  • Data: 2012-02-12 17:51:25
    Temat: Re: Nie-liczy-sie-wiek
    Od: to <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    begin Piotr Woszczynski

    > Niby nie.. ale.. Wyjątkowym jest pieprzenie że mamy najtańsze paliwa w
    > Europie, bo nie mamy.

    A kontekst tego co napisałem rozumiesz?

> [...]
    > Jego misją (w przeciwieństwie do innych osób prawnych, czy fizycznych)
    > nie jest maksymalizacja zysków dla siebie, tylko rządzenie państwem.
    > Rządzenie państwem, to oznacza to że działać tak by obywatelom tego
    > rządzonego państwa (nie wszystkim ludziom na świecie czy nawet tylko w
    > Europie) działo się coraz lepiej, a nie gorzej. Windowanie cen, mimo że
    > surowce sobie tanieją, umacnia się złotówka itp. NIE JEST w interesie
    > prawdziwych właścicieli - obywateli (których reprezentuje rząd). Tyle
    > teoria - nie dotyczy ona rządów okupacyjnych.

    Bla, bla, bla. Akcyzy nie można zmniejszyć, VAT-u też nikt nie zmniejszy
    (bo trzeba by obniżyć stawkę na wszystkie objęte nią produkty), a pole
    manewru w sferze marży producenta jest raczej niewielkie, patrząc na to,
    ile kosztuje paliwo przy podobnych obciążeniach fiskalnych w innych
    krajach Europy. A te grosze, o które być może dałoby się obniżyć cenę
    paliwa zapewne w większości przejedliby dystrybutorzy.

    Nie wspomnę już o tym, ze dysproporcja w cenie paliwa u nas i w wielu
    krajach europejskich jest i tak bardzo duża jak na ten sam produkt i
    wspólny rynek z obrotem bezcłowy.

    Ergo -- ten protest to był czysty idiotyzm.