  • 1. Data: 2010-11-08 12:56:48
    Temat: Naprawa klimy zimą?
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    jw, jest sens? Będę mógł sprawdzić skuteczność naprawy, jako że to klimatronic
    to pewnie poniżej jakichś temperatur się nie włącza? Czekać do wiosny z tym,
    czy może właśnie poza sezonem szybciej/dokładniej zostanie wykonana naprawa? I
    może znacie jakiś solidny zakład po praskiej stronie DC,
    pozdrawiam ,Maciej.

  • 2. Data: 2010-11-08 13:50:50
    Temat: Re: Naprawa klimy zimą?
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-11-08 12:56, Iglo pisze:
    > jw, jest sens? Będę mógł sprawdzić skuteczność naprawy, jako że to klimatronic
    > to pewnie poniżej jakichś temperatur się nie włącza? Czekać do wiosny z tym,

    Nie wiem jakie masz auto, ale w moim nie ma takich bzdur, jak "poniżej
    jakichś temperatur się nie włącza". A co mialbym zrobic, jakby przy -15
    szyba mi zaparowala? Wlaczam nawiew na szybe i automatycznie klima sie
    wlacza i mi osusza szybe.

  • 3. Data: 2010-11-08 13:52:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Iglo

    > jw, jest sens? Będę mógł sprawdzić skuteczność naprawy, jako że to
    > klimatronic to pewnie poniżej jakichś temperatur się nie włącza?

    To są jakieś mity z tym niewłączaniem...

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2010-11-08 14:09:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Iglo

    > To są jakieś mity z tym niewłączaniem...

    Te "mity" to zwykły czujnik oblodzenia parownika klimy...
    Wyłącza ją gdy parownik osiąga około 4'C lub mniej aby
    zapobiec rozsadzeniu żeberek parownika od zamarzającej
    na nim wody skraplanej z ochładzanego powietrza.
    Jeśli temperatura na zewnątrz to -10'C to jest duża szansa
    że mimo iż parownik i czujnik na nim nie jest na zewnątrz
    to temperatura na nim będzie mniejsza niż <4'C i zadziała
    to zabezpieczenie: klima nie włączy kompresora.
    Jedyna nadzieja na zadziałanie to, że powietrze dostające
    się na parownik klimy idzie w Twoim aucie taką drogą że
    jest już wcześniej ogrzane przez nagrzewnicę co ogrzewa
    Ci normalnie w zimie powietrze wentylujące kabinę auta...

  • 5. Data: 2010-11-08 14:10:02
    Od: "Czyzyk" <b...@b...com>

    > To są jakieś mity z tym niewłączaniem...

    Mity jak mity. U mnie klimatronik (lancia k 2,0) zalacza sie powyzej 7 st.C

    pozdr

  • 6. Data: 2010-11-08 14:20:52
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 8 Lis, 13:50, Robson <r...@...pl> wrote:

    > Nie wiem jakie masz auto, ale w moim nie ma takich bzdur, jak "poni ej
    > jakich temperatur si nie w cza". A co mialbym zrobic, jakby przy -15
    > szyba mi zaparowala? Wlaczam nawiew na szybe i automatycznie klima sie
    > wlacza i mi osusza szybe.

    Tylko dlatego, ze przy -15 zwykle powietrze ma praktycznie zerowa
    wilgotnosc. No chyba, ze - jak ktos tu juz napisal - powietrze
    nawiewane na parownik klimy jest juz podgrzane przez nagrzewnice.

    pozdr
    AA

  • 7. Data: 2010-11-08 14:29:51
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    Robson <r...@...pl> napisał(a):
    > Nie wiem jakie masz auto

    Laguna II ph I. Usterka polega na niezczelnym układzie (wyciekł w 3 dni od
    nabcia) a co za tym idzie pewnie osuszacz do wymiany, jakaś kryza etc. Chcę
    mieć pewność że będę w stanie w okresie jakiejś tam gwarancji na usługę
    sprawdzić klimę choćby co jakiś czas. Właśnie się zastanawiałem czy będą posty
    "olej do wiosny - zimą zbędna" czy właśnie osusza szyby etc. Za naprawą teraz
    przemawia luz w serwisach klimy. Szukam przeciwskazań.

  • 8. Data: 2010-11-08 14:41:12
    Temat: Re: Naprawa klimy zima?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com>

    Jak to co - wlaczyc elektryczne podgrzewanie szyby :-)

    > Tylko dlatego, ze przy -15 zwykle powietrze ma praktycznie zerowa
    > wilgotnosc. No chyba, ze - jak ktos tu juz napisal - powietrze
    > nawiewane na parownik klimy jest juz podgrzane przez nagrzewnice.

    Tylko po co wtedy klima ? Podgrzejesz, zrobi sie bardzo suche
    (wzglednie), ochlodzisz - zrobi sie takie samo jak bylo, wody nie
    ubedzie.

    Z drugiej strony - przy parowniku przed nagrzewnica (typowy uklad
    ?) - hm, czy klima dziala przy -15 ?
    Z jednej strony moze byc problem z samym czynnikiem - ktory
    przy -15 moze juz wcale nie parowac, z drugiej - oblodzenia
    parownika,
    z trzeciej - ewentualnych zabezpieczen w instalacji - w ogole sie
    wlaczy ?

    J.

  • 9. Data: 2010-11-08 14:54:07
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2010-11-08 13:52, to pisze:
    > begin Iglo

    > To są jakieś mity z tym niewłączaniem...

    Żadne mity, w obu autach z klimatyzacją jakie miałem poniżej pewnej
    temp. sprężarka nie startowała lub startowała na moment i się wyłączała.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 10. Data: 2010-11-08 15:23:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mumin

    > Żadne mity, w obu autach z klimatyzacją jakie miałem poniżej pewnej
    > temp. sprężarka nie startowała lub startowała na moment i się wyłączała.

    Ale Twoje dwa auta nie są żadnym wyznacznikiem. Podobna uwaga do kolegów
    z góry. Nie ma żadnej reguły, jakoby klimatyzacja nie włączała się
    poniżej kilku stopni, jeśli można o takiej mówić to tylko w odniesieniu
    do konkretnego modelu.

    --
    ignorance is bliss