  • 1. Data: 2010-07-06 10:17:05
    Temat: Napinacz do łańcucha rozrządu Kawasaki Zephyr ZR550B '91
    Od: Ekim <e...@g...com>

    Witam,

    moto rozebrane bo zaczął hałasować łańcuch rozrządu (a i inne rzeczy
    przy okazji się regulują) i spec stwierdził, że napinacz nie pracuje
    tak jak powinien. Regulacji tam mało, zatem trzeba wykombinować coś
    nowego. I tu pytanie, bo ani ja ani spec nie znalazł żadnych
    zamienników. Zanim zadzwonię do ASO KAwasaki może ktoś z Was wie gdzie
    może coś takiego znaleźć? Albo od jakiego innego modelu pasuje?
    Alledrogo z aftermarket-u też nic nie oferuje na dzień dzisiejszy (no
    chyba że cały silnik wezmę).

    -------
    Ekim
    Wawa
    Kawasaki Zephyr ZR550B ;91

  • 2. Data: 2010-07-06 11:40:55
    Od: "IvanoV" <i...@o...pl>

    Zobacz na www.motoboy.pl

    Mają tam zamiennik napinacza do dużego Zephyra za 60 zł, może i do małego
    coś znajdą.

    --------
    IvanoV
    Zr-7S

  • 3. Data: 2010-07-06 14:16:41
    Od: Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>

    On Tue, 6 Jul 2010 03:17:05 -0700 (PDT), Ekim <e...@g...com>
    wrote:

    >moto rozebrane bo zaczął hałasować łańcuch rozrządu

    To nie rozrząd, to ten drugi ;) Hałasuje w każdym jednym Zephyrze 550
    i 750, wymiana pomaga na kilka kkm. TTTM.

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 4. Data: 2010-07-06 15:06:42
    Od: Ekim <e...@g...com>

    On 6 Lip, 16:16, Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl> wrote:
    > To nie rozrząd, to ten drugi ;) Hałasuje w każdym jednym Zephyrze 550
    > i 750, wymiana pomaga na kilka kkm. TTTM.

    Łańcuch wstępnego przeniesienia napędu z wału na sprzęgło też słychać
    ale tylko nieznacznie i u spodu silnika. Rozrząd jest wysoko i da się
    rozróżnić ten dźwięk.

    -----
    Ekim
    Wawa
    Kawasaki Zephyr ZR550B '91

  • 5. Data: 2010-07-06 15:45:56
    Od: Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>

    On Tue, 6 Jul 2010 08:06:42 -0700 (PDT), Ekim <e...@g...com>
    wrote:

    >Łańcuch wstępnego przeniesienia napędu z wału na sprzęgło też słychać
    >ale tylko nieznacznie i u spodu silnika. Rozrząd jest wysoko i da się
    >rozróżnić ten dźwięk.

    Widziałem i naprawiałem ze 20 róznych Zephyrów, w tym 2 zupełnie nowe.
    Żaden z nich nie grzeszył kulturą pracy i wszystkie równo napieprzały
    łańcuchami, zaworami, koszem sprzęgła i czym tam jeszcze. Jak rozrząd
    mocno wyciągnięty, to wymiana łańcucha na pewno pomoże trochę na
    kulturę pracy i na telepanie się całości, ale na jakieś szczególne
    wyciszenie bym nie liczył.

  • 6. Data: 2010-07-07 07:59:59
    Od: Ekim <e...@g...com>

    On 6 Lip, 17:45, Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl> wrote:
    > Jak rozrząd
    > mocno wyciągnięty, to wymiana łańcucha na pewno pomoże trochę na
    > kulturę pracy i na telepanie się całości, ale na jakieś szczególne
    > wyciszenie bym nie liczył.

    Właśnie chodzi o to że z tego co wyczytałem na obcych stronach, to
    egzemplarze sprzed 1993 (w tym mój) miały jakiś problem z tym
    napinaczem. Jego konstrukcja powodowała że potrafił się popsuć (co ma
    pewnie miejsce u mnie). Tutaj znalazłem takie info: http://tnij.com/YB4Tr
    W treści jest jeszcze link do manualnych napinaczy do ściągnięcia z US
    lub UK,ale nie jestem pewien czy tego chce - poza tym cena podobna do
    nowego napinacza w serwisie Kawasaki.

    A może komuś się wala coś takiego po garażu?
    ----
    Ekim
    Wawa
    Kawasaki Zephyr ZR550B '91