    From: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Neutralny IX w Łodzi
    Date: Fri, 16 Apr 2010 10:14:43 +0200
    <hnogrc$2mr$1@inews.gazeta.pl> <ho8085$r2d$1@news.vectranet.pl>
    <ho81af$e40$1@inews.gazeta.pl> <hoal7b$hf4$1@inews.gazeta.pl>
    <hobfen$ikc$1@polsl.pl> <hocm32$6h1$1@inews.gazeta.pl>
    <hod8lv$rom$1@polsl.pl> <hoddpt$3ed$1@inews.gazeta.pl>
    <hofbhj$a4r$1@polsl.pl> <hofk9q$ga1$1@inews.gazeta.pl>
    <hoftdu$vec$1@polsl.pl> <hog46b$bi3$1@inews.gazeta.pl>
    <hq1u9n$19hf$1@news2.ipartners.pl> <hq2r9c$lv5$1@inews.gazeta.pl>
    <hq45j6$2clj$1@news2.ipartners.pl> <hq4r13$ig7$1@inews.gazeta.pl>
    <hq4u3d$2p0p$1@news2.ipartners.pl>

    > O ile wiem, to nadal dochodzi opłata za port i konieczność połączenia usługi
    > z ich Metro. Co daje istotny narzut na w/w 30 zł. Tak pamiętam wystąpienie
    > TPSY z PLNOG'a. Zresztą o ile nic się nie zmieniło przez 1.5 m-ca od ich
    > prezentacji, to do 30 zł o których piszesz był doliczany transfer do... W-wy
    > via TPSA, a ten był drogi. Nie było ówcześnie (chyba) deklaracji, zę ta sama
    > cena będzie na Juniperach w innych miastach. A tylko, że dostęp via TPSA do
    > ceny 30 zł W W-WIE będzie możliwy z węzłów w kraju, w których są Junipery,
> [...]

    z tego co zrozumiałem to cena 30pln jest za megabit na porcie każdego
    Junipera. W PLIXie to akurat miało być uproszczone bo tam stoi Juniper.
    Oczywiście + opłata za port.

    A np. w takiej Łodzi czy Katowicach do tego Junipera jeszcze musisz się
    dostać więc 30pln + port + dzierżawa włókien do TP lub budowa własnego
    kabla (amortyzacja).

    Tanio nie wychodzi, chyba że ma się tanie włókna do TP i w kilku zrzuca
    na port. Ale i tak to drożyzna jak za peering a do karmienia neostrad
    zagranica wystarczy.

    Marcin