  • 1. Data: 2005-05-14 00:16:25
    Temat: Nie dochodzi 4/5 postow z hierarchi pl.* :(
    Od: tutus <t...@a...com>

    Poradzcie co mam zrobic z adminami, ktorzy na moja uwage, ze 83% postow w
    hierarchi pl.* w ogole nie dochodzi na ich server news.e7even.com najpierw
    przez kilka kolejnych postow nie rozumieja lub udaja ze nie rozumieja o co
    chodzi, pomimo ze lopatologicznie im wykladalem sprawe na przykladach, a nawet
    prosilem, zeby sobie sami zweryfikowali problem, podajac im link do 3 roznych
    archiwow archiwizujacych hierarhie pl.*, a gdy w koncu zalapali to mi
    odpisali:

    We have absolutely no control over the content of our news feed. It can
    take many hours or days for messages to propagate over the world wide
    usenet network. We cannot guarantee that every message will reach our
    server after a given period of time.

    Rozumiem, ze tak by mogli skwitowac problem gdyby tylko 0,1% wiadomosci nie
    dochodzila, ale nie 83% , ktore nie dochodza na ich serwer nigdy!
    Przeciez nie da sie prowadzic czy sledzic dyskusji gdy watki sa tak
    poszatkowane, ze jest w nich tylko co 5 wiadomosc.

    Sprawdzalem to pod 3-ma roznymi czytnikami, wiec jestem pewien, ze to nie
    problem ustawien u mnie, lecz fizyczny brak tych postow na ich serwerze.

    Nie znam sie, niestety, na kwestii dystrybucji newsow, wiec nie wiem co mam im
    teraz odpowiedziec? Czy naprawde nie ma mozliwosci skonfigurowania serwera
    tak, aby dociagal skads te brakujace posty?

    Nawet ten post mi nie chcial dojsc na polskie grupy wysylany przez ich serwer
    (z jednym wyjatkiem: Message-ID: <2...@4...com>
    ). Poczatkowo sadzilem wysylajac na pl.news.admin, ze moze moderator na
    wakacjach, ale po wyslaniu kilkakrotnym na pl.internet.pomoc i
    pl.internet.polip przekonalem sie, ze pomimo iz wiadomosci sa na serwerze, na
    ktory je wyslalem, to nie ma ich w archiwach polskich grup, czyli zbyt daleko
    poza pierwotny serwer nie dotarly (dlaczego i co moga zrobic admini, aby to
    zmienic?).
    Oto message-id postow, ktore sa na serwerze, na ktory je wyslalem, ale ktore
    ZTCW nie zostaly dystrybuowane dalej:

    t.

    PS. Nie prosze o porady typu skorzystaj z innego serwera.

  • 2. Data: 2005-05-14 09:26:45
    Temat: Re: Nie dochodzi 4/5 postow z hierarchi pl.* :(
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako tutus <t...@a...com> w artykule
    <news:8gga81956vp3c5q79dvl55bblkvoc85u5v@4ax.com> pisze:

    > PS. Nie prosze o porady typu skorzystaj z innego serwera.

    Czy to jest serwer Twojego dostawcy internetu?
    Jakiej innej porady oczekujesz, jeśli się okazuje, że Twój dostawca liczy
    tylko kasę i jest blokowany za rozsyłanie lub wspieranie spamu? Przecież
    to nietrudno
    sprawdzić:
    http://www.ispreview.co.uk/talk/showthread.php?t=153
    79
    http://www.ispreview.co.uk/talk/showthread.php?p=159
    09
    http://www.broadbandbanter.com/showthread.php?t=9191

    Jeśli w umowie masz zagwarantowany dostęp do usenetu i jego jakość i
    płacisz za tę nierzetelnie wykonywaną usługę, to masz prawo skarżyć się
    nawet do sądu. Jeśli nie masz takich gwarancji w umowie, to możesz wybrać
    innego usługodawcę.

    Jeśli chcesz się awanturować, to szukaj innych użytkowników z Twojej
    sieci, ale na grupach pl.* raczej takich osób nie znajdziesz.

    Na ile grup jeszcze zamierzasz pisać? Dlaczego nie informujesz o
    crosspoście i nie ustawiasz FUT? Robię to za Ciebie.

    Dlaczego nie chcesz korzystać z innego serwera news, skoro już dostałeś
    taką poradę i już teraz to robisz? Masz przecież do wyboru kilka serwerów
    dostępnych z całego świata po bezpłatnej rejestracji.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 3. Data: 2005-05-14 10:38:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> writes:

    > Na ile grup jeszcze zamierzasz pisać? Dlaczego nie informujesz o
    > crosspoście i nie ustawiasz FUT? Robię to za Ciebie.

    To sa jakies zarzuty z Ksiezyca, przeciez nie jest mozliwe by nie
    poinformowac o crossposcie :-)

    A FUT: jest potrzebny tylko wtedy, gdy jego wartosc jest rozna niz
    Newsgroups:
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2005-05-15 09:28:21
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    zobacz jakie serwery pos'rednicza; (path) w przesy?aniu postów do twojego
    serwera. jes'li jest ich duz.o no to kaz.dy z tych pos'rednicza;cych moz.e byc'
    przyczyna; nie przesy?ania dalej postu

  • 5. Data: 2005-05-15 10:02:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik firma mm <f...@g...pl>
    w wiadomości <news:d674bi$tp6$2@srv.cyf-kr.edu.pl> wstukał:

    > zobacz jakie serwery pos'rednicza; (path) w przesy?aniu postów do twojego
    > serwera. jes'li jest ich duz.o no to kaz.dy z tych pos'rednicza;cych moz.e byc'
    > przyczyna; nie przesy?ania dalej postu

    Komu odpowiadasz (gdzie jest wrotka)? I na co (jakiś cytat)
    Dlaczego literki ł nie przedstawiłeś w takiej notacji jak inne? ;P
    Dlaczego kodujesz w ISO-8859-1?

    --
    Nie słuchaj się tych rad , które mówią zebys to zrobił samemu. Jak zapłacisz
    to informatyk napewno zrobi to dobrze i dostroi stacje dyskietek.

  • 6. Data: 2005-05-15 10:03:25
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    ["Followup-To:" header set to pl.internet.pomoc.]
    Die 15-05-05 firma mm <f...@g...pl> scribsit:

    > zobacz jakie serwery pos'rednicza; (path) w przesy?aniu postów do twojego
    > serwera. jes'li jest ich duz.o no to kaz.dy z tych pos'rednicza;cych moz.e
    > byc' przyczyna; nie przesy?ania dalej postu

    Zmień zestaw znaków na iso-8859-2, to nie będziesz wysyłał krzaczków.

    --
    Jacek Skowroński

  • 7. Data: 2005-05-15 10:16:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik firma mm <f...@g...pl>
> [...]

    Komu odpowiadasz (gdzie jest wrotka)? I na co (jakiś cytat)
    Dlaczego literki ł nie przedstawiłeś w takiej notacji jak inne? ;P

    FUT