    From: richie <u...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Neostrada siedliski em wirusów sieciowy ch
    Date: Tue, 22 Aug 2006 15:30:09 +0200

    On Mon, 21 Aug 2006 10:04:23 +0200, Jakub Wartak <v...@4...pl>
    wrote:

    >Drugi hint: jak ktos robi abuse np. na jakims serwerze gier. Bana dostaje
    >cale IP uzywany do NATa i nie dziala powiedzmy kilkuset osobom przez 1
    >osobe => skargi do dzialu reklamacji itd...

    A jak abuse robi jakiś dynamiczny IP (m.in. z neo) to adminowi
    pozostaje tylko walnąć bananem na całą podklasę...
    Widzisz jakąś różnicę? Bo ja nie.

    >Zle. Wyobraz sobie ze masz portal typu wp.pl i kilkuset userow natowanych
    >pod 1 adres IP. Jeden z twoich userkow wlamuje sie tam/pisze o niewawisci
    >rasowej/etc. Trwa to ~5 min. Portal nie loguje src_port, tylko URLe, ty zas
    >nie logujesz URLi bo to zbyt obciazaloby routery. Wyjsc z twojej sieci do
    >tego IPka jest tak na poziomie: ~3 na sekunde ( TCP SYN na dst_port 80 ).
    >Nawet majac czas synchronizowany z logow u ciebie i na portalu przez NTP na
    >nie wiele one sie zdadza, bo nie jestes w stanie wskazac jednoznacznie
    >adresu za NATem ( jedynie grupe adresow ).

    A teraz wskażesz dokładny adres, tylko co z tego - skoro jest on
    dynamiczny. Koleś sobie zresetuje modem i za moment będzie robił to
    samo.

    richie
    --
    Dorn jest dziki, dorn jest zły!