  • 1. Data: 2011-09-28 22:38:39
    Temat: Niemcy nie potrafia jezdzic
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... po autostradach.

    Hi hi - swiat sie konczy :-)

    Jade sobie po autostradzie, ostrzezenie przed robotami, korek ... a nie,
    "polizei- Unfall" i stoi auto z rozbitym przodem.
    Kawalek dalej drugie auto bez zderzaka. Dopiero dalej naprawde roboty,
    ale widac korek zaowocowal stluczkami.

    W korku jak to korku - obowiazuje niemiecki zamek. Ale zaraz .. czemu tiry
    wpuszczaja po kilka osobowek przed siebie (choc prawde mowiac to akurat
    bardzo prawidlowe). A czemu osobowki zjezdzaja miedzy tiry w srodku korka,
    gdzies hen daleko od zwezki ?

    I wszystkie te auta na niemieckich numerach.

    No ale musze przyznac ze przez Niemcy jakos ciezarowki sie nie wyprzedzaly,
    a wystarczylo przejechac Odre i zaraz sie zaczelo. No i niemiecka
    autostrada jakas rowniejsza i cichsza ..

    J.

  • 2. Data: 2011-09-28 23:56:39
    Temat: Re: Niemcy nie potrafia jezdzic
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-28 22:38, J.F. pisze:
    > ... po autostradach.
    >
    > Hi hi - swiat sie konczy :-)
    (ciach)

    Tak. Świat się kończy. Do tego Eurokovhoz..

  • 3. Data: 2011-09-29 02:24:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2011, J.F. wrote:

    > W korku jak to korku - obowiazuje niemiecki zamek. Ale zaraz .. czemu tiry
    > wpuszczaja po kilka osobowek przed siebie

    To by było proste do wyjaśnienia, do tego:

    > (choc prawde mowiac to akurat bardzo prawidlowe).

    ...zgadza się.
    A sprawę "prawidłowo" ureguluje przepis zabraniający w przypadku
    zwężki zarówno wyprzedzania jak i omijania pojazdów obok.
    BEZWZGLEDNIE (czyli jeśli jego maska była przede mną przy
    znaku, to nie mam prawa wyjechać przed niego aż do zwężki)
    Z każdego pasa będzie więc wyjeżdżać "tyle samo metrów pojazdów" :)
    (a nie sztuk).

    > A czemu osobowki zjezdzaja miedzy tiry w srodku korka,
    > gdzies hen daleko od zwezki ?

    W Polsce byli i się nauczyli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-09-29 09:11:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-09-28 22:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > No i niemiecka
    > autostrada jakas rowniejsza i cichsza ..

    Generalnie masz rację, ale moje wspomnienia z wyjazdu do Niemiec to
    właśnie dużo bardziej dziurawa autostrada A4 po ich stronie od granicy
    do Drezna.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2011-09-29 09:13:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > moje wspomnienia z wyjazdu do Niemiec to właśnie dużo bardziej dziurawa
    > autostrada A4 po ich stronie od granicy do Drezna.

    Jakim cudem, skoro w wiekszości to nowa autostrada?
    10 lat temu odcinka do Budziszyna w ogóle nie było.

  • 6. Data: 2011-09-29 09:50:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 28-09-2011 o 22:38:39 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > "polizei- Unfall" i stoi auto z rozbitym przodem.
    > Kawalek dalej drugie auto bez zderzaka. Dopiero dalej naprawde roboty,

    (...)

    Aby dopełnić obraz legendarnego (u nas) prawidziwego niemieckiego mistrza
    kierownicy - dodaj do tego wjeżdzanie na autostradę bez patrzenia w lewe
    lusterko i zapieprzanie 160 - 200km/h z czterema rowerami na dachu.

    Pzdr
    TG

  • 7. Data: 2011-09-29 10:25:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w
    >wiadomości

    >Jakim cudem, skoro w wiekszości to nowa autostrada?
    >10 lat temu odcinka do Budziszyna w ogóle nie było.

    Moze zatrudnili Polakow do budowy, a moze u dotknely ich mrozne zimy
    (a dotknely).
    Fakt ze ja juz rok temu remontowali, a i teraz roboty jakis powod
    mialy.

    Nie przypominam tam sobie wiekszych dziur ... ale moze faktycznie
    teraz swiezo po remoncie wiec lepsza.
    A moze dlatego ze nasza betonowa a ich asfaltowa ?

    J.

  • 8. Data: 2011-09-29 10:30:23
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

> [...]
    > mistrza kierownicy - dodaj do tego wjeżdzanie na autostradę bez
    > patrzenia w lewe lusterko i zapieprzanie 160 - 200km/h z czterema

    Byłeś na pewno tak spostrzegawczy i zauważyłeś, że auta jadące prawym
    pasem
    ustępują (prawie bezwzględnie) tym którzy włączają się do ruchu.
    Czy też tak jak większość ludzi, którzy nie mają pojęcia o jeżdzie po
    niemieckiej
    autostradzie, gnałeś prawym pasem i byłeś zdziwiony, że ktoś próbuje
    włączyć się
    do ruchu?

  • 9. Data: 2011-09-29 10:36:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    >Aby dopełnić obraz legendarnego (u nas) prawidziwego niemieckiego
    >mistrza kierownicy - dodaj do tego wjeżdzanie na autostradę bez
    >patrzenia w lewe lusterko

    Tego jakos nie odczulem.
    Moze dlatego ze czesc przerobili i jest w miare bezkolizyjna, moze
    dlatego ze tam 120 zwykle stoi, a moze dlatego ze wszyscy czuja
    sytuacje i zjezdzaja na lewy pas aby wpuscic.

    >i zapieprzanie 160 - 200km/h z czterema rowerami na dachu.

    To mi nie przeszkadza. Widac tyle moga, skoro jada.

    Ale jak spadnie deszcz a oni nadal jada 160-200 - to mi sie juz wydaje
    za szybko. Ale moze to oni maja racje, maja lepsze drogi i opony. No i
    lepsze oznakowanie - na niektorych autostradach jest 100 "bei Nasse"
    (przy wilgoci), na innych nie ma.

    J.

  • 10. Data: 2011-09-29 10:41:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    On Wed, 28 Sep 2011, J.F. wrote:

> [...]
    >znaku, to nie mam prawa wyjechać przed niego aż do zwężki)
    > Z każdego pasa będzie więc wyjeżdżać "tyle samo metrów pojazdów" :)

    Ale niemiecki przepis niedawno cytowalem, i o ile pamietam (to
    strasznie skomplikowany tekst byl) to nic takiego tam nie bylo. Tylko
    "wpuscic jeden pojazd".

    Przepis sie zmienil, czy ich tirowcy sami na to wpadli ? Zaraz .. tych
    tirow to chyba wiecej z Polski tam bylo, i tez wpuszczali a nie
    blokowali lewego pasa :-)

    Hm ... ale to co proponujesz nie jest takie proste - bo co - stoja
    trzy tiry za duzo na prawym pasie, moge je wyprzedzic, czy mam sie
    ustawic za zderzakiem ostatniego ?
    No i konwencja wiedenska :-)

    J.