eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaNeostrada i telefon w Orange (TP) - pytanie o rezygnację z umowy i ewentualny powrót po kilku miesiącach › Re: Neostrada i telefon w Orange (TP) - pytanie o rezygnację z umowy i ewentualny powrót po kilku miesiącach
  • Data: 2014-02-10 18:35:55
    Temat: Re: Neostrada i telefon w Orange (TP) - pytanie o rezygnację z umowy i ewentualny powrót po kilku miesiącach
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję Wam za odpowiedzi.

    Przedstawię trochę bliżej sytuację odpowiadając na Wasze sugestie i pytania.

    W laptopach rodziców (ThinkPady ze zintegrowanymi modemami 3g) siedzą karty sim z
    Orange i z Plusa (w obydwu przypadkach przedpłacone karty sim z Allegro) - z
    zasięgiem i transferem w domu nie ma raczej żadnych problemów.
    Testowałem też kiedyś TMobile i również nie było kłopotu, Playa jeszcze nie
    sprawdzałem.

    Z netu mobilnego rodzice korzystają przede wszystkim w pracy (w kilku różnych
    lokalizacjach), Neostrada jest za to głównym (ale i też dość drogim) źródłem
    Internetu w domu.

    Zużycie transferu?
    Tacie do tej pory kupowałem jedną kartę 7 GB Orange Free na rok i (używając jej poza
    domem) nie zużywał nawet 80% dostępnego transferu danych.
    Teraz korzysta z Internetu intensywniej. Poza czytaniem artykułów czy odbiorem
    poczty, ogląda w Internecie TV Republika - pracuje jednak naprawdę dużo i oglądanie
    takiej telewizji nie zajmuje mu w ciągu tygodnia zbyt wiele czasu.

    Mama potrafiła zużyć transfer 1 GB w ciągu dwóch dni, słuchała jednak muzyki z wideo
    na youtube leżąc przez jakiś czas w szpitalu (zapomniała, że ma mp3 na dysku i nie
    musi w tym celu wchodzić do Internetu).
    W domu nie korzystała z sieci do tej pory zbyt wiele - w grę wchodzi chyba głównie
    przeglądanie Allegro.
    Miała w ostatnich latach kilka komputerów w pokoju, potrafiły stać czy leżeć
    nieuruchamiane przez długie miesiące (jeśli nie dłużej) - kupiony w październiku 2012
    roku komputer wszedł w realny użytek dopiero miesiąc-dwa temu (przyjemny ThinkPad na
    i5, z matowym ekranem, SSDkiem i modemem 3g leżał przez ten czas niemalże zapomniany
    ... buff, masakra) .

    Oglądanie na telewizorze filmów z Internetu (Ipla, itp. rozwiązanie) to póki co
    przyszłość (dotychczas podłączenie telewizora do sieci było bardzo utrudnione) ...
    może będzie miało miejsce, może nie zaskoczy.
    Mama podłączyła do telewizora już dawno bodajże N-kę, więc nie wiem czy ona - jako
    główny i częsty użytkownik telewizora - będzie oglądała filmy z Ipla czy innego
    internetowego źródła (pewnie nie i oglądać będzie dalej tylko programy z satelity).

    Przez to wszystko ... nie do końca mogę oszacować realnie potrzebny miesięczny limit
    GB. Mógłbym skorzystać z licznika transferu obecnego w Windows 8.1 (obecnego na
    obydwu laptopach), ale nie uwzględni on przydziału dla telewizora.
    Planowałem wrzucić do routera np. Orange Free z limitem 25 GB na miesiąc (karta
    kosztuje niecałe 28 zł z przesyłką) i zobaczyć jak to naprawdę wygląda.
    Potem przetestować i inne rozwiązania, aby ostatecznie zdecydować się na jakiś
    abonament lub odpowiedni prepaid.
    Jest możliwe, że w ciągu miesiąca rodzice nie przekroczą 5 GB zużycia ... w takim
    wypadku Neostrada za 85-90 zł nie ma w domu racji bytu.
    Jeśli okaże się, że zużywają np. 20-30 GB miesięcznie (okaże się po podłączeniu
    telewizora) - pomyślimy nad powrotem do Neostrady.

    Różnice cenowe są spore - jakby nie patrzeć Neostrada kosztuje nas teraz około 90 zł
    miesięcznie.

    Innym punktem podnoszonym przez Was jest stabilność netu mobilnego.
    To istotna rzecz, ja sam nie korzystałem do tej pory z takiej formy połączenia z
    netem, więc nie wiem czy w godzinach popołudniowo-wieczornych nawet w "dobrej"
    lokalizacji nie robi się zbyt "gęsto" (tak jak 666 napisał .. "w godzinach szczytu
    zapomnij").
    Uwagi Brum wezmę sobie do serca - umowa z siecią komórkową na dłużej niż rok nie
    wchodzi absolutnie w grę.
    Mam nadzieję, że ewentualne próby powrotu do Orange (TP) nie spalą na panewce - ale
    warto wiedzieć jakie są zagrożenia, dzięki za uwagi!

    Pozdrawiam!