  • 21. Data: 2006-08-20 13:07:46
    Temat: Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Pink wrote:
    > To niech karają, odłączają, itp.
    > Na pewno da się to podciągnąć pod jakiś punkt regulaminu Neostrady.

    to najpierw abuse TPSA musiałoby zacząć działać. Ale nie działa i nie zacznie
    działać, bo wynika to wprost z polityki firmy i powoduje takie efekty jak:
    http://www.senderbase.org/ (1. miejsce ) albo
    http://www.spamhaus.org/statistics/networks.lasso (10. miejsce).

    fakt, że mało kto na świecie rozróżnia pomiędzy "spam z TPSA" a
    "spam z Polski" , jest IMHO zdecydowanie problemem polskiego Internetu.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 22. Data: 2006-08-20 13:12:57
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Sun, 20 Aug 2006 09:28:08 +0200, użyszkodnik Szymon Wyrembak <_@_.eu>
    napisał:

    > Ale upraszcza to bardzo ew. dochodzenie w razie nadużyć; bez tego trzeba
    > by robić logi połączeń (bo zakładam, że druga strona nie sprawdzi
    > identem kto się kryje za tym natem).

    mam wrażenie że z jednorazowym uruchomieniem brandzlomatu stale
    logującego połaczenia (a konkretnie pakiety SYN i ewentualnie FIN z
    maskarady) jest mniej roboty jak z narzekającymi użyszkodnikami którym
    z powodu powieszenia niezabezpieczonej windy na publiku wiecznie coś
    dolega, zaś przy obecnych pojemnościach nośników danych (w domyśle
    płyt DVD) przechowywanie tych danych (przy okazji składowania innych
    logów) nie powinno być problemem

    dodać wypada kwestie że z punktu widzenia sieci obsługującej dajmy na
    to 200 klikaczo-surferów (takich mamy wiele w Polsce) znacznie
    efektywniej cenowo będzie wykupić symetryka + n x DSL dla WWW niż
    łacze "z prawdziwego zdarzenia" z klasą C

  • 23. Data: 2006-08-20 13:20:27
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Paweł Małachowski napisał(a):

    > Akurat blokowanie 445 byłoby mądre.
    > A że zablokuje pewną funkcjonalność MS Networking między hostami
    > w Internecie... ktoś z tej funkcjonalności korzysta? Poza robakami
    > oczywiście.

    > ,,Płacę, żądam! Płacę, żądam!''. ;)

    Alez oczywiscie chcesz inne porty neo 128 kb/s za 500zl.
    Sa kraje w ktorych blokowanie portu 25 przez ISP jest OBOWIAZKOWE

  • 24. Data: 2006-08-20 15:13:38
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <r...@4...com> Tomek Kruk napisał(a):

> [...]
    > dolega, zaś przy obecnych pojemnościach nośników danych (w domyśle
    > płyt DVD) przechowywanie tych danych (przy okazji składowania innych

    Dla 1,5 mln użytkowników neostrady to nie będzie problemem ?

    --
    Asterisk + SS7 - instalacja i konfiguracja

  • 25. Data: 2006-08-20 16:18:51
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    robbo2k <r...@o...pl> wrote:
    > Sa kraje w ktorych blokowanie portu 25 przez ISP jest OBOWIAZKOWE

    Na przykład?

    --
    Tomasz Lemiech (RLU#189399) (TL4681-RIPE)
    <s...@s...waw.pl> [GG:3786250]

  • 26. Data: 2006-08-20 16:48:04
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > jednej sprawy nie rozumiem, TPSA jest gold parnerem Cisco, czy oni nie
    > maja czsami w ofercie jakichs PIXow IDSow i innych urzadzen ktore powinny
    > takie sprawy zalatwiac? czy raczej nie, bo po co?

    Możesz sobie wykupić w TP pakiet bezpieczeństwa, blokujesz sobie wtedy co
    chcesz przez www. Albo kupić pakiet, w którym TP defaultowo blokuje Ci różne
    "groźne" ich zdaniem usługi i porty, jak się na tym nie znasz.

    /sz

  • 27. Data: 2006-08-20 18:34:44
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, Pink <P...@w...op.pl>!

    > A "profesjonalny" klient zazwyczaj odsprzedaje łącze kolejnym klikaczom.
    > :-)

    Wtedy to na jego głowie leży zabezpieczenie urynanetu ;)

    --
    http://www.chmurka.net/ :: FidoNet 2:480/138 :: GG 1234 :: Grono 123
    Licencja SWL nr SP5-25-0730 :: QTH Locator KO02MF :: GSM 514 710 213

  • 28. Data: 2006-08-20 18:40:01
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>!

    > Z tego co sie orientuje AS France Telecom oddział Polska dysponuje
    > 3.424.256 adresami IP, co z tym zrobia jak znatuja sobie 9/10 sieci ?

    No to niech nawet nie robią tego nata, ale tną cały ruch przychodzący
    (oczywiście stateful). Do przeglądania wuwuwu i innych usług, które
    polegają na zainicjowaniu połączenia albo wysłaniu datagramu, spokojnie
    wystarczy. Klient nie musi stawiać serwerów (co i tak utrudnia mu zmienne
    IP, które w jakimś celu zostało wprowadzone), prawda?

    --
    gophi, wyglądasz trochę gangsta... (C) Cyberdude @ GG 29 lutego 2004
    W prezencie dla spamerów: http://polish-575981703622.spampoison.com/

  • 29. Data: 2006-08-20 18:43:08
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, Tomek Kruk <f...@p...pl>!

    > swego czasu ftp, dla kablówki dla której robie różne usługi, przyznała
    > razem z uslugą Polpak klase C. zapytałem właściciela czy nie można by
    > było dać ludziom po publicznym adresie IP, dostałem odpowiedź:
    > "Po co,jeszcze by się pozabijali"

    I to jest mądre podejście. Ja bym dawał, ale na wyraźną prośbę i za małą,
    symboliczną dopłatą. Symboliczna dopłata powinna być na tyle mała, żeby
    ci, którzy potrzebują IP, nie odczuli tego. A jak ktoś nie potrzebuje,
    to nie będzie brał "na wszelki wypadek"...

    --
    <gophi> ^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@ | <jceel> ^H yourself
    W prezencie dla spamerów: http://polish-214590613144.spampoison.com/

  • 30. Data: 2006-08-20 19:14:45
    Od: "loksim" <loksim4WON_SPAM@WON_SPAMpoczta.onet.lp>

    > Klient nie musi stawiać serwerów (co i tak utrudnia mu zmienne
    > IP, które w jakimś celu zostało wprowadzone), prawda?

    nieprawda;
    przydzielanie dynamicznych adresow IP wynika tylko i wylacznie z ich braku;
    to tak jak z drutami - do 1000 abonentow idzie np. 200 par (dane
    przykladowe), bo chociaz 1000 moze miec ochote naraz dzwonic, to zapewne w
    praktyce tego nie robi;
    tak samo jest z neo, nie wszyscy maja routery, czesc (zapewne wiekszosc)
    korzysta z jednozetowych mydelniczek, czesto wylacza kompy i dlatego nie ma
    potrzeby zapewniania tylu adresow co dla dsl;

    loksim