  • 1. Data: 2012-04-28 19:41:01
    Temat: Karta graficzna - jaką kupić?
    Od: Rostov <r...@o...pl>

    Konfiguracja peceta wygląda następująco:

    Procesor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5600+
    Płyta główna: Gigabyte GA-MA74GM-S2H v2.0
    Pamięć: 2x 2GB DDR2
    Karta graficzna: nVIDIA GeForce 9500 GT
    Zasilacz: Chieftec GPS-450AA-101A

    Potrzebna mi do tego jakaś silniejsza grafika, by poszedł na niej bez zacinki
    najnowszy Photoshop i Illustrator.
    Budżet: 260zł.

    Co wybrać najlepiej?

    Zależałoby mi jeszcze na tym, by nie wymieniać obecnego zasilacza.

  • 2. Data: 2012-04-28 20:30:26
    Temat: Re: Karta graficzna - jaką kupić?
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 28 Apr 2012 10:41:01 -0700 (PDT), Rostov napisał(a):

> [...]
    > Pamięć: 2x 2GB DDR2
    > Potrzebna mi do tego jakaś silniejsza grafika, by poszedł na niej bez zacinki

    A po co PS i Illustratorowi silna karta? Raczej w procesor zainwestuj i
    jesli masz system 64 bitowy to doloz ramu do 8GB.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2012-04-28 21:48:35
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-28 19:41, Rostov pisze:
> [...]
    > Zasilacz: Chieftec GPS-450AA-101A
    >
    > Potrzebna mi do tego jakaś silniejsza grafika, by poszedł na niej bez zacinki

    Mocniejszy procesor i więcej ramu, jesli photoshop ma u ciebie zacinki
    to nie z powodu grafiki.

  • 4. Data: 2012-04-29 00:04:29
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Potrzebna mi do tego jakaś silniejsza grafika, by poszedł na niej bez
    > zacinki najnowszy Photoshop i Illustrator.

    Najnowszy Photoshop wspiera już OpenCL w kartach graficznych, zdaje się ze
    nawet dość mocno go to przyspiesza:
    "Podobno w najnowszym Photoshopie liczba akcelerowanych dzięki OpenCL
    efektów idzie w dziesiątki."
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/OpenCL_Adobe_Pho
    toshop_CS6%2C_Creative_Suite_6_i_WinZip_16.5_wykorzy
    stuja_moc_CPU%2C_GPU_i_APU-39663.html

    > Budżet: 260zł.

    Do OpenCL lepsze sa karty AMD. Za 260 zł jest HD6670.

    > Zależałoby mi jeszcze na tym, by nie wymieniać obecnego zasilacza.

    Tym bardziej karty AMD, mają niższe zapotrzebowanie na prąd niż Geforce.

  • 5. Data: 2012-04-29 18:38:26
    Od: Rostov <r...@o...pl>

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2012 00:04:29 UTC+2 użytkownik maX napisał:
    > Najnowszy Photoshop wspiera już OpenCL w kartach graficznych, zdaje się ze
    > nawet dość mocno go to przyspiesza:
    > "Podobno w najnowszym Photoshopie liczba akcelerowanych dzięki OpenCL
    > efektów idzie w dziesiątki."

    Właśnie o to mi chodziło.
    Poza tym, nawet mimo tego - 256 MB na karcie grafiki to obecnie nie jest nic
    specjalnego.

  • 6. Data: 2012-04-29 20:19:17
    Temat: Nic z tego
    Od: " TurboPascal" <t...@W...gazeta.pl>

    maX <a...@i...pl> napisał(a):

    > Do OpenCL lepsze sa karty AMD. Za 260 zł jest HD6670.

    Karta HD6670 (PCIex v 2.1) nie "pójdzie" na płycie Gigabyte GA-MA74GM-S2H v2.0
    (PCIex v1.0).

  • 7. Data: 2012-04-29 21:47:25
    Temat: Re: Nic z tego
    Od: Vituniu <v...@g...com>

    > Karta HD6670 (PCIex v 2.1) nie "pójdzie" na płycie
    > Gigabyte GA-MA74GM-S2H v2.0 (PCIex v1.0).

    Po pierwsze - nie zmieniaj tematu watku. To Usenet, nie forum Onetu.
    Po drugie - PCIe oraz PCI-X to dwa rozne terminy, nie ma czegos
    takiego jak PCIex.
    Po trzecie - karty PCIe 2.x sa z raczej kompatybilne z PCIe 1.0

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 8. Data: 2012-04-29 21:57:36
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik " TurboPascal" <t...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:jnk0n4$ajt$1@inews.gazeta.pl...

    > Karta HD6670 (PCIex v 2.1) nie "pójdzie" na płycie Gigabyte GA-MA74GM-S2H
    > v2.0
    > (PCIex v1.0).

    Ta płyta jest na 740G, a ten chipset ma PCI-Ex w wersji 1.1:
    http://www.amd.com/us/products/desktop/chipsets/7-se
    ries-integrated/Pages/amd-740g-chipset.aspx
    Z kolei na Wikipedii piszą że karty 2.1 mają problemy z płytami 1.0 i 1.0a,
    ale z płytami 1.1 powinny działać:
    http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#PCI_Express
    _2.1
    A na stronie PCI-Ex piszą że nawet karty 3.0 są kompatybilne z płytami 1.x:
    http://www.pcisig.com/news_room/faqs/pcie3.0_faq/#EQ
    6
    Z tym że to oczywiście teoria, w praktyce może być różnie (pomijając już że
    przyczyną ewentualnej niekompatybilności może być coś innego niż niezgodność
    PCI-Ex). Warto zupgradować bios płyty głównej do najnowszej wersji. Warto
    też zainteresowac się kartami Gigabyte, oni raczej robią karty kompatybilne
    ze swoimi własnymi starymi płytami (albo przed zakupem karty wysłać do ich
    Supportu zapytanie czy ich Radeon 6670 będzie działał z tą płytą).