  • 11. Data: 2002-04-21 09:02:43
    Temat: Re: Neostrada , podsiec i kontrola
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Tomasz Jarzynka, napisał(a):

    > Troll? Tpsa dlatego nie daje statycznego IP, żeby ludzie nie stawiali FTP,
    > stronki WWW i "wszystkiego, co wymaga stałego IP". A co do dzielenia łącza:
    > ja bym nie ryzykował, chyba, że zajmiesz się TTLem, OS fingerprintingiem
    > i ujednoliceniem HTTP-User-Agent.

    A swoja droga - dosc ciekawy sposob mi przyszedl na sprawdzenie maskarady.
    Otoz jezeli dobrze pamietam nie da sie odpalic 2 GagduGadu na jednym
    komputrze. Wiec ywstarczy sprawdzic liczbe GG wychodzacych z podejrzanego
    komputera. (oczywiscie mozna to obejsc)

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    Any fool can criticize, condemn, & complain. And most do.

  • 12. Data: 2002-04-21 09:02:47
    Od: Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl>

    Szymon Sokół wrote:

    > Sugerujesz, że jeśli z danej maszyny wychodzą połączenia HTTP z różnym
    > HTTP-User-Agent, to TPSA 1) zauważy (już widzę, jak to analizują); 2)
    > wywnioskuje z tego, że masz sieć lokalną za maskaradą (a co to, nie wolno na
    > jednej maszynie używać różnych przeglądarek WWW, choćby i naraz?); 3) przejmie
    > się tym?

    Czy jak podpieprzysz ze sklepu cukierka, to 1) ktoś zauważy 2) posądzi Cię
    o kradzież 3) wyciągnie z tego konsekwencje?

    Ja mówiłem od strony teoretycznej.

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl

    "Students nowadays, complaining they only get 5MBs of disk space!
    In my day we were lucky if we had one file, and that was /dev/null. "

  • 13. Data: 2002-04-21 10:10:22
    Od: Kamil Andrusz <w...@m...net>

    Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl> napisal(a):

> [...]
    > ja bym nie ryzykował, chyba, że zajmiesz się TTLem, OS fingerprintingiem
    I jaki problem z ukryciem maskarady/nat'a? Robisz proxy *dla
    wszystkiego* i pozamiatane.

    Pozdrawiam,
    Kamil Andrusz
    --
    It's just a matter of opinion.

  • 14. Data: 2002-04-21 11:56:11
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    Adam Kułagowski <f...@h...pl> wrote:
> [...]
    > Otoz jezeli dobrze pamietam nie da sie odpalic 2 GagduGadu na jednym
    > komputrze. Wiec ywstarczy sprawdzic liczbe GG wychodzacych z podejrzanego

    mylnie zakładasz, że wszyscy używają gadu gadu.

    a. co nie używa

  • 15. Data: 2002-04-21 11:56:22
    Od: s...@z...ustrzyki.eu.org (Marek Sigiel)

    In article <a...@s...hell.pl>, Szymon Sokół wrote:
> [...]
    >wywnioskuje z tego, że masz sieć lokalną za maskaradą (a co to, nie wolno na
    >jednej maszynie używać różnych przeglądarek WWW, choćby i naraz?);

    Oczywiście, że nie wolno. Wolno używać tylko internet explorera, bo jest
    licencjonowany i ma logo microsoftu, zatem jest legalny. :>

    [to tak nawiasem polityki stosowanej przez firmę... SoftBank przy
    instalowaniu szkolnych pracowni fundowanych przez ministerstwo. Cytat z
    człowieka: 'jak jeszcze raz zobaczę tu linuxa zainstalowanego to od razu
    stracicie wszelkie licencje i gwarancje na sprzęt'.

    Wiem, to niby nie jest problem polskiego internetu... to jest niestety
    znacznie szerszy problem :]

    --
    Marek Sigiel <s...@z...ustrzyki.eu.org>

  • 16. Data: 2002-04-21 13:51:22
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Sun, 21 Apr 2002 09:02:43 +0000 (UTC), Adam Kułagowski
    <f...@h...pl> wrote:

    > A swoja droga - dosc ciekawy sposob mi przyszedl na sprawdzenie maskarady.
    > Otoz jezeli dobrze pamietam nie da sie odpalic 2 GagduGadu na jednym
    > komputrze. Wiec ywstarczy sprawdzic liczbe GG wychodzacych z podejrzanego

    Hmmm... ZTCP da się, jeśli nie używasz połączeń bezpośrednich
    (EKG, te sprawy...)

    r.
    _____________
    robert rędziak :: 1.0654205607477 j.w.g. :: rekin.plukwa.net

    Na newsy i http://gaciale.plukwa.net piszę całkowicie prywatnie

  • 17. Data: 2002-04-21 15:25:00
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Asia Jedrychowska" <a...@a...net> napisał w wiadomości

    > mylnie zakładasz, że wszyscy używają gadu gadu.
    >
    > a. co nie używa

    b. mylisz sie, ze nie mozna na jednym komputerze uzyc wiecej niz jednego
    klienta GG
    :-)

    M.

  • 18. Data: 2002-04-21 15:25:03
    Od: Bartosz Jakubski <B...@s...com.pl>

    Asia Jedrychowska napisał(a):

    > mylnie zakładasz, że wszyscy używają gadu gadu.

    Więc tym bardziej dwa połączenia gg będą podejrzane, prawda? :-)

    --
    -- .- Bartosz Jakubski ------------------- Sosnowiec -. --
    -- | Free Software is a matter of liberty, not price | --

  • 19. Data: 2002-04-21 22:26:04
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    Bartosz Jakubski <B...@s...com.pl> wrote:

    > Więc tym bardziej dwa połączenia gg będą podejrzane, prawda? :-)

    *sigh* ja i dwudziestu mi podobnych sąsiadów; żaden nie używa gadu,
    preferując inne metody komunikacji. jak, drogi cerberze, upolujesz tę
    maskaradę? :)

    a.

  • 20. Data: 2002-04-21 22:26:08
    Od: f...@h...pl (Adam Kułagowski)

    Asia Jedrychowska, napisał(a):

    > mylnie zakładasz, że wszyscy używają gadu gadu.
    > a. co nie używa

    Zgadzam sie - mowie o sytuacji gdy z danego komputera wychodza 2 GG. Nie
    mowie ze ten sposob wykryje wszystkie maskarady.

    Adam Kułagowski UIN: 23321744 f...@p...pl

    If cows could fly, everyone would carry an umbrella.