  • 81. Data: 2012-07-31 22:11:56
    Temat: Re: Nie jedz na Hel!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-31 22:06, ToMasz pisze:
    (...)
    > Nad naszym morzem jest 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę uliczny
    > "odpust" stragany, przekupki...

    Masz bardzo ograniczona wiedzę na temat "naszego morza"...

  • 82. Data: 2012-08-01 09:54:10
    Temat: Re: Nie jedź na Hel!
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-31 17:14, J.F pisze:

    > Doczytalem sie - morze cieple, woda paruje w duzej ilosci, z Atlantyku musi
    doplywac (choc akurat po dnie Gibraltaru drugi prad wyplywa), w miare parowania sie
    zageszcza.

    No pacz pan, czystom logikom doszłem w te same wnioski :)

  • 83. Data: 2012-08-01 13:08:58
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > I króciutka ale za to głęboka.

    Morze też głębokie.

    > Być może - nie chce mi się sprawdzać. Ale jednak są.

    Na Bałtyku są większe :) W zatoce botnickiej 30cm.

    > Weź pod uwagę, że nawet Może Czarne ma większe zasolenie niż Bałtyk.

    Bo bardziej paruje. I jest starsze.

    \SK

  • 84. Data: 2012-08-01 13:11:06
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Chyba zartujesz...

    Chyba jednak ma rację... BTW. Śródziemne jest bardziej zasolone od Atlantyku i
    Atlantyk jego zasolenie zmniejsza. Gdyby zatkać Gibraltar to poziom Śródziemnego
    by się stopniowo obniżył a zasolenie wzrosło.

    > Na Śródziemnym masz pływy, od oceanu dzieli jedynie jedna cieśnina.
    > Bałtym z Morzem północnym łączy dłuuugi i płytki kanał pomiędzy
    > wyspami, który tłumi pływy.

    I dlatego na Bałtyku są większe :)

    \SK

  • 85. Data: 2012-08-01 13:23:45
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Jakub Witkowski wrote:
> [...]
    com...

> [...]
    > poprzez parowanie,
    > a różnica pokrywana jest poprzez przepływy z/do oceanu. Dodatkowo są
    > pływy, których bilans
    > jest jednak zerowy (ale mają wpływ na zasolenie).
    >
    > Z tego punktu widzenia bilans Bałtyku wypada (jak sądzę) zupełnie
    > inaczej niż Śródziemnego.
    > Uchodzi do niego sporo rzek (jak na wielkość akwenu) opadów jest sporo,
    > ale parowanie niewielkie
    > (bo dość niskie temperatury) i podejrzewam że per saldo woda z Bałtyku
    > wypływa. Dodakowo pływy
    > dobowe są mniejsze chyba (cieśniny duńskie vs Gibraltar).

    Objęytościowo sa mniejsze. Ale i morze jest objętościowo znacznie, znacznie
    mniejsze. Ale już same pływiowe wahania poziomu sa większe przynajmniej w części
    bałytku (okolice Finandii -- tu pływy są widoczne)

    > W rezultacie
    > mamy w Bałtyku wodę
    > rzeczno-morską z przewagą rzecznej...

    A to tak.

    pzdr
    \SK

  • 86. Data: 2012-08-02 00:47:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2012 12:33:08 +0000 (UTC), napisał(a):
    > Co roku jeżdżę do jednego z nadbałtyckich kurortów. Coś mnie podkusiło (nawet wiem
    co) aby pojechać w tym roku na Hel.
    > Takiego koszmaru z wydostaniem się stąd nie przeżyłem nigdzie indziej.
    > Dlatego przestrzegam, nie jedź na Hel!
    > Zapyziała dziura z miejscowymi, którzy chyba nie rozumieją z czego żyją?
    > No i wyjechać się nie da.

    A po cholerę pchać się tam samochodem?
    Z Gdańska za psie pieniądze płynie się tramwajem wodnym, szybko i
    bezstresowo...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 87. Data: 2012-08-02 08:54:20
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Jacek Osiecki nabazgrał(a):

    > A po cholerę pchać się tam samochodem?
    > Z Gdańska za psie pieniądze płynie się tramwajem wodnym, szybko i
    > bezstresowo...

    Z dzieckiem, wózkiem, bagażami i milopnem żeczy które dziecko tylko rozumie
    :) ... powodzenia ...

  • 88. Data: 2012-08-02 12:04:05
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-08-02 08:54, Chris pisze:

    > Z dzieckiem, wózkiem, bagażami i milopnem żeczy które dziecko tylko rozumie :) ...
    powodzenia ...

    Z dzieckiem, wózkiem, rowerami itp. Bagaży (poza plecakami) nie ćwiczyłem. I nie
    zawsze dostaniesz bilet,
    więc to raczej rozwiązanie na wycieczkę, a wyjazd pobytowy.

  • 89. Data: 2012-08-02 13:28:27
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2012-07-29 21:23, MM pisze:

    > nie mówiąc że za 5 tys można sobie poleżeć w Tunezji 14 dni z opcją All...

    Kupując w lutym to za 2 z kawałkiem za osobę. Standardu nie porównuję bo
    szkoda słów.

  • 90. Data: 2012-08-02 13:32:16
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > więc to raczej rozwiązanie na wycieczkę, a wyjazd pobytowy.

    a NIE wyjazd pobytowy