  • 81. Data: 2018-06-17 00:57:38
    Temat: Re: NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-16 o 09:55, Cavallino pisze:

    > Alternatywna w Poznaniu też jest, ze 3 warianty przynajmniej.
    > Tylko że różnice małe.

    Ciężko z Tobą dyskutować. Logiczne jest, że skoro różnice są małe, to
    nie ma o czym gadać. Oczywiste dla mnie przynajmniej jest, że jeśli
    różnica jest rzędu 1 minuty, to nie ma co dyskutować. Natomiast jeśli
    różnica jest 2 godzin, to dyskusja ma sens.

    > Ale zarówno NE jak i AM pokazują praktycznie te same trasy, za to
    > yanosik bardzo lubi drogi główne, nawet jak są w części zakorkowane i on
    > o tym wie, a na alernatywnych spokój, ale z kolei jedzie się wolniej.

    Taaaa... sęk w tym, że jeśli na odcinku 32km jedzie się wolniej o 2h to
    Yanosikowi to zwisa. Taka subtelna różnica nie robi na nim wrażenia. Mi
    robi to różnicę więc zainwestowałem w NE.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 82. Data: 2018-06-17 01:56:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2018 00:57:38 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > różnica jest rzędu 1 minuty, to nie ma co dyskutować. Natomiast jeśli
    > różnica jest 2 godzin, to dyskusja ma sens.

    Po prostu - masz dobre warunki do testowania, a my nie.

    > Taaaa... sęk w tym, że jeśli na odcinku 32km jedzie się wolniej o 2h to
    > Yanosikowi to zwisa. Taka subtelna różnica nie robi na nim wrażenia. Mi
    > robi to różnicę więc zainwestowałem w NE.

    Tylko z drugiej strony - widzimy jak czasem jednak dobiera trase,
    widac 1 minuta mu robi wrazenie.

    Nie mowie ze zawsze dobrze, nie mam jak sprawdzic, jak pojade jedna
    trasa, to nie wiem jak na drugiej.

    Tez mam wrazenie ze lubi glowne drogi, mozliwe ze po miescie to z
    jakis usrednionych danych korzysta - wszak tu wystarczy na jedne
    swiatla zle trafic i czas wydluzy sie o ~2 minuty.

    J.

  • 83. Data: 2018-06-17 07:37:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-06-2018 o 00:03, J.F. pisze:

    > To zrozumiale - oni tez potrzebuja troche czasu na usrednienie danych.
    >
    > Ale ... no, moze to i cos zmienia - korek sie zaczyna tworzyc,
    > ruszasz, nawigacja oblicza na starych danych, po paru minutach przy
    > kolejnym przeliczeniu korek jest juz spory.

    Dokładnie o to mi chodziło.
    A jeśli Yanosik ma jeszcz dodatkową zwłokę przy przeliczaniu danych, to
    już masz może i pół h.

  • 84. Data: 2018-06-17 07:38:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-06-2018 o 00:51, Marek S pisze:

    > Ale g... warte.

    Tak jak Waze - czysto teoretycznie ma, bo nikt tego nie zgłasza, albo ma
    mało userów..

    > Więc właśnie. Mógłbym zaryzykować twierdzenie, że NE zgłasza 10%
    > suszarek i lotnych patroli względem Yanosika. Nie zaryzykowałbym jazdy
    > bez Yanosika mając ciężką stopę.

    I tu się zgadzamy.

  • 85. Data: 2018-06-17 07:43:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-06-2018 o 00:57, Marek S pisze:

    > Taaaa... sęk w tym, że jeśli na odcinku 32km jedzie się wolniej o 2h to
    > Yanosikowi to zwisa.

    Akurat opisywałem odwrotną sytuację, więc czytaj uważniej.
    Przecież Ty właśnie chcesz, żeby poprowadził się trasą teoretycznie
    wolniejszą, ale akurat w danym momencie wolną od korków.

    Inaczej - yanosik ma za dużą preferencję do limitów na danej drodze, w
    stosunku do jej aktualnego zakorkowania.
    Reaguje dopiero na kompletny beton i korek stojący, a z tego co piszesz,
    to często nawet wtedy nie.

    Ja na szczęście nigdy na nic takiego nie wpadłem a yanosikiem, kluczowy
    fragment mojej drogi DO PRACY zmienia w zależności od jego zakorkowania.
    Bywa że codziennie prowadzi mnie na tym samym odcinku inną drogą.
    Więc nie mogę potwierdzić tego co piszesz.

  • 86. Data: 2018-06-17 14:07:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-17 o 07:38, Cavallino pisze:

    > Tak jak Waze - czysto teoretycznie ma, bo nikt tego nie zgłasza, albo ma
    > mało userów..

    Właśnie. Stąd moja teza: Yanosik się sprawdza przy
    zdarzeniach/suszarkach, więc to jedyne sensowne narzędzie do
    monitorowania dróg. Natomiast nawigacje niech służą do nawigowania i
    tylko tą funkcję najeży w nich ewentualnie porównywać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 87. Data: 2018-06-17 14:15:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-06-2018 o 14:07, Marek S pisze:

> [...]
    > monitorowania dróg. Natomiast nawigacje niech służą do nawigowania i
    > tylko tą funkcję najeży w nich ewentualnie porównywać.

    No właśnie ja oczekuję jednak czegoś więcej, dlatego nie do końca
    zgadzam się z takim stanowiskiem.
    Oczywiście masz rację, że to moja indywidualna ocena.

  • 88. Data: 2018-06-17 14:22:26
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-17 o 01:56, J.F. pisze:

    > Po prostu - masz dobre warunki do testowania, a my nie.

    Zapewne tak. Właśnie to podkreślam. W końcu trudno ocenić gaśnicę gdy
    nie ma pożaru :-)

    > Tylko z drugiej strony - widzimy jak czasem jednak dobiera trase,
    > widac 1 minuta mu robi wrazenie.

    Yanosikowi czy NE? Bo Yanosik prawie nigdy nie podpowiada mi objazdów
    1-minutowych. Mój ulubiony przykład z Sopotu:

    https://drive.google.com/file/d/19YXw1alj_x34H6t-l0f
    xEVTM3GPIjCm1/view?usp=sharing

    Gdy widzę korek, jadę w ciemno, tak jak strzałki prowadzą. Yanosik nigdy
    mi nie zaproponował tego objazdu a to jest ok 1km więc całkiem sporo
    minut można być do przodu. NE zawsze mi go proponuje gdy jest ciasno.
    Oczywiście tu w 100% przypadków sam wiem, że sporo zyskam, ale nie w tym
    rzecz.

    > Tez mam wrazenie ze lubi glowne drogi, mozliwe ze po miescie to z
    > jakis usrednionych danych korzysta - wszak tu wystarczy na jedne
    > swiatla zle trafic i czas wydluzy sie o ~2 minuty.

    Tu możesz mieć rację. Jak się zastanawiam teraz, to Trójmiasto to główna
    ulica plus pajęczyna nie głównych. Ten schemat jest prawie wszędzie
    tutaj. No i faktycznie jeśli wyobrazimy sobie trasę bez tych "pajęczyn"
    to Yanosik konsekwentnie będzie pakował kierowców w najgorsze korki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 89. Data: 2018-06-17 14:26:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-17 o 07:43, Cavallino pisze:

> [...]
    > stosunku do jej aktualnego zakorkowania.
    > Reaguje dopiero na kompletny beton i korek stojący, a z tego co piszesz,

    Dokładnie. Ale jest niezła teoria na to. Poczytaj, co napisał JF powyżej
    i moją odpowiedź. Chyba jest w tym jakiś schemat logiki działania Yanosika.

> [...]
    > Bywa że codziennie prowadzi mnie na tym samym odcinku inną drogą.
    > Więc nie mogę potwierdzić tego co piszesz.

    Zadam tylko dwa pytania: czy do pracy jedziesz "główną" drogą? Czy
    Yanosik proponuje Ci objazdy wyłącznie "głównymi" alternatywami?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 90. Data: 2018-06-17 14:28:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-17 o 14:15, Cavallino pisze:

    > No właśnie ja oczekuję jednak czegoś więcej, dlatego nie do końca
    > zgadzam się z takim stanowiskiem.
    > Oczywiście masz rację, że to moja indywidualna ocena.

    Ja również wolałbym mieć jedną aplikację na wszystko, co potrzebuję. Ale
    to się nie da zrobić i to raczej nie z powodów technicznych lecz
    organizacyjnych / politycznych / marketingowych i pewnie jakiś jeszcze.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek