  • 1. Data: 2017-08-04 21:04:24
    Temat: Niekompatybilność dysku z płytą główną
    Od: "Maximal" <m...@w...pl>

    Witam, mam taki problem: zmieniłem płytę główną na Gigabyte 970A-UD3. Po tej
    zmianie nie widzi mi bios drugiego dysku Samsuga HD103SJ. Dysk pierwszy WD
    bez problemu. Podpięty Samsung nawet nie startuje jeśli podepnie się
    normalnie (zasilanie i sata). Po odpięciu sata dysk startuje. Ten sam dysk
    działa bez problemu w innych komputerach. W płycie wgrany najnowszy bios.
    Co może być nie tak. Zmieniałem kable i cały czas to samo.

  • 2. Data: 2017-08-04 21:07:02
    Temat: Re: Niekompatybilność dysku z płytą główną
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 21:04, Maximal pisze:

> [...]
    > startuje. Ten sam dysk działa bez problemu w innych komputerach. W
    > płycie wgrany najnowszy bios. Co może być nie tak. Zmieniałem kable i

    Przepnij do innego gniazda sata na płycie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-08-04 21:09:25
    Od: "Maximal" <m...@w...pl>

    Już to robiłem, nic to nie daje. Dysk sprawdzony programami. Wszystko w
    porządku z jego kondycją.

  • 4. Data: 2017-08-04 21:54:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 21:09, Maximal pisze:

    > Już to robiłem, nic to nie daje. Dysk sprawdzony programami. Wszystko w
    > porządku z jego kondycją.

    Pomierz napięcia jakie daje zasilacz.
    Ze szczególnym uwzględnieniem tych idących do dysku.
    Zaznaczaj poprawnie cytaty i pisz pod nimi a nie nad.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-08-05 08:32:12
    Od: "Maximal" <m...@w...pl>

> [...]

    Pomierz napięcia jakie daje zasilacz.
    Ze szczególnym uwzględnieniem tych idących do dysku.
    Zaznaczaj poprawnie cytaty i pisz pod nimi a nie nad.

    Zasilacz wymieniony, podłączę kable od pierwszego dysku i też nie działa.
    Wszystkie inne napędy są odpięte.

  • 6. Data: 2017-08-05 10:34:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-05 o 08:32, Maximal pisze:

> [...]
    >
    > Zasilacz wymieniony, podłączę kable od pierwszego dysku i też nie
    > działa. Wszystkie inne napędy są odpięte.

    Podmieniłeś na zasilacz z komputera w którym ten dysk pracuje
    poprawnie?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2017-08-05 23:47:11
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Maximal" napisał:

    > zmieniłem płytę główną na Gigabyte 970A-UD3.

    To na AMD SB950?

    > Po tej zmianie nie widzi mi bios drugiego dysku Samsuga HD103SJ.

    Spróbuj wgrać nowy firmware temu dysku. Co prawda problem był z Samsungami
    F3 i płytami na AMD SB850, ale może rozwiąże to problem współpracy także z
    SB950.

    http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/2236
    31en

    JoteR

  • 8. Data: 2017-08-06 18:17:35
    Od: the_foe <t...@c...pl>

> [...]
    > startuje. Ten sam dysk działa bez problemu w innych komputerach. W
    > płycie wgrany najnowszy bios. Co może być nie tak. Zmieniałem kable i

    nie masz ustawione na płycie jakiegoś Legacy dla SATA? Np. zeby XPek
    poszedł bez zabawy? Jesli tak to ten dysk prawdopodobnie jest za duży.

    --
    @foe_pl