    From: "P_ablo" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Naprawa scalaka BGA w laptopie
    Date: Sun, 16 May 2010 22:08:13 +0200

    news:hsp81t$9qk$1@news.onet.pl...

    > U mnie przeleciało 4tyg i znowu popsute. Po raz drugi ;)

    Pewnie kwestia dobrego topnika i dobrego wtloczenia go pod uklad. Nalozyc
    spora ilosc z jednego brzegu i wdmuchaj go kompresorem az zacznie wylazic z
    drugiej strony.

    > O ile wiem w _tej_ sprawie (nVisia go w niektórych modelach) był jakiś
    > zbiorowy pozew do HP. Tutaj ewidentnie spieprzyli tą serię laptopów.

    Problemy zimnych lutow istnialy od zawsze. Nawet w erze olowiu byly
    problemy - w HP NC6000 puszczaly luty przy Maxie ale tu juz mialo wieksze
    znaczenie umiejscowienie ukladu i mocowania plyty do obudowy.

    Przykladowo serwis Acera na europe ma do zrobienia prawie 2 tys laptopow
    tygodniowo, wlasnie z usterkami BGA... i problem dotyczy WSZYSTKICH modeli.

    > Moment, a po co mi pirometr? Hot-Air ustawiony na 210C, topnik i powolne
    > dmuchanie nie wystarczy?

    Wlasnie kontrola temperatury to glowny problem przy goracym powietrzu. Czas
    mozesz zmierzyc i windowsowym zegarkiem ale temperatury ukladu juz oczami
    nie sprawdzisz.

    Przy sensownej stacji IR wszystkie procesy kontroluje komp i odpowiedni
    soft - o czym pewnie wiesz. Dla kazdego ukladu masz osobny program
    podgrzewania i grzania a na koncu chlodzenia. Nie wiem jak to wychodzi przy
    goracym powietrzu ale przy sensownej stacji ir masz odpadu powiedzmy z 5%...

    --
    Picasso