-
1. Data: 2018-01-17 14:20:23
Temat: Niemcy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Przemek fajnego linka znalazl
https://www.bussgeldinfo.org/bussgeldkatalog/abstand
/
https://www.bussgeldinfo.org/wp-content/uploads/2016
/01/Unfallzahlen-Geschwindigkeit-vs-Abstand.png
Ilosc wypadkow, zapewne w Niemczech - niebieska linia predkosc,
zolta - odstep.
Z osobistych obserwacji tak mi jakos wynika - po kryzysie szkopy jakos
zwolnily i wolniej jezdzili.
Ale teraz to IMO przyspieszyli ... byc moze 2014 tego jeszcze nie
obejmuje, a moze samochody coraz bezpieczniejsze i wieksza szybkosc
mniej grozna.
Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym
problemem.
Hm, w kryzysie to i tych samochodow powinno byc mniej ... ale nie
bylo, piatkowe korki coraz wieksze.
Wieksza migracja zarobkowa z NRD ?
Z Polski ?
Zmeczenie korkami ?
J.
-
2. Data: 2018-01-17 14:58:44
Temat: Re: Niemcy
Od: p...@g...com
--Z osobistych obserwacji tak mi jakos wynika - po kryzysie szkopy jakos zwolnily i
wolniej jezdzili. Ale teraz to IMO przyspieszyli ... byc moze 2014 tego jeszcze nie
obejmuje, a moze samochody coraz bezpieczniejsze i wieksza szybkosc mniej grozna.
nie moge tego potwierdzic, jezdzi sie coraz gorzej tzn wiecej ciezarowek na drogach,
ruch gestszy wiecej szarpania nawet na 3-pasmowkach w godzinach szczytu nie da sie
szybko pojechac
--Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym problemem.
zawsze bylo ale teraz jest chyba wiecej zglaszane sporo aut jest w leasingu,
sharingu, kredycie i innych formach wypozyczenia i ci ludzie zglaszaja wszystko nawet
pukniecie w zderzak na parkingu IMHO umiejetnosci sa coraz slabsze tzn 20 latek nie
potrafi porzadnie rownolegle zaparkowac i coraz wiecej ludzi uzaleznia sie od
asystentow (znam dziewczyne ktora Mietkiem staje na koncu ulicy jak komp stwierdzi ze
miejsca za malo :-)
--Hm, w kryzysie to i tych samochodow powinno byc mniej ... ale nie bylo, piatkowe
korki coraz wieksze. Wieksza migracja zarobkowa z NRD ? Z Polski ?
Zmeczenie korkami ?
zbiorkom nawala, Deutsche Bahn drogi i polaczenia do dupy, dobrze ze autobusy
dlugodystansowe troche ruchu zebraly
-
3. Data: 2018-01-18 07:00:26
Temat: Re: Niemcy
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 2018-01-17 o 14:20, J.F. pisze:
>
> Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym problemem.
Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być dopiero
początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym karambolem.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
4. Data: 2018-01-18 08:09:56
Temat: Re: Niemcy
Od: p...@g...com
--Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być dopiero początek
czegoś większego włącznie z dosyć poważnym karambolem.
wiekszosc wypadkow jest poza autostradami i Niemcy (wzorem Francuzow) zaczynaja
kombinowac czy nie obnizyc tam predkosci maksymalnej:
https://www.welt.de/motor/article172381359/Tempo-80-
Frankreich-senkt-Hoechstgeschwindigkeit-auf-Landstra
ssen.html
-
5. Data: 2018-01-18 10:07:00
Temat: Re: Niemcy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5a60460a$0$639$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-01-17 o 14:20, J.F. pisze:
>> Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym
>> problemem.
>Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być
>dopiero początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym
>karambolem.
Nie mowie nie, stad m.in. naciski na ten odstep.
Tylko - jak widac to juz jest powazny problem. Powazniejszy niz
predkosc :-)
J.
-
6. Data: 2018-01-18 10:10:14
Temat: Re: Niemcy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:7d85d7ee-5ba8-4f99-9fa3-2122de596b73@go
oglegroups.com...
>--Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być
>dopiero początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym
>karambolem.
>wiekszosc wypadkow jest poza autostradami i Niemcy (wzorem Francuzow)
>zaczynaja kombinowac czy nie obnizyc tam predkosci maksymalnej:
>https://www.welt.de/motor/article172381359/Tempo-80
-Frankreich-senkt-Hoechstgeschwindigkeit-auf-Landstr
assen.html
Tylko wez jeszcze definicje wypadku - u nas musza byc obrazenia w
ludziach, we Francji chyba tez, a w Niemczech nie.
Stad jakas strasznie wysoka ilosc wypadkow w Niemczech.
No i ... francuzi autostrady maja platne ... ale sie widac
przyzwyczaili, a Niemcy maja ich tyle, ze na krajowkach ruch maly...
J.
-
7. Data: 2018-01-18 10:28:49
Temat: Re: Niemcy
Od: p...@g...com
--Tylko - jak widac to juz jest powazny problem. Powazniejszy niz predkosc :-)
na typowej Bundesstrasse jedziesz 100 i rzadko da sie wiecej wiec predkosc jest
raczej stala a ze ktos nie umie trzymac odstepu to juz jego problem a zwyzki w
Nimeczech bola duzo bardziej niz w PL :-)
-
8. Data: 2018-01-18 10:32:55
Temat: Re: Niemcy
Od: p...@g...com
--Tylko wez jeszcze definicje wypadku - u nas musza byc obrazenia w ludziach, we
Francji chyba tez, a w Niemczech nie. Stad jakas strasznie wysoka ilosc wypadkow w
Niemczech.
no przeciez pisalem ze wszystko jest zglaszane :-) zona stuknela kolesia (siedzacego
w aucie) przy parkowaniu predkosc zolwia zero uszkodzen, ale trzeba bylo spisac kwity
i ubezpieczalnia sie odezwala zeby uwazac
--No i ... francuzi autostrady maja platne ... ale sie widac przyzwyczaili, a Niemcy
maja ich tyle, ze na krajowkach ruch maly...
"maly" ruch na krajowkach nie moze generowac wiekszosci wypadkow to zle wyglada w
statystykach :-)
-
9. Data: 2018-01-18 12:04:19
Temat: Re: Niemcy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a662a37b-e1a1-46b5-8bc4-16fec48d14bd@go
oglegroups.com...
>--Tylko - jak widac to juz jest powazny problem. Powazniejszy niz
>predkosc :-)
>na typowej Bundesstrasse jedziesz 100 i rzadko da sie wiecej wiec
>predkosc jest raczej stala a ze ktos nie umie trzymac odstepu to juz
>jego problem a zwyzki w Nimeczech bola duzo bardziej niz w PL :-)
To nawet nie o to chodzi, tylko jak widzisz w statystykach ze wypadkow
z powodu nadmiernej predkosci jest N, a wjechania w tylek 2N, to
widac, ze trzeba postawic policjantom nowe zadania lub przesunac
priorytety.
A potem sie moze okazac, ze faktycznie tych pierwszych wypadkow jest
duzo na krajowkach, a tych drugich duzo na autostradach :-)
Tymczasem skierowano policjantow do mierzenia predkosci na autotradach
i pilnowania odstepu w miastach :-)
J.
-
10. Data: 2018-01-18 12:14:51
Temat: Re: Niemcy
Od: p...@g...com
--To nawet nie o to chodzi, tylko jak widzisz w statystykach ze wypadkow z powodu
nadmiernej predkosci jest N, a wjechania w tylek 2N, to widac, ze trzeba postawic
policjantom nowe zadania lub przesunac priorytety.
aha a jakis pomysl jak to zrealizowac ? 1000 razy wiecej patroli ? nierealne wiec
mysle ze odczekaja i beda cisnac rozwiazania techniczne w autach np.
https://support.volvocars.com/pl/cars/Pages/owners-m
anual.aspx?mc=v526&my=2016&sw=15w46&article=54895672
7ac6edfbc0a80151522a4edc
czy
http://www.volkswagen.co.uk/technology/proximity-sen
sing/front-assist
--A potem sie moze okazac, ze faktycznie tych pierwszych wypadkow jest
duzo na krajowkach, a tych drugich duzo na autostradach :-)
Tymczasem skierowano policjantow do mierzenia predkosci na autotradach
i pilnowania odstepu w miastach :-)
brak odstepu w miescie nie konczy sie tragicznie wiec nie wiadomo w co pojda: liczba
wypadkow czy liczba rannych/zgonow