  • 11. Data: 2012-12-20 20:06:53
    Temat: Re: Naziemna TV cyfrowa DVB-T w komputerze
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marx" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:qbhbq9-60q.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl...

    > czyli tak zwany tuner STB. Obsługa jest dosyć upierdliwa, nagrania
    > obejrzysz tylko na tym tunerze, ale oczywiście działa.

    Bzdura, Wiwa HD-50 (i większość STB jakie miałem) nagrywa w formacie
    niekodowanym, który możesz obejrzeć na komputerze lub TV z funkcją
    odtwarzania filmów (na LG 42" plazma działa wyśmienicie).
    TV przeważnie kodują nagrania i nie można ich oglądać na innym sprzęcie.

  • 12. Data: 2012-12-20 21:35:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > odtwarzania filmów (na LG 42" plazma działa wyśmienicie).
    > TV przeważnie kodują nagrania i nie można ich oglądać na innym sprzęcie.

    Poczytaj czym się różni kodowanie od szyfrowania.

  • 13. Data: 2012-12-21 08:29:08
    Od: Kazimierz <g...@r...mm.pl>

    Witam.

    W dniu 2012-12-20 11:34, Pawel O'Pajak pisze:

    > Wzmacniacz w antenie moze stanowic problem, jakies przesuniecia fazowe,
    > szumy itp. Ja bym sprobowal dobra antena (dluga YAGI) bez zadnych
    > wzmacniaczy.

    Może i tak, ale antena którą wypróbowałem, działała bardzo dobrze
    (Telmor Digit). Oczywiście miała regulowane wzmocnienie i dawała
    stabilny poziom sygnału na poziomie 3-4/5.

    Kazimierz

  • 14. Data: 2012-12-21 08:36:12
    Od: Kazimierz <g...@r...mm.pl>

    Witam.

    W dniu 2012-12-20 14:44, Marx pisze:
    > On 20.12.2012 10:37, Kazimierz wrote:

    > brak sterowników wspomagający sprzętowe dekodowanie

    Sterowniki nic nie dadzą, jeżeli procesor albo grafika są słabe albo
    wręcz nie przystosowane do dekodowania takiego sygnału.

    > Jeśli chcesz oglądać -
    > musisz mieć albo wydajny CPU, albo GPU które wspomaga dekodowanie.

    Czyli i tak trzeba mieć wydajny sprzęt, który może wspomóc dekodowanie
    sygnału.

    Pozdrawiam,
    Kazimierz

  • 15. Data: 2012-12-21 08:59:41
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 20.12.2012 17:46, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Marx" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Nie ma najmniejszych szans.
    > USB 1.1 ma 12 Mbps. Multipleks ma przepustowość 24,882 Mbps. Jak chcesz
    > to przesłać przez wolne USB?
    a racja, ja ogladalem analoga po USB 1 a to byl tylko 1 program a nie
    caly mux
    Marx

  • 16. Data: 2012-12-21 10:36:01
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 21.12.2012 08:36, Kazimierz wrote:
    > Witam.

    > Sterowniki nic nie dadzą, jeżeli procesor albo grafika są słabe albo
    > wręcz nie przystosowane do dekodowania takiego sygnału.
    jak sa slabe to nie ma wspomagania dekodowania :)

    > Czyli i tak trzeba mieć wydajny sprzęt, który może wspomóc dekodowanie
    > sygnału.
    wystarczy kupic karte graficzna za 100zł albo i mniej (ja mam ati 2400)
    albo uzywac integry wbudowanej chocby w celerony
    M.

  • 17. Data: 2012-12-21 21:42:19
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Poczytaj czym się różni kodowanie od szyfrowania.

    A gdzie magiczne słowo? ;-)
    Ja nie wykonuję rozkazów. :D

  • 18. Data: 2012-12-21 21:48:42
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Poczytaj czym się różni kodowanie od szyfrowania.

    Właśnie poczytałem:
    Kodowanie - w kryptografii jest metodą przeobrażenia jawnej formy wiadomości
    w formę ukrytą w celu uniemożliwienia dostępu do przekazywanych informacji
    osobom niepowołanym. Zwykle do tego celu używana jest książka kodowa
    zawierająca listę powszechnych słów lub wyrażeń wraz z odpowiadającymi im
    słowami kodowymi. Zakodowaną wiadomość określa się czasami mianem tekstu
    kodowego, podczas gdy pierwotną wiadomość nazywa się zazwyczaj tekstem
    jawnym.

    Terminem kodowanie określa się często wszelkie formy szyfrowania. Jednak w
    technicznych zastosowaniach między określeniami kod i szyfr jest istotna
    różnica - dotyczy ona stopnia zastosowanego przekształcenia tekstu; kody
    operują na poziomie znaczeń słów i zwrotów, przekształcając te ostatnie w
    inną ich postać.

    No i co? :-)

  • 19. Data: 2012-12-22 13:25:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > No i co? :-)

    Obraz jest kodowany w mpeg-4/AVC, a wszelkie kanały które wymagają kart/modułu
    dostępu są szyfrowane.

  • 20. Data: 2012-12-22 19:46:33
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Obraz jest kodowany w mpeg-4/AVC, a wszelkie kanały które wymagają
    > kart/modułu dostępu są szyfrowane.

    A co to ma wspólnego z zapisem sygnału na nośnik USB, bo o tym pisałem?
    Nie mam pojęcia co producent TV robi z sygnałem DVB-T przed zapisem, czy go
    szyfruje czy koduje, co nie zmienia faktu, że nie można go "normalnie"
    otczytać np. na komputerze. :-)