  • 1. Data: 2007-06-27 10:15:52
    Temat: Netia i Niemcy
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Witam

    Czy ktoś może potwierdzić / zaprzeczyć problemy na łączach od Netii z
    połączeniami do Niemiec? Konkretnie chodzi mi o połączenia ssh i scp.
    Przegrywanie danych z Polski do Niemiec chodzi idealnie, przegrywanie w
    drugą stronę potrafi spaść nawet do 10kB/s w ciągu dnia, a i w nocy nie
    rozpędza się powyżej 60kB/s. Testowane na łączu 2Mbit (adresy IP od Netii)
    i 25Mbit (własna klasa adresowa z BGP).

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by Centos, Gentoo and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |

  • 2. Data: 2007-06-27 11:23:11
    Temat: Re: Netia i Niemcy
    Od: Mateusz Szultka <i...@n...com.pl>

    Kajetan Staszkiewicz pisze:
> [...]
    > rozpędza się powyżej 60kB/s. Testowane na łączu 2Mbit (adresy IP od Netii)

    Pytanie, gdzie w Niemczech jest ten serwer oraz do jakiego węzełka jest
    podpięty.
    Jeśli chcesz, zgłoś się do mnie na maila, postaw mi na krótko jakiegoś
    FTP'a i potestujemy (mam w Niemczech serw z wbiciem ~ 20mbps uploadu do
    TPNET i GTS).

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mateusz Szultka.

  • 3. Data: 2007-06-27 15:13:25
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia środa 27 czerwca 2007 13:23, Mateusz Szultka napisał(a):

> [...]
    > Jeśli chcesz, zgłoś się do mnie na maila, postaw mi na krótko jakiegoś
    > FTP'a i potestujemy (mam w Niemczech serw z wbiciem ~ 20mbps uploadu do

    Jakieś duże datacenter, RIPE mówi, że to Tiscali (tamtą stroną nie
    administruję, jest mocno obfirewallowana, więc testy raczej odpadają).
    Takie problemy nie występują na DSLu od TPSA (do 4Mbit testowane - bo tyle
    DSLa mamy). Problem zdaje się występować tylko dla ruchu na porcie 22. Mam
    też do Netii kilka innych uwag odnośnie jakości usługi, ale mam póki co
    nadzieję, że się z nimi uporają...

  • 4. Data: 2007-07-03 10:36:07
    Od: "milutki" <a...@a...pl>

    > Mam też do Netii kilka innych uwag odnośnie jakości usługi, ale mam póki
    co
    > nadzieję, że się z nimi uporają...

    Możesz szrzej napisac skąd jesteś i jakie problemy ci doskwierają bo "stoje"
    przed wyborem provaidera i dostałem bardzo ciekawą ofertę o NETI więc
    chciałbym wiedzieć w co mogę się wpakować.

  • 5. Data: 2007-07-03 12:26:28
    Od: " dragonite" <d...@g...pl>

    Milutki napisz trochę więcej o tej ofercie tzn.: jakiej wielkości to łącze, w
    jakiej technice zestawione (światełko, miedź, radiolinia), czy jest CIR, SLA,
    BGP, itd. Bo łącza mogą być różne i różnie mogą się zachowywać w zależności od
    dodatkowych opcji wchodzących w pakiet. Podaj jeśli możesz lokalizacje w
    niektórych przypadkach też ma znaczenie.

  • 6. Data: 2007-07-03 13:33:56
    Od: "Bartosz B." <b...@a...skasuj_to.pl>

    20Mbps CIR, SLA, bez BGP (ale równie i dobrze można mieć BGP jak ktoś chce),
    własna pula PI.
    przyłącz światłowodem w Rybniku
    Jakie masz ew miałeś problemy ?

  • 7. Data: 2007-07-03 17:32:27
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > przyłącz światłowodem w Rybniku
    > Jakie masz ew miałeś problemy ?

    Mam znajomego admina w sieci wlasnie na Slasku. Zrezygnowal z Netii po ilus
    tam awariach. Z tego, co mi opowiadal wynika, ze Netia na Slasku nie ma
    zamknietego ringu, ale potwierdzic tego nie moge. Poza tym od momentu
    wejscia Netii w Bitstream Access wyjscie w swiat w Netii pogorszylo sie.

  • 8. Data: 2007-07-03 18:16:07
    Od: " dragonite" <d...@g...pl>

    Z tego co ja wiem to Netia ma zamknięty ring na Śląsku z wyjątkiem
    Częstochowy. Np. z węzła w Rybniku światłowód wychodzi w kierunku Gliwic oraz
    w kierunku Żor.
    Jeśli chodzi o Częstochowę to jak najbardziej się zgodzę, że tam awarie były
    często gdyż złomiarze przecinali światełko tktelekom na których Netia dochodzi
    do Częstochowy. Ale z tym nie tylko Netia miała problemy lecz również GTS i
    sam TKTelekom. A coś więcej o tych awariach ?? bo na polipie nikt jakoś awarii
    na Śląsku Netii nie zgłaszał ? Nawet jak się przeszuka w googlach to nie ma
    ich wiele. Z tego co wiem to wyjście w świat jest realizowane przez TDC i gdy
    zwiększa się zapotrzebowanie na pasmo to TDC ma je automatycznie zwiększać,
    poza tym jest jeszcze łącze zapasowe zestawione z DTAG. Ja jakoś pogorszenia
    nie odczuwam. Pewnie, że zwykli użytkownicy nie mający CIR mogą to odczuć ale
    to jest zupełnie inna klasa łączy i to jeszcze po światełku.

  • 9. Data: 2007-07-03 18:37:29
    Od: Mariusz 'Lesio' Leśnikowski <3...@p...FyMy>

    dragonite pisze:
    <ciach>

    Dalej wierzysz ze to zlomiarze "kradna" swiatlowody TKT na odcinku
    Katowice-Częstochowa ?
    --
    .: Lesio :.
    www.lesio.net

  • 10. Data: 2007-07-03 19:03:55
    Od: " dragonite" <d...@g...pl>

    Tego nie jestem pewien ale z informacji zamieszczanych na polipie można dojść
    do takich wniosków. Nie wiem czy to na 100% złomiarze im to przecinają. Może
    to inna ekipa która wyciąga te światłowody i przerabia je na zabawki z włókien
    światłowodowych które ładnie świecą. Czy może ktoś w okolicy kładzie nową sieć
    światłowodową. Nie che tu dywagować i uprawiać demagogi. Fakt faktem, że takie
    sytuacje miały miejsce.