiecki, pewnie cię to zainteresuje.

    ________MAT_______

  • 20. Data: 2011-09-29 19:05:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > Nawet mam jeszcze mapy na których go nie ma, więc to nie mógł być
    > tylko remont istniejącej wcześniej autostrady z DDR.

    Jeździłem na tym kierunku i nie przypominam sobie,
    żebym jeździł jakąś drogą, która nie była autostradą.
    Moze przed 1990 nie było? Nie było wtedy - w 1990 - na pewno drogi
    nr 72 (Zwickau, Plauen), bo na Norymbergę jeździło sie przez Hermsdorfer
    Kreuz.