  • 121. Data: 2011-02-22 01:22:24
    Temat: Re: Nie gry?? LEDów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > We Wiedniu spalarnia śmieci także stoi w środku miasta.

    Targówek to tak średnio w centrum jest. Ale lokalizacja spalarni
    w miastach, to dobry pomysł, bo jest gdzie wykorzystać produkowane
    tem ciepło. Nie tylko spalarni zresztą -- bojajże w Sztokholmie
    jest osiedle korzystające z ciepła z lokalnego krematorium.

    --
    Jarek

  • 122. Data: 2011-02-22 01:23:04
    Temat: Re: Nie gry?ć LEDów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Fluorosceina.

    FlorEsceina.

    > P.S. Mozna ja gdzies kupic ?

    http://www.poch.com.pl/katalog-produktow/pokaz.php?g
    rupaid=408&kod=427770424

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2011-02-22 03:55:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Fluorosceina.
    > P.S. Mozna ja gdzies kupic ?

    W firmach sprzedających odczynniki. Fluoresceiną napełniane są
    jasnożółte fluorescencyjne zakreślacze, kiedyś również we flamastrach o
    kolorze czerwonym (z lekkim wpadaniem wżółć ale zdecydowanie bardziej
    czerwone jak pomarańczowe) stosowano właśnie fluoresceinę - bo taki
    kolor ma w dużych ztężeniach.

    --
    Darek

  • 124. Data: 2011-02-22 11:05:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]
    > kolorze czerwonym (z lekkim wpadaniem wżółć ale zdecydowanie bardziej
    > czerwone jak pomarańczowe) stosowano właśnie fluoresceinę - bo taki

    Trudno jednak pozyskiwać fluoresceinę robiąc wywar z flamastrów. To już
    lepiej z pneumatycznej tratwy ratunkowej -- tam są spore ilości barwnika,
    żeby łatwiej było wypatrzeć nieszczęśnika z samolotu. Wokół rozbitka
    tworzy się na wodzie fluoryzująca plama.

    --
    Jarek

  • 125. Data: 2011-02-22 14:14:49
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > żeby łatwiej było wypatrzeć nieszczęśnika z samolotu. Wokół rozbitka
    > tworzy się na wodzie fluoryzująca plama.

    Łatwiej jest zrobić wywar z flamastrów niż z tratwy ratunkowej. Ja
    znajdę w domu kilka żółtych flamastrów ale ani jednej tratwy.

    MD

  • 126. Data: 2011-02-22 18:58:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Łatwiej jest zrobić wywar z flamastrów niż z tratwy ratunkowej. Ja
    > znajdę w domu kilka żółtych flamastrów ale ani jednej tratwy.

    Z tratwy nie trzeba ekstrahować, fluoresceina jest tam w czystej postaci.

    --
    Jarek

  • 127. Data: 2011-02-22 19:19:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.02.2011 12:49, Mario wrote:

    > No ale jest za to sprzątanie świata. Znajoma zrobiła zadymę

    Już chyba nie ma... za dużo było tych "znajomych". A nie chodziło o to,
    żeby posprzątały , tyko żeby się czegoś nauczyły. I teraz dzieci srają
    papierkami pod siebie. Tam gdzie stoją. Jak ptaszki. I nie tylko dzieci.

    Mirek.