  • 1. Data: 2014-09-28 00:48:03
    Temat: Nettopy zakres zastosowań
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Powoli umiera (wydajnościowo, "cichościowo") jeden z moich komputerów
    stacjonarnych. Jego konfig: CPU AMD X24400, 8GB RAM, HDD 250GB, OS: Vista.
    Zastanawiam się czy dałoby się go zastąpić nettopem. Widzę że takowe są
    produkowane przez znanych producentów, np: HP, Apple, Asus.

    Czy zakup nettopa zapewni:
    -cichą pracę urządzenia
    -wydajność wystarczającą do: filmy, przeglądanie internetu, proste gry
    typu diablo 3.

    Ceny nettopów zaczynają się od 500 zł a kończą mniej więcej na 2500
    (pomijając wypasione modele iMac mini).

    Czy nettop ma sens w takiej sytuacji? Jeśli tak, jaką mniej więcej
    trzeba wydać kwotę na przyzwoitą wydajność?

    Definicja przyzwoitości: Aktualnie w innym stacjonarnym komputerze mam
    core i7, 16GB, Samsung 840 Pro, Win 8.1 i jest przyzwoicie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-09-28 04:19:06
    Temat: Re: Nettopy zakres zastosowań
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-28 00:48, Użytkownik Piotr Rezmer napisał:
> [...]
    > Zastanawiam się czy dałoby się go zastąpić nettopem. Widzę że takowe są
    > produkowane przez znanych producentów, np: HP, Apple, Asus.

    Raczej tak.

    > -wydajność wystarczającą do: filmy, przeglądanie internetu, proste gry
    > typu diablo 3.

    Raczej nie, bo wcześniej czy później najdzie cię na grę której
    karta graficzna lub mizerny procesor nie uciągną.

    > Ceny nettopów zaczynają się od 500 zł a kończą mniej więcej na 2500
    > (pomijając wypasione modele iMac mini).
    >
    > Czy nettop ma sens w takiej sytuacji? Jeśli tak, jaką mniej więcej
    > trzeba wydać kwotę na przyzwoitą wydajność?

    Na przyzwoita wydajność trzeba kupić przyzwoity komputer a nie
    stacjonarną wersję laptopa.

    > Definicja przyzwoitości: Aktualnie w innym stacjonarnym komputerze mam
    > core i7, 16GB, Samsung 840 Pro, Win 8.1 i jest przyzwoicie.

    Prawdziwych nettopów z i7 poza produktami Apple nie spotkałem.
    A za ich cenę znajdziesz coś sporo szybszego.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-09-29 08:02:31
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-09-28 04:19, RadoslawF pisze:

    > Prawdziwych nettopów z i7 poza produktami Apple nie spotkałem.
    > A za ich cenę znajdziesz coś sporo szybszego.

    A czy zbudowanie zestawu microAtx lub miniITX może zapewnić bezgłośną
    pracę i przyzwoitą wydajność? Mam na myśli kwestie chłodzenia. Wcześniej
    zapomniałem dodać, że chciałbym aby urządzenie było małe (nie zajmowało
    dużo miejsca na biurku, np. coś w rodzaju stacji terminalowej) i nie
    straszyło wyglądem.

    Myślę takich warunkach brzegowych jeśli chodzi o komponenty:
    CPU core i3 lub i5
    GPU: wbudowana grafika HD4600
    PSU: pasywny
    Storage: SDD

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2014-09-29 08:58:24
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.09.2014 Piotr Rezmer <p...@b...pl> napisał/a:

    > A czy zbudowanie zestawu microAtx lub miniITX może zapewnić bezgłośną
    > pracę i przyzwoitą wydajność? Mam na myśli kwestie chłodzenia. Wcześniej

    Z trzech rzeczy: małe rozmiary, cicha praca i dobra wydajność
    wybierz dowolne dwie :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2014-09-29 10:19:06
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > Raczej nie, bo wcześniej czy później najdzie cię na grę której
    > karta graficzna lub mizerny procesor nie uciągną.

    http://www.asrock.com/nettop/

    Dadzą radę choć cena nie jest już 500zł.

    Bratu kupiłem Asrocka nettopa do sypialni jako właśnie sprzęt pod TV,
    jakieś gierki i spisuje się to bez problemu. Model z i5 + napęd BD
    (dokładnego modelu teraz nie pamiętam)

    Tanie typu Foxconn, Intel nie dadzą rady z grami na 100%

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2014-09-30 10:07:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 29 Sep 2014 08:02:31 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

> [...]
    > straszyło wyglądem.
    >
    > Myślę takich warunkach brzegowych jeśli chodzi o komponenty:

    Przyjrzyj się nettopom Zotaca.

    [ A teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]