  • 11. Data: 2003-01-08 06:37:12
    Temat: Re: Niekompetencja firmy www.bum.pl /Wroclaw
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Tue, 7 Jan 2003, Dan wrote:

    > Tzn ze sie jeszcze nic nie zmienilo w temacie udostepnienia pasma z ktorego
    > korzysta 802.11b (zdaje sie 2,4 GHz)??
    > Zdawalo mi sie, ze juz wszystko bylo legalne hmmmmmm

    Jest legalne pod warunkiem, ze stosujesz anteny wbudowane lub sprzedawane
    w zestawie z urzadzeniem.
    Problem jest w tym, ze zeby zrobic siec radiowa w tej technologii, to
    trzebaby stawiac AP na kazdym bloku i modlic sie, zeby dzialalo/nie
    zaklocalo sie.
    Po prostu anteny kierunkowe juz sie nie lapia na 'wolnosc'...

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 12. Data: 2003-01-08 06:38:27
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

    > dziwi juz natomiast w przypadku TDC Internet pobierajacej
    > tez 22% za dostep do internetu, tlumaczac klientom, ze "to usluga
    > kompleksowa" - chyba rozumieja przez to, ze daja konto pocztowe na
    polboxie.

    Ta firma pozbyla sie fachowcow ztrudniajac ludzi bez wiedzy i takie sa
    efekty. Jak dyrektorem zostaje czlowiek, ktory rozkladal na lopatki Netie
    czy tez Optimusa(oddzial internetowy) to czego mozna sie spodziewac.
    A tak na marginesie to US powinien sie do tego przyczepic (22% VAT'u) na
    dostep do sieci internet bo oczywistym faktem jest 7% VAT na ta usluge!!!

    Dalej, kazda firma ISP probuje na poczatku podlaczyc tam gdzie jest wiecej
    klientow w budynku oraz firmy. Jesli maja np. 20 klientow w jednym bloku, a
    w nastepnym jest tylko 5 sam bym na poczatek zrobil tych 20.
    Inna sprawa jest, gdy juz jest podpisana umowa z klientami - to trzeba sie
    wywiazac z umowy lub ja jak najszybciej rozwiazac.

    zas jesli o czestotliwosc 2,4 GHz - jest ona zwolniona od lata zeszlego roku
    i nikt sprzetu zwijac nie bedzie pod warunkiem, ze firma oferujaca uslugi
    posiada koncesje!!!!

    pozdr
    Huginn

  • 13. Data: 2003-01-08 12:15:49
    Od: "Maciek B." <s...@p...onet.pl>

    > A tak na marginesie to US powinien sie do tego przyczepic (22% VAT'u) na
    > dostep do sieci internet bo oczywistym faktem jest 7% VAT na ta usluge!!!

    Ciekawe czy Ty bys sie czepial jak by Ci ktos 15 % wiecej placil niz
    chcesz. Poza tym to nie jest takie oczywiste ze 7%, bo tpsa wystawia
    przeciez 22%, wiec jak ktos odsprzedaje to musi tez 22%.

  • 14. Data: 2003-01-09 07:04:51
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

    > Ciekawe czy Ty bys sie czepial jak by Ci ktos 15 % wiecej placil niz
    > chcesz. Poza tym to nie jest takie oczywiste ze 7%, bo tpsa wystawia
    > przeciez 22%, wiec jak ktos odsprzedaje to musi tez 22%.

    A, gdzie TPSA wystawia te 22%?
    1. jak laczysz sie dial'up - 7%
    2. SDI - 7%
    3. Neostrada 7%
    4. DSL - 7%
    polpak - 22% (niby za trakt) i 7% (CIR'a) - znalezli kruczki prawne i
    wykorzystuja, ale to inna bajka.

    Czyli w tych pierwszych 4 przypadkach mozesz walczyc o swoje jak Ci
    naliczaja 22% VAT'u!!!

    pozdr
    Huginn

  • 15. Data: 2003-01-09 09:46:21
    Od: kulka <k...@N...net>

    "Huginn" <j...@q...pl> napisał w wiadomości

    > A, gdzie TPSA wystawia te 22%?
    > 1. jak laczysz sie dial'up - 7%
    > 2. SDI - 7%
    > 3. Neostrada 7%
    > 4. DSL - 7%
    > polpak - 22% (niby za trakt) i 7% (CIR'a)

    dodać należy jeszcze:
    za miedź: 22 % VAT.

    Pozdrowienia
    --

    k...@N...net /UIN# 25806068 gg# 66466/
    Jeżeli chcesz do mnie napisać, wstaw szkola zamiast NOSPAM.

  • 16. Data: 2003-01-09 14:57:10
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Huginn" <j...@q...pl> napisał w wiadomości news:avfvlg$jat$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > efekty. Jak dyrektorem zostaje czlowiek, ktory rozkladal na lopatki Netie
    > czy tez Optimusa(oddzial internetowy) to czego mozna sie spodziewac.

    Spoko - fachowcy zostali a prezes (i zarzad) jest juz inny..

    > A tak na marginesie to US powinien sie do tego przyczepic (22% VAT'u) na
    > dostep do sieci internet bo oczywistym faktem jest 7% VAT na ta usluge!!!

    Wszystko zalezy od klasyfikacji produktu i np. rozbicia na skladowe i
    oznaczeniu odpowiednio na fakturze numerem PKWiU pozycji o stawce
    innej niz podstawowa.
    P/

  • 17. Data: 2003-01-09 17:10:27
    Od: "Huginn" <j...@q...pl>

    Netie

    > Spoko - fachowcy zostali a prezes (i zarzad) jest juz inny..
    Oj nie wiem - 3/4 poszlo won!!!
    sam pracowalem w tej firmie jeszcze przed decyzjami "wspanialej" kadry
    kierowniczej - nie mam zalu ze mnie zwolnili, a nawet sie ciesze, tak samo
    jak moi pozostali koledzy.
    Wielu przeszlo do innych firm jak Futuro, NASK, TPSA, ... lub pozakladali
    wlasne firmy - i co sa najlepszymi specjalistami w tych firmach!!!
    Patrze sie i widze nadal te same nazwiska (przynajmniej polowe):
    http://www.tdcinternet.pl/kadra.html
    czy to przypadek?
    A, poza tym - czy to normalne, ze klienci sami odchodza od uslug TDC? Ilu
    strcili klientow sam nie wiem, ale w Kujawsko-Pomorskim, Warminsko-Mazurskim
    i Podlaskim stracili ponad 100!!!
    Sam wejdz na strone http://www.tdcinternet.pl i zobacz jak ona wyglada -
    kibel, a ile sie otwiera - straszne!!!
    pingi:
    Badanie www.tdcinternet.pl [212.106.3.253] z użyciem 32 bajtów danych:

    Odpowiedź z 212.106.3.253: bajtów=32 czas=210ms TTL=243
    Odpowiedź z 212.106.3.253: bajtów=32 czas=211ms TTL=243
    Odpowiedź z 212.106.3.253: bajtów=32 czas=244ms TTL=243
    Upłynął limit czasu żądania.

    Statystyka badania ping dla 212.106.3.253:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 3, Utracone = 1 (25% straty),
    Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 210 ms, Maksimum = 244 ms, Czas średni = 221 ms
    i tak caly czas - czy to norma?
    To jest firma ogolnopolska i z super zapleczem?
    CIEKAWE

    pozdr
    Huginn

  • 18. Data: 2003-01-10 10:45:13
    Od: c...@z...net

    On Mon, 6 Jan 2003 13:01:34 +0000 (UTC), "seba" <s...@w...wroc.pl>
    wrote:

    >troche, ale beda stawac na glowie aby zaczac instalacje u nas do konca roku.
    >Dzisiaj zadzwonilem i uslyszalem aby uzbroic sie w cierpliwosc, bo nie

    co w tym dziwnego?
    podpisales z nimi jakas umowe i cos zaplaciles? :)
    jezeli nie, to o co chodzi?

    >wiadomo kiedy. Gdy powiedzialem, ze w takim wypadku bede musial rozejrzec
    >sie za inna firma pani z ktora rozmawialem powiedziala "prosze bardzo".

    co w tym dziwnego? co miala powiedziec?
    "nie rozgladaj sie za inna firma, bo Ci utniemy raczki" czy jak? :)

    --
    __________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
    190cm 90kg | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 19. Data: 2003-01-23 07:05:37
    Od: Marcin Wolcendorf <w...@f...polbox.pl>

    Konstantynoneopolitanka wrote:

    > 1) nie nastawia sie, skad w ogole taki wniosek? poza tym nawet gdyby tak
    > robila to jest suwerenny wybor tego kolesia, jego spraw czy chce czy nie
    > chce i czy pdooba mu sie traktowanie

    Ale wprowadzenie w b?a;d co do w?asnej oferty nie jest juz. tylko sprawa;
    kolesia, a moz.e stac' sie; sprawa; w sa;dzie.

    > 2) czemu ma ich w pupie? przeciez oni nie podpisywali zadnej umowy..

    Ale z?oz.yli oferte;- w s'wietle prawa- wia;z.a;ca;, bo kierowana; do
    konkretnego klienta.

    > zaloze sie ze probouja to jakas rozwiazac, ale widocznie w pojeciu
    > przecetnego klienta rzecz sprowadza sie do wciagnieca kabla do
    > mieszkania, z ktorego leci juz sobie internt...

    Dok?adnie. Pakiety moz.e dla mnie nosic' i pos?aniec konny- nic mnie to
    nie obchodzi.

    > nikt nie wie ze sa
    > jescze pzowolenia, badania technicze i oczwyisce inny sprzet do tego
    > potrzebny.. a to jest rowne wielu godzion czasu... a nie tylko sam
    > kabelek w mieszkaniu..

    I, rozumiem, rzeczona firma dowiedzia?a sie; o tym tydzien' temu i nie
    zda;z.y?a sobie jeszcze przyswoic'??? A moz.e ona jeszcze o tym nie wie? Bo
    dla mnie to wygla;da na z.a?osna; bande; amatorów olewaja;cych potencjalnych
    klientów. Wiem, bo sam jestem z.a?osnym amatorem, ale nie mam firmy :-).
    Poza tym- a co to klienta obchodzi??? NIC! Równie dobrym argumentem, co
    'k?opoty techniczne' by?oby 'panie, wez' pan ode mnie internet, bo ja mam
    ma?e dzieci na utrzymaniu- krzycza;, jak sa; g?odne i pracowac' nie moge;'...

    > przkre jest to, ze to trzeba wyjasniac i jeszcze
    > jak widze w jaki sposob seba wyciaga wnioski, ze go olali po 2 tyg..

    No, olali go. Obiecali i nie dotrzymali => olali. Zdarzaja; sie; co prawda
    k?opoty (zw?aszcza jes'li chodzi o tempo za?atwiania czegos' przez TPsa),
    ale wtedy sie; nie pla;cze 'w zeznaniach'.

    > zalosc
    >
    > na miejscu tego kolsia i tak cieszyl bym sie, ze przynajmniej ma jakies
    > perspektywy

    'W perspektywie telefon za 20 lat'- tak by?o w '70...

    Pozdrawiam,

    M.W.

  • 20. Data: 2003-03-03 14:42:15
    Temat: lacza stale z ESCOM?
    Od: przemek <p...@e...pw.edu.pl>

    Witam,
    czy ktos moze slyszal o uslugach firmy ESCOM, ktora oferuje podlaczenie do
    Internetu za pomoca LMDS? Jest to dosc kontrowersyjna technologia...

    przemek