  • 271. Data: 2011-05-18 14:31:18
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    [...]

    > W przepisie nie ma słowa "bezpośrednio", nie ma też informacji, abyś Ty
    > dostał prawo ustalania swoich własnych przepisów.

    Już nie bądź przesadnie literalny - sam na pewno też jak widzisz na
    prostej, że kilometr za Tobą ktoś wyprzedza jakiegoś ślimaka, to nie
    czekasz aż on skończy manewr, zeby traktor wyprzedzić...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 272. Data: 2011-05-18 14:36:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.05.2011 15:41, wit pisze:

    > Który motocyklista? Bo, według ciebie, jednocześnie wyprzedzający może być
    > tylko jeden.

    Zapoznaj się z konwencją wiedeńską i przestań trollować.

  • 273. Data: 2011-05-18 14:38:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2011 12:45, WW pisze:

    > Jeśli jest bezpośrednio za mną i sygnalizuje zamiar wyprzedzania, to

    W ustawie nie ma słowa "bezpośrednio". To twoje prywatne urojenie i jako
    takie nie ma mocy prawnej.

  • 274. Data: 2011-05-18 14:39:56
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Andrzej Ława <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Zapoznaj się z konwencją wiedeńską i przestań trollować.

    Chrzanisz. Piszesz sam nawet nie wiesz co. Jak masz zamiar przeinaczać
    przepisy, to rób to konsekwentnie, bo strzelasz sobie w stopę.

    wit

  • 275. Data: 2011-05-18 14:47:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2011 12:17, WW pisze:

    > Postaram się napisać to tak prosto, abyś wreszcie zrozumiał.
    > Jeśli na drodze jadą samochody, jeden za drugim jak to u nas często
    > bywa, to jak ktoś wyprzedza 6 samochód za mną, to ja mogę wyprzedzić
    > samochód przede mną.

    Tak samo, jak ktoś może strzelać przed siebie.

    > Gdyby tak nie było, to jak na końcu takiego węża ze 100 samochodów ktoś
    > zaczął by wyprzedzać 99, to mnie nie wolno było by wyprzedzać 1. Jeśli
    > powiększymy waż do wielu kilometrów, co też się zdarza, to widać
    > absurdalność takiego twierdzenia.

    Absurdalność wynika z twojej bezmyślności i nieznajomości przepisów.

    Logiczne jest, że zakaz rozpoczęcia wyprzedzania dotyczy sytuacji, kiedy
    taki manewr spowoduje utrudnienie komuś ruchu/spowoduje zagrożenie
    (podpowiedź: zwróć uwagę na to, że większość naruszeń PoRD podlega pod
    przepisy KW i zapoznaj się z jego początkiem).

  • 276. Data: 2011-05-18 14:51:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2011 13:26, WW pisze:

    > Nie może.

    Może. A może ty masz spieprzony prędkościomierz. Albo nie zauważyłeś
    zmiany ograniczenia. Albo on jest w stanie wyższej konieczności. Nie
    twój interes - nie jesteś od egzekwowania ograniczeń prędkości.

    > Zgodnie z kodeksem drogowym mam prawo oczekiwać, że każdy użytkownik
    > będzie przestrzegał jego postanowień. Skoro ja jadę z dopuszczalną
    > prędkością maksymalną, to nie może być dużej różnicy prędkości miedzy
    > nami.

    Chyba że okoliczności, debilu tępy, wskazują na odmienną sytuację - a
    skoro patrzyłeś, to powinieneś być w stanie ocenić tempo zbliżania.

    Tak trudno ci doczytać ten przepis do końca?!

    Ergo: albo nie popatrzyłeś i pojechałeś na ślepo, albo celowo zajechałeś
    komuś drogę.

  • 277. Data: 2011-05-18 14:55:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > prostej, że kilometr za Tobą ktoś wyprzedza jakiegoś ślimaka, to nie
    > czekasz aż on skończy manewr, zeby traktor wyprzedzić...

    Oczywiście, dlatego też piszę, że w przypadkach w których nie dojdzie do
    zakłócenia wyprzedzania przez tego z tyłu, nie powinno się stosować przepisu
    literalnie.
    Ale gdy gość się upiera, że ma prawo komuś wyprzedzającemu zajechać drogę,
    to trzeba mu przypomnieć jak brzmi przepis.

  • 278. Data: 2011-05-18 15:39:37
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-18 07:44, Arek pisze:

    > Niestety nie, nawet na prm można znaleźć wątek, gdzie kierownicy
    > dwukółek wypowiadają się, że bardziej boją się innego moto

    Ej, to ja to napisałem na prm.
    :-)

    Może nie śmiertelnei poważnie, ale trochę prawdy też w tym jest.

    KJ

  • 279. Data: 2011-05-19 09:07:56
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-18 15:39, KJ Siła Słów pisze:

    > Ej, to ja to napisałem na prm.
    > :-)
    >
    > Może nie śmiertelnei poważnie, ale trochę prawdy też w tym jest.

    Znaczy się, strach zależy od miejsca?:)

    A.

  • 280. Data: 2011-05-19 23:10:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 12 May 2011 11:41:19 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Ale praktycznie każdy z jadących za Tobą mógł rozpocząć wyprzedzanie, wobec
    > czego Tobie NIE WOLNO było tego robić.

    Owszem - nie.
    Włączam lewy kierunkowskaz, patrze w lusterko i widzę, że nikgt nie
    rozpoczyna wyprzedzania.
    Od tego momentu MAM PRAWO zakłądac, że nikt go już nie rozpocznie. Art. 4
    PoRD.

    Człowiek nie może jednocześnie patrzeć w dwa miejsca. Albo patrzysz przed
    siebie, albo w lusterko.

    --