  • Data: 2011-05-13 12:38:31
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kub@ wrote:
    > Niby wiem, że to nie z premedytacją, ale świadomość że motocykl jest
    > mniejszy(węższy) i trudniej go dostrzec w okolicach martwej strefy nie jest
    > powszechna.
    > Często potem ludzie mnie przepraszają, że nie zauważyli, tylko że co mi po
    > tym jak mnie skasują?

    To działa i dalej: jak w tym przysłowiu "ci co mieli pierwszeństwo mają na
    cmenatrzach osobne kwatery".

    Trzeba brać poprawkę na to, że jest się mniej widocznym.

    > Czekam na jakieś akcje społeczne(były już różne mniej lub bardziej
    > pożyteczne pod egidą najpopularniejszych mediów w Polsce) uświadamiające
    > kierowców samochodów o ograniczeniach motocykli i o tym na co zwracać uwagę
    > w kontekście ich obecności na ulicach, żeby jeździło się bezpiecznie.
    > Szaleńców po jednej i drugiej stronie się nie wyeliminuje, ale elementarne
    > zaufanie uda się z czasem wyrobić, jesli okresli się model zachowań
    > respektowanych przez obie strony.

    Taka pierwsza zasada to "nie zaskakiwać" -- samochody niech nie robią nagłych
    manewrw ale niech motocykliści jadą czytelnie (jazda zaprezentowana w filmiku z
    tego wątku to taki anty-przykład).

    > Tak niewiele potrzeba, żeby wpoić ludziom jazdę przy krawędzi pasa.

    Ale to nie jest wcale prawidłowa jazada. Bo różne samochody mają różne
    szerokości (np. pełnowymiarowa ciężarówka zajmuje prawie cały pas (zostaje po ok
    10cm). Jazda czymkolwiek "przy krawędzi" jest wtedy niezachowaniem bezpiecznego
    odstępu.

    > Z jazdą
    > na schodach ruchomych po prawej stronie akcja powiodła się. Korzystanie z
    > lusterek i sygnalizowanie manewrów powinno być normą, ale o tym też niestety
    > ktoś musiałby publicznie przypominać.

    Przydało by się np. ustalenie między dwukółkowcami, żeby jak już sie przeciskają
    to żeby się przeciskali tym samym kanionem. Wszystkim będzie wygodniej i
    bezpieczniej.

    > Kub@

    pzdr
    \SK