  • 81. Data: 2014-12-09 02:28:38
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:slrnm89css.nbu.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Rzekłbym, że już przy dwóch warto. A nawet jakiś taki trochę lepszy NAS
    > z macierzą, może też z routerem (są takie?) i komputer bez dysku -- to
    > też jest warte przemyślenia.

    Ja mam jeden desktop w domu i 2 laptopy + 2 tablety.
    Jak sam widzisz, tylko jeden komputer miałby taką potrzebę...

    > Alternatywą? To chyba jednak co innego -- taki ma wciąż cały system
    > w sobie, wciąż podatny na awarie. Z chmury, to on chromoli tylko dane
    > (aplikacja webowa, to też poniekąd rodzaj danych).

    Ale ten system nie jest na dysku tylko siedzi sobie w jakimś flash-memory?
    Czyli teoretycznie w ROMie który trzeba dopiero odblokowac do zapisu?

  • 82. Data: 2014-12-09 03:21:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <u...@i...eu> wrote in message

    > Owszem, ostatnie wersje MS-DOS już "umiały" FAT32. Ale teraz stawia się
    > zazwyczaj tego DOS-a z Windows 98.
    > Wadą powyższego rozwiązania jest to, że taki sys src_drv: dst_drv: możesz
    > zrobić, mając komputer odpalony w trybie MS-DOS, z wiersza poleceń w
    > trybie okienkowym Windows (zwłaszcza od XP w górę) to nie zadziała raczej.
    > Czyli w twoim przypadku masz błędne koło.

    Nie mam Windows 98, mam oryginalne 3 dyskietki z MS DOS 6.2
    (lub 6.22, nie pamiętam). I tego używam do zrobienia "roboczego"
    flopa do komputera embedded pod procesor AMD Geode... taki klon x86.

  • 83. Data: 2014-12-09 03:23:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <u...@i...eu> wrote in message
    > w tym drugim należy sadzać systemy w określonej kolejności na
    > przygotowanych uprzednio partycjach, aby nie dopuścić do utworzenia
    > tej 100-megabajtowej partycji, na której lądują pliki rozruchowe.

    A w jakiej kolejności? Najpierw MS-DOS, oczywiście? :-)

  • 84. Data: 2014-12-09 03:33:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message
    > Który ci moze pójdzie ale najczęściej nie pójdzie na starej płycie.
    > Masz CDROM? jeżeli tak to ściągnij sobie obraz hiren boot, tam oprócz kupy
    > róznych narzędzi jest też dos z różnymi sterownikami usb.
    > wypalasz płytkę cd i odpalasz z niej kompa, masz natywnego dosa.

    A co mi przyjdzie z MS-DOSa odpalonego na CD rom w trybie
    tylko do odczytu? W jaki sposób program dostanie się do dysku do
    zapisu danych z czujników? To musi być dysk/nośnik zapisywalny...
    Myślałem że odpalenie MS-DOSa z USB pendrive da możliwość
    zapisu na taki "dysk" C:.

  • 85. Data: 2014-12-09 09:00:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Dec 2014 20:33:29 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    > zapisu danych z czujników? To musi być dysk/nośnik zapisywalny...
    > Myślałem że odpalenie MS-DOSa z USB pendrive da możliwość

    A swój samochód też odpalasz korbą? Bosh jakie macie problemy: msdos,
    floppy.....

    --
    Marek

  • 86. Data: 2014-12-09 14:01:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    .

    > A swój samochód też odpalasz korbą?
    > Bosh jakie macie problemy: msdos, floppy.....

    Marku, no niestety niektórzy mamy w biurze takie "problemy".
    Nie bardzo rozumiem dlaczego Cię to drażni :-)
    Nie umiesz pomóc to może znajdź sobie inny wątek na tej grupie?

  • 87. Data: 2014-12-09 20:41:08
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-09 03:33, Pszemol pisze:
> [...]
    > zapisu danych z czujników? To musi być dysk/nośnik zapisywalny...
    > Myślałem że odpalenie MS-DOSa z USB pendrive da możliwość
    Ale do odczytu jest tylko wirualna dyskietka, jak masz dysk albo pena
    usb to są tam sterowniki do zapisu i zapiszesz bez problemu,
    weź wypróbuj bo warto, tu masz najnowszą
    http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk
    http://www.proyectobyte.com/hirens-boot-2/hirens-boo
    t-cd-15-2-usb-2014-everything-one-cd?lang=en

    jak widzę to też już jest na usb :)
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 88. Data: 2014-12-09 20:46:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    A tu masz listę co tam w tym hirenie jest

  • 89. Data: 2014-12-10 05:07:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A tu masz listę co tam w tym hirenie jest
    > http://www.hiren.info/pages/bootcd

    Dzięki Janusz - na razie jestem bardzo zajęty innymi projektami
    ale włożyłem sobie te linki do zakładek i wrócę do tematu za jakiś
    czas - na razie trzeba gasić pożary gdzieś indziej ;-)

  • 90. Data: 2014-12-13 01:22:03
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 07.12.2014 o 05:33, Pszemol pisze:
    > Jak wiadomo, MS-DOS nie miał wbudowanej obsługi USB...
    > Zmieniam właśnie peceta w labie elektronicznym z takiego co
    > miał wsparcie dla floppa 1.44Mb i teraz będę miał floppa USB
    > (zewnętrznego). Czy w pewnych starych projektach używających
    > systemu MS-DOS i bootujących peceta z floppa będę mógł
    > takiego napędu USB użyć do wystartowania peceta czy może
    > trzeba będzie jakoś kombinować z bootowalnym pendrivem USB?
    Użyj maka