  • 21. Data: 2012-12-23 09:10:13
    Temat: Re: Naziemna TV cyfrowa DVB-T w komputerze
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > A co to ma wspólnego z zapisem sygnału na nośnik USB, bo o tym pisałem?
    > Nie mam pojęcia co producent TV robi z sygnałem DVB-T przed zapisem, czy go
    > szyfruje czy koduje, co nie zmienia faktu, że nie można go "normalnie"
    > otczytać np. na komputerze. :-)

    Niektóre tv szyfrują nagranie, aby tylko odtwarzać na TV.

  • 22. Data: 2012-12-23 09:44:47
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 12-12-19 11:40, rumcajs pisze:
    > Czy ktoś używał tunera lub karty pci do odbioru telewizji cyfrowej
    > naziemnej w komputerze?

    Tak. Tuner USB produkcji chińskiej kupiony na eBay-u za jakieś 25 zł.
    Działa bardzo dobrze, jeśli chodzi o kanały SD. Na HD mam za słaby
    komputer (ten tuner angażuje CPU do dekodowania i korzysta z systemowych
    kodeków).

    > Czy tuner USB przeznaczony na USB 2 da się używać na starszym komputerze
    > z USB 1 ?

    Bez szans, przynajmniej jeśli chodzi o mój tuner. Pomijając inne
    przyczyny przekracza maksymalny pobór prądu dla portu 1.1. Nie uruchomi się.

    > Czy ktoś używał tunera w postaci karty PCI? Jakie wrażenia i jaki model
    > polecasz?

    Tego nie próbowałem.

  • 23. Data: 2012-12-23 15:08:30
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Niektóre tv szyfrują nagranie, aby tylko odtwarzać na TV.

    Ale tylko na tym konkretnym TV, czy może tylko na konkretnym modelu, czyli
    jak wyciągnę pena i włożę do drugiego takiego samego TV to będzie działać
    czy nie? Bo szyfrowanie trochę obciąża procka. :-)

  • 24. Data: 2012-12-23 15:14:40
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Ale tam pisze u tunerze DVB-S. Jak na razie DVB-T w Polsce nie jest
    > kodowane. Polsat ponoć uruchamia kodowanego muxa. Na publicznej idzie
    > czysty strumień h.264. Bez problemu można odtworzyć na każdym sprzęcie.

    Zaraz Cię qwerty zacznie poprawiać i powie, żeby sobie poczytał o kowaniu i
    szyfrowaniu. ;-)
    PS. "Kodowany" sygnał wziął się chyba jeszcze z TV analogowej kiedy weszło
    właśnie kodowanie w Nagravision. Nikt nie mówił wtedy, że sygnał jest
    szyfrowany. :-)

  • 25. Data: 2012-12-23 18:17:08
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-12-23 00:44, Leszek K. pisze:
    > Ale tam pisze u tunerze DVB-S. Jak na razie DVB-T w Polsce nie jest
    > kodowane. Polsat ponoć uruchamia kodowanego muxa. Na publicznej idzie
    > czysty strumień h.264. Bez problemu można odtworzyć na każdym sprzęcie.

    Ale taki jest "trynd". :-)
    Ograniczanie swobód obywatelskich wprowadzane po cichu tylnymi drzwiami
    pod pretekstem ochrony praw autorskich.
    Niech się wiedza upowszechnia. Pytajcie dokładnie w sklepach. Nie
    kupujcie sprzętów ułomnych funkcjonalnie!!! :-)

  • 26. Data: 2012-12-23 18:17:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > PS. "Kodowany" sygnał wziął się chyba jeszcze z TV analogowej kiedy weszło
    > właśnie kodowanie w Nagravision. Nikt nie mówił wtedy, że sygnał jest
    > szyfrowany. :-)

    Był szyfrowany w nagravision.

  • 27. Data: 2012-12-23 19:07:12
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Był szyfrowany w nagravision.

    Chyba tylko Ty używasz takiego nazewnictwa, bo google wywala całe 5 wyników:
    "szyfrowanie w nagrawision"
    natomiast 2750 na "kodowanie w nagravision". ;-)

  • 28. Data: 2012-12-25 08:35:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Chyba tylko Ty używasz takiego nazewnictwa, bo google wywala całe 5 wyników:
    > "szyfrowanie w nagrawision"
    > natomiast 2750 na "kodowanie w nagravision". ;-)

    Tak samo jak kość pamięci i moduł pamięci...