eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingNie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/outRe: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
  • Data: 2012-06-27 13:19:09
    Temat: Re: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 04:02:28 -0700, Andrzej Jarzabek napisal:

> [...]
    > wydzielić" - to sugeruje, że byś jednak coś z niej chciał wydzielić i
    > nawet masz jakieś pomysły, co to by mogło być. Ja się nie odnoszę do
    > tego, czy akurat masz w tym momencie rację, że jest za duża i czy masz
    > rację, że chcesz podzielić - opieram się tylko na tym, co sam piszesz.
    > Ja mogę tylko powiedzieć, że jeśli metoda ma faktycznie trzydzieści
    > zmiennych lokalnych to jest bardzo wysoce prawdopodobne, że faktycznie
    > jest za duża i że można ją podzielić. I w takiej sytuacji "replace
    > method with method object" jest dobrym wstępem do dalszych

    Tematem było C++sowe func(Some& inOutParam, Some2& outParam), których
    nie ma w Javie.

    Obawiałem się, że na dużą metodę niektórzy zareagują jak psy Pawłowa.
    Ten kod ogólnie nie wymaga grubszej refaktoryzacji, a dodatkowo w zasadzie
    jedynymi sensownymi opcjami w przypadku tej metody jest klasa z kodem lub
    klasa na dane, czy w zasadzie struktura. Ani jedno ani drugie nie poprawia
    czytelności.

    > Sorki, ale jeśli uważasz, że nie da się zejść ze złożonością poniżej 30
    > zmiennych lokalnych w metodzie, to myślę, że powinieneś jednak się
    > zapoznać.

    A ja uważam, że jesteś właśnie "opinionated". Coś przeczytałeś, coś
    powtarzasz, a niewiele z tego rozumiesz, co niestety widać.

    Edek