  • Data: 2012-01-27 22:21:27
    Temat: Re: Napięcie odniesienia ok 2.5V ale na kilkanascie mA.
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Witam.
    >
    > Co uzyć co jest rozsądnie małe, ma około 2.5V na wyjściu i da się
    > wyciągnąc z tego kilka(nascie) mA? Potrzebuje zasilić pin napięcia
    > referencyjnego w procesorze *oraz* jednoczesnie 2 potencjometry. Zdaje
    > się że źrodlo wewnętrzne jest za slabe na wysysanie prądu. Ponieważ
    > mierzę względne wychylenie potencjometru to stabliność temperaturowa nie
    > ma znaczenia, chodzi tylko żeby bylo na tyle stabilne żeby zasilić
    > przetwornik 10bit i na tyle wydajne zeby wyciągnąć kilka mA do zasilania
    > potencjometrow.

    Co to znaczy kilka mA? Sprawdź ile faktycznie potrzebujesz. Np. seria
    REF50xx ma 10mA. W Twoim przypadku REF5025. Tylko nie przesadź z
    precyzją źródła, bo procesor może się nie poznać na precyzji :-). Może
    aż takiego dobrego nie potrzebujesz. Jeżeli zdecydujesz się własnie na
    REF50xx, to projektuj płytkę tak aby naprężenia nie przenosiły się na
    scalak. W praktycznym rozwiązaniu widziałem laminat tak podcięty z dwóch
    stron, że układ wzorca był na wąskim pasku. Wszystkie ścieżki szły tym
    paskiem. Wygladał jak półwysep.
    Maciek