  • 81. Data: 2017-07-31 16:46:38
    Temat: Re: Nawigacja WinCE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-07-31 o 09:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    >No pewnie, ale jak zwykle nie próbowałeś, tak samo się da jak nie
    >wpierdalanie spacji przed pytajnik :)

    Nie probowalem, a co - nie dziala ?

    >Nie mniej, MS głupkowato to pielegnuje, zamiast obejść problem na
    >stałe i zdjąć GPS z portu COM.

    Nie wiem czy pielegnuje, bo od tego czasu to juz mieli ze trzy zmiany
    w systemie.

    A podejscie Androida ... ma zady i walety.

    >Inna sprawa, że nadal się to kłóci pomiedzy apkami. Nie jeden raz
    >miałem kiedyś te problemy i pozbyłem się ich przechodząc na inną
    >architekturę sprzętową. Dopiero użycie zewnętrznego GPS pozwalało na
    >jakotaką pracę 2 aplikacji naraz nawet w WM (mozliwość GSM) gdzie GM
    >było dostępne na smartfony.

    A ja ci powiem, ze stary odbiornik GPS jest u mnie ciagle w uzyciu.
    Bo on potrafi kilkanascie godzin dzialac (ponoc nawet 33), a Samsung z
    GPS rozladowuje sie blyskawicznie.

    W samochodzie mam kabelek do ladowania, ale turystyce tandem sie
    dobrze sprawdza :-)

    >Sres.

    > One sa/byly powiazane, WM korzysta z kernela WinCE, nakladka taka
    > :-)
    >To że jądro Windows Mobile jest takie samo jak w WinCE to nie znaczy
    >że są to takie same systemy.

    No, np w nakladce mozna zrobic Location API ...

    J.

  • 82. Data: 2017-07-31 17:01:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Z zasady omijam takie wynalazki ale wczoraj z nudów zainstalowałem i
    >potestowałem GM
    >Wyjazd nad morze- okolica doskonale mi znana ale odpaliłem Google
    >2 km od mojego domu od ok 2 miesięcy droga jest zamknięta bo rondo
    >robią i jest oficjalny objazd sporo dookoła.
    >Miejscowi omijają to miejsce przejeżdżając przez osiedle domów więc
    >drogi nie nadrabiają.
    >Mapy Google nie wiedza że jest budowa ronda i kierują tam kierowców-
    >widać to po rejestracjach- zawracają tam sami przyjezdni którzy
    >zaufali Google a nie patrzyli na tabliczki o objazdach

    Google nie wie lub nie chcialo im sie wbic informacji, a korka nie
    ma - to i nie ma powodu do omijania :-)

> [...]
    >są tam korki na godzinę, dwie.
    >Jako tubylec znam kilka objazdów przez okoliczne wiochy ale Google
    >kierowało mnie główną drogą pokazując ze korek 10min.
    >Co było totalną nieprawdą bo w tym czasie korek był już na godzinę a
    >ok południa wydłużył się do 2 godzin. Tak- ok 6km dwie godziny.
    >Jechałem bocznymi drogami nadrabiając ok 8 km ale omijając korek a
    >Google Maps uparcie kierowało mnie na główną drogę żebym stał w tym
    >korku
    >Po 3 godzinach znudziło nam się leżenie na plaży więc postanowiliśmy

    Rzadko korzystam z GM, ale podobne mam wrazenie - informacja o korkach
    u nich lezy.

    >Z ciekawości dzwonię do kumpla który busami jeździ i w związku z tym
    >musi główną trasa(nie może wiochami bo linia regularna)
    >Pytam jak tam na głównej trasie- mówi korek na wyjeździe na 1,5godz z
    >racji robót drogowych.

    Swoja droga - jaki sens ma rozklad jazdy przy takich opoznieniach ?

    >Odpalam Google i gdzie mnie kieruje? Na ten korek. A przez okoliczne
    >wiochy bardzo przyzwoita droga i tylko 8 km dalej.
    >Załapało dopiero po ok 6km i przestało kierować na drogę główną a
    >zaczęło prowadzić bokami

    To pewnie to co pisalem - trzeba troche po nowej trasie przejechac,
    zeby przestal sie oplacac powrot na "optymalna".
    oczywiscie jak sie nie ma informacji o korkach - a powien miec.

    J.

  • 83. Data: 2017-07-31 20:53:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-31 o 16:46, J.F. pisze:
    [...]

    > Nie wiem czy pielegnuje, bo od tego czasu to juz mieli ze trzy zmiany w
    > systemie.

    Uwielbiam te twoje "blefy". Zawsze pokazują twój stan wiedzy...znaczy
    nawet nie śladowy :D

    > A podejscie Androida ... ma zady i walety.

    > A ja ci powiem, ze stary odbiornik GPS jest u mnie ciagle w uzyciu.
    > Bo on potrafi kilkanascie godzin dzialac (ponoc nawet 33), a Samsung z
    > GPS rozladowuje sie blyskawicznie.

    Już Ci pisałem ogólnie ale napiszę konkretnie. Pod pociąg wrzuć swojego
    Samsunga bo obciach robisz w sumie sobie i swoim umiejętnościom a nie
    Samsungowi. Mam włączone w Samsungu ZAWSZE, BT, GPS, WiFi i transmisję
    danych. Telefon bez problemu trzyma baterię 2-3 dni w zależności od
    rozmów a w samochodzie wisi na ładowarce.

    > W samochodzie mam kabelek do ladowania, ale turystyce tandem sie dobrze
    > sprawdza :-)

    Mi wystarcza powerbank ale nie pamietam daty abym chodził z telefonem 3
    dni poza możliwością doładowania. Ładuję jak mam okazję i najczęściej w
    nocy, jak śpię.

    --
    LordBluzg(R)

  • 84. Data: 2017-07-31 21:45:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Jul 2017 20:53:40 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
    > W dniu 2017-07-31 o 16:46, J.F. pisze:
    > [...]
    > Uwielbiam te twoje "blefy". Zawsze pokazują twój stan wiedzy...znaczy
    > nawet nie śladowy :D

    Ale o co chodzi - nie bylo kilku zmian ?

    > Już Ci pisałem ogólnie ale napiszę konkretnie. Pod pociąg wrzuć swojego
    > Samsunga bo obciach robisz w sumie sobie i swoim umiejętnościom a nie
    > Samsungowi.

    Jezeli Szajsung nie potrafi tego zrobic tak, zeby osoba o pewnym
    informatycznym obyciu nie potrafila tego naprawic, to niech sie
    Samsung wstydzi :-)

    > Mam włączone w Samsungu ZAWSZE, BT, GPS, WiFi i transmisję
    > danych. Telefon bez problemu trzyma baterię 2-3 dni w zależności od
    > rozmów a w samochodzie wisi na ładowarce.

    To teraz wlacz jeszcze jakas aplikacje turystyczna, zeby ten GPS byl
    uzywany. I powiedz ile godzin wytrzyma bez ladowarki.

    > Mi wystarcza powerbank ale nie pamietam daty abym chodził z telefonem 3
    > dni poza możliwością doładowania. Ładuję jak mam okazję i najczęściej w
    > nocy, jak śpię.

    Bede usatysfakcjonowany jak zapisze slad trasy przez 12h i jeszcze mu
    troche pradu zostanie.

    J.

  • 85. Data: 2017-07-31 22:24:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-31 o 21:45, J.F. pisze:

    > Jezeli Szajsung nie potrafi tego zrobic tak, zeby osoba o pewnym
    > informatycznym obyciu nie potrafila tego naprawic, to niech sie
    > Samsung wstydzi :-)

    Nie rozśmieszaj mnie. Erotoman-gawędziarz-teoretyk :D
    Prędzej coś spierdolisz jak naprawisz.

    > To teraz wlacz jeszcze jakas aplikacje turystyczna, zeby ten GPS byl
    > uzywany. I powiedz ile godzin wytrzyma bez ladowarki.

    Upss, czyli ty używasz zewnętrznego GPS i bateria trzyma Ci przez to
    dłużej o tydzień :D Przeciez dobrze wiesz (zakładam...ale wiem że nie
    wiesz) najwieksze użycie baterii ma wyświetlacz. Co prawda u mnie OLED
    ale nadal jest to spore użycie.

    > Bede usatysfakcjonowany jak zapisze slad trasy przez 12h i jeszcze mu
    > troche pradu zostanie.

    Żaden problem. To zalezy od aplikacji. Równocześnie (co wspomniałem ale
    zlałeś to ciepłym moczem, jak zwykle--taka z tobą dyskusja) Używam OBD2
    na BT i MyWheels (https://dashboard.mywheels.pl ) świetna polska
    aplikacja, które zapisuje trasę, prędkość, temperaturę silnika, itp.

    Bez ładowania telefonu, spokojnie 24h działa.
    --
    LordBluzg(R)

  • 86. Data: 2017-07-31 22:57:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Jul 2017 22:24:40 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > dłużej o tydzień :D Przeciez dobrze wiesz (zakładam...ale wiem że nie
    > wiesz) najwieksze użycie baterii ma wyświetlacz. Co prawda u mnie OLED

    Wyswietlacz akurat zazwyczaj jest wygaszony, bo i po co ma w kieszeni
    swiecic.

> [...]
    > aplikacja, które zapisuje trasę, prędkość, temperaturę silnika, itp.
    > Bez ładowania telefonu, spokojnie 24h działa.

    No to u mnie bedzie dziala 3h, i co jej zrobisz ...

    J.

  • 87. Data: 2017-07-31 23:26:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:1epmk31uvf8uj$.1k30omwi8pvks.dlg@40tude.net
    > No to u mnie bedzie dziala 3h, i co jej zrobisz ...

    No to teraz powiedz to osobom, które używają Endomondo :D:D:D

    A tak nawiasem, oddaj sprzęt do serwisu, skoro sam nie umiesz sobie poradzić.
    --
    LordBluzg(R)(TM)
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

  • 88. Data: 2017-07-31 23:58:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "j...@i...pl" wydumał(a) w wiadomości ID

    > Mnie interesuje czy taki tani smrartphne się sprawdzi jako navi. To,
    > że w jakiejś tam grze łapie fixa, nie oznacza, że będzie się sprawował
    > dobrze jako navi.

    Hmm, akurat TA gra (podobnie jak Pokemony) wymaga wręcz idealnej pracy modułu GPS i
    map. No wiem, nie wiesz. To swoisty TEST na poprawność.

    > Z doświadczenia wiem, że Mediateki mają spore
    > problemy z nawigacją. Miałem jakiegoś Asusa czy coś w tym stylu na
    > Mediateku, i niestety bardzo szybko się go pozbyłem.

    To fakt. Na w/w (Twoim)sprzęcie raczej nie pograsz w gry o których wspomniałem. Ale
    przy okazji mogę dla Ciebie obczaić jak to działa z nawigacją, chociaż nie widzę
    tutaj specjalnie problemów.

  • 89. Data: 2017-08-01 00:06:02
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "LordBluzg(R)" wydumał(a) w wiadomości ID news:olndhd$ois$1@mx1.internetia.pl
    > Przesunąć "pływającą ikonę" Ryśka w lewy dolny narożnik.
    > GM wylicza trasę w oparciu o traffic. Mi dzisiaj zaoszczędziło z 2-3
    > godziny bo powiadomiło o wypadku i korku. Nawet nie miałem uruchomionej
    > aplikacji. Mam włączoną opcję powiadomień. Gdybym dostał powiadomienie
    > parę kilometrów dalej to pozamiatane bo nie ma specjalnie możliwości
    > zawrócenia a tak, mogłem pojechać objazdem.

    Dopiszę jednak, bo to ważne. Jak co tydzień w drodze z domu do pracy (ok
    100km)...(zdefiniowane mam w ustawieniach Praca-Dom) a jeżdzę różnymi trasami, GM sam
    (domyślnie) "wie" jak pojadę, więc podpowiada z automatu. Mało tego, w zależności od
    ruchu (traffic) podaje przybliżony czas (tak sam z siebie, w powiadomieniach) jak
    długo pojadę. Jeśli włącze wtedy mapę to mi to wyświetli gdzie, co i jak. Nie
    denerwują mnie te powiadomienia, można je odczytać lub ignorowac.

  • 90. Data: 2017-08-01 16:21:14
    Od: p...@g...com

    Mam włączone w Samsungu ZAWSZE, BT, GPS, WiFi i transmisję
    danych. Telefon bez problemu trzyma baterię 2-3 dni w zależności od
    rozmów a w samochodzie wisi na ładowarce.

    Śmiało którzy to samsung bo miałem s6 EDGE teraz s7 i żaden nie wytrzymuje dłużej niż
    48h