    From: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nankang Snow Viva 2 - co sadzicie?
    Date: Wed, 26 Oct 2011 02:09:36 +0200

    Użytkownik "fcevfe" <d...@v...com> napisał w wiadomości
    news:op.v3v8uja7x58hir@qba-pc...

    > Co sadzicie?
    > Moze ktos to ma i moze cos powiedziec?

    http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-zimowych-adac
    -2008-w-rozmiarze-195-65-r15

    Co prawda wersja pierwsza, ale nie sądzę, żeby przy wersji 2 zrobili zaczący
    skok jakościowy.
    W innych testach ADAC'a (i nie tylko) żaden chińczyk nie otrzymał nawet
    oceny dostatecznej (przynajmniej ja sobie nie przypominam).
    Moim skromnym zdaniem, to wystarczający argument, żeby ich nawet kijem nie
    dotykać.

    Opona 3 letnia jest uznawana za nową. 4 letnia nieużywana i dobrze
    przechowywana, nie powinna się zauważalnie różnić od rocznej.
    Wolałbym poszukać czteroletnich leżaków porządnej firmy. Ewentualnie
    poszukałbym w swojej okolicy sprzedawcy używek i kupił jakieś naprawdę nie
    stare i mało używane (ale tylko w swojej okolicy, żeby w razie problemów
    szybko i łatwo załatwić reklamację), ale to tylko w przypadku, gdyby mnie
    naprawdę nie było stać na dołożenie tych 5 stówek do kompletu i kupić coś
    konkretnego. Jeżeli te opony mają jeżdzić kilka sezonów na tym samochodzie,
    to jedyne sensowne rozwiązanie tym bardziej, że opony w tym rozmiarze raczej
    nie jeżdżą na jakimś maluchu...

    Zapewne znajdzie się grupa kierowców, która będzie twierdziła, że chińskie
    opony są dobre. Być może nawet w to wierzą. Ja w to nie wierzę, szczególnie
    biorąc pod uwagę testy i cenę niższą o ok. 40% od najtańszych opon uznanych
    producentów...