  • 61. Data: 2011-02-17 11:37:22
    Temat: Re: Nie gryźć LEDów
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Hello Mario,
    >
    > Thursday, February 17, 2011, 11:03:14 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie pisz bzdur, proszę! Ponad połowa CZEGO?
    >
    > Ja też mogę napisać, że rtęci wagowo jest ponad połowa. A wróbelek ma
    > jedną nóżkę bardziej.
    >
    > Na wagę diody LED składa się nie tylko waga samej struktury, która jest
    > mikroskopijna, tak samo jak na wagę świetlówki nie składa się tylko gaz
    > w rurze. A tylko w takich przypadkach można napisać bzdurę "wagowo ponad
    > połowa".

    Ale całe ROHS się opiera o taki debilizm - masz urządzenie 1000g a w nim
    0.25g lutu i jest be, bo lut ma 40% ołowiu wagowo. A taki akumulator
    15kg w którym jest 12kg ołowiu jest "tymczasowo" ok.

    Michoo

  • 62. Data: 2011-02-17 11:56:44
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > mikroskopijna, tak samo jak na wagę świetlówki nie składa się tylko gaz
    > w rurze. A tylko w takich przypadkach można napisać bzdurę "wagowo ponad

    Ok to był skrót myślowy.Chodzi o zawartość w półprzewodniku czyli w
    strukturze. W porównaniu do tego zawartego w krzemie w ogniwach którego
    jest około 1ppm.

    MD

  • 63. Data: 2011-02-17 12:01:07
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    bezpieczne-dla-zdrowia,wid,13130114,wiadomosc.html

    > Nie musisz mi tego tłumaczyć - struktury krzemowe i arsenkowo - galowe
    > to ja temy rencamy...

    Ano tak - ty jesteś technolog. Ja tylko dyplom robiłem z GaAs. A z tego
    co pamiętam to akurat arsen nie jest w tym związku bardzo stabilny - w
    przeciwieństwie do jego obecności jako domieszka w Si.

    MD

  • 64. Data: 2011-02-17 13:05:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011 12:37:22 +0100, Michoo wrote:
    >Ale całe ROHS się opiera o taki debilizm - masz urządzenie 1000g a w nim
    >0.25g lutu i jest be, bo lut ma 40% ołowiu wagowo. A taki akumulator
    >15kg w którym jest 12kg ołowiu jest "tymczasowo" ok.

    Ale akumulator obecnie trafia do recyklingu, a takie urzadzenie do
    smieci a dalej do wody pitnej ..

    J.

  • 65. Data: 2011-02-17 13:14:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011 12:31:30 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
    >I jedną panią robiącą przy arsenku galu z roboty wypłoszyłem - zaczęły
    >kobiecie włosy wypadać - jak jej wyjaśniłem że to pierwszy objaw
    >przytrucia arsenem (organizm próbuje się bronić wyrzucając arsen do
    >włosów) i że jeszcze trochę a zaczną się prawdziwe kłopoty - poszukała
    >bezpieczniejszej a i lepiej płatnej pracy.

    Ale co - stanowisko bylo takie niebezpieczne, czy ona jakos
    nadzwyczajnie wrazliwa.

    J.

  • 66. Data: 2011-02-17 13:45:52
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 12:37:22 +0100, Michoo napisał(a):

    > 0.25g lutu i jest be, bo lut ma 40% ołowiu wagowo. A taki akumulator
    > 15kg w którym jest 12kg ołowiu jest "tymczasowo" ok.
    Akumulator PbA sie swietnie recycluje. Wg EPA 98% materialow w tym caly
    Pb można odzyskac. I do tego kazda sztuka jest duza i ciezka i sie oplaca
    nia zajac.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 67. Data: 2011-02-17 13:48:59
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 12:31:30 +0100, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

> [...]
    > włosów) i że jeszcze trochę a zaczną się prawdziwe kłopoty - poszukała
    > bezpieczniejszej a i lepiej płatnej pracy.
    Niech sie cieszy, ze nie pracowala przy detektorach z CdHgTe :P

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 68. Data: 2011-02-17 14:04:50
    Temat: Re: Nie gry?ć LEDów
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.02.2011 14:05, J.F. pisze:

    > Ale akumulator obecnie trafia do recyklingu, a takie urzadzenie do
    > smieci a dalej do wody pitnej ..
    Tylko jeden akumulator który trafia do śmieci jest odpowiednikiem prawie
    50 tysięcy takich urządzeń.

    Michoo

  • 69. Data: 2011-02-17 14:13:55
    Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com>

    W dniu 2011-02-17 14:05, J.F. pisze:

    > Ale akumulator obecnie trafia do recyklingu, a takie urzadzenie do
    > smieci a dalej do wody pitnej ..
    >
    > J.

    I co myslisz ze ten olow rozpuszcza sie w wodzie i go pijesz ?

  • 70. Data: 2011-02-17 14:22:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2011 15:13:55 +0100, wScieklY ZdziCh wrote:

    >I co myslisz ze ten olow rozpuszcza sie w wodzie i go pijesz ?

    Sie rozpuszcza. Powolutku, ale rozpuszcza.
    A jesli sie rozpuszcza .. to gdzie trafia ?