  • 1. Data: 2011-10-23 18:24:23
    Temat: Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez prostownika
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Mam dziwny objaw.
    Gdy motocykl postoi nieużywany ze dwa tygodnie - nie chce zapalić.
    Rozrusznik ładnie kręci, choć słychać, że szybko słabnie.
    Silnik jednak nie zapala. Kręcę jakieś 3-5 sek. Odczekam kilkanaście
    sekund, kręcę znowu - i nie zapala.

    Podłączę prostownik choćby na minutę - i potem zapala "na dotyk".

    Zgaduję, że to słaby akumulator, ale wymieniony był 2 lata temu.
    Z tym, że skoro taki słaby - to czemu z łatwością kręci rozrusznikiem?

  • 2. Data: 2011-10-23 18:52:24
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdy motocykl postoi nieużywany ze dwa tygodnie - nie chce zapalić.
    > Rozrusznik ładnie kręci, choć słychać, że szybko słabnie.

    kymco?

  • 3. Data: 2011-10-23 19:01:11
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-10-23 20:24, Marcin N pisze:
    > Mam dziwny objaw.

    Masz zwykly objaw zjebanego akumulatora.

    > Z tym, że skoro taki słaby - to czemu z łatwością kręci rozrusznikiem?

    Zebys mial zagadke?

    Nie, zebym mogl odpisac:

    Sprobuj odpalic w innej pozycji, w tym zawsze tkwi potencjal.

    KJ

  • 4. Data: 2011-10-23 19:18:06
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-10-23 21:01, KJ Siła Słów pisze:

    > Masz zwykly objaw zjebanego akumulatora.

    Otóż to ... Aku do wymiany. Po wymianie aku, sprawdzić, czy moto
    nie wciąga "na lewo" prądu (immo etc).

    > Sprobuj odpalic w innej pozycji, w tym zawsze tkwi potencjal.

    Jaka powinna być prawidłowa pozycja wróbelka przed kontaktem ?

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 5. Data: 2011-10-23 19:34:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-23, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Zgaduję, że to słaby akumulator, ale wymieniony był 2 lata temu.
    > Z tym, że skoro taki słaby - to czemu z łatwością kręci rozrusznikiem?

    Jakis tam prund na krecenie jest ale nie ma prundu na iskre, aku do
    wymiany.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2011-10-23 19:48:05
    Od: Alf/red/ <a...@a...waw.pl>

    On 2011-10-23 21:34, AZ wrote:
    > Jakis tam prund na krecenie jest ale nie ma prundu na iskre

    To kręcenie potrzebuje mniej prundu niż iskra?

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2011-10-23 19:53:51
    Temat: Re: Nie chce zapalić po dłuższy postoju bez cHJvc3Rvd25pa2E
    Od: Wojtek Sobociński <s...@N...vp.pl>

    Marcin N wrote:

    > Mam dziwny objaw.
    > Gdy motocykl postoi nieużywany ze dwa tygodnie - nie chce zapalić.
    > Rozrusznik ładnie kręci, choć słychać, że szybko słabnie.
    > Silnik jednak nie zapala. Kręcę jakieś 3-5 sek.

    Jak wymęczę akumulator (np. przy ustawianiu świateł) to mam tak samo.
    Zwróć uwagę, że niedoładowany/rozładowany kręci, jak to piszesz, ładnie.
    A naładowany? Kręci bardzo ładnie :)

  • 8. Data: 2011-10-23 19:56:03
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-23, Alf/red/ <a...@a...waw.pl> wrote:

    > To kręcenie potrzebuje mniej prundu niż iskra?

    Nie, krecenie zabiera caly prund i na iskre nie starcza. Tak samo jest w
    moim KHI, kreci nawet zwawo ale nichuja nie zapali. Z pychu zapali nawet
    jak ledwo jest prad na swiecenie 2 kontrolek. Tzn. prad jak prad,
    podejrzewam, ze za mocno spada napiecie ktore jest istotne dla modulu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2011-10-23 20:05:55
    Od: nemon <n...@g...pl>

    Oczywiscie wiecej, pobiera duzo wiecej pradu i nie ma juz na zasilenie
    cewek.

    Zeby uzmyslowic to wszystko bez wszelkich wzorow i wnikania w prawa
    fizyki zrob maly eksperyment:

    Przy slabym aku (tak,zeby jeszcze krecil) wlacz swiatla i zakrec... i co
    ? Oczywiscie zakreci ale swiatla zgasly a przeciez swiatla potrzebuja
    mniej pradu.(moze byc tylko mala zaroweczka nie koniecznie wszystkie
    swiatla)

    proste wytlumaczenie "na chlopski rozum" bez przytaczania wzorow.

    Pozdro
    Darek
    busa k8

  • 10. Data: 2011-10-23 20:32:07
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Napięcie spada jak kręcisz rozrusznikiem i jest za niskie żeby
    pojawiła się wystarczająca iskra.
    Trzymasz moto w grzanym miejscu zimą? Akumulatory nie lubią
    mrozu.

    --

    morghul
    i rozrusznikiem?